Ik heb hierboven gevraagd of mensen tips hebben om vrienden te maken in een nieuwe stad want ik wil hetzelfde doen!
Klopt hoor, voelt nu ook een beetje alsof ik op Ginny & Georgia manier weg wil haha.
Het zal ook zeker niet makkelijk zijn maar denk dat het wel een bepaalde rust kan bieden om vanuit daar te helen.
Als ik via Shein iets wil kopen moet ik dan ook extra PostNL/belastingkosten betalen?
Het komt met dhl en ik heb nog nooit extra moeten betalen
Oke, thanks!
Ik heb een tijdje een mogen lenen van de psychiater waar ik onder behandeling ben. Hij zei dat prijs niks uitmaakt, als de lamp maar 10,000 lux qua sterkte heeft. De lamp die ik mocht lenen was €80 en hij zei dat er ook wel goedkopere lampen zijn die hetzelfde zijn. Had wel het idee het het hielp overigens!
Het is sowieso goed in stad of dorp te kiezen wat echt fijn voelt, waar je denkt dat je je wel thuis gaat voelen. Daarnaast helpt het ook om bijvoorbeeld bij een sportvereniging te gaan of vrijwilligerswerk te gaan doen. Zelf start ik bijvoorbeeld zaterdag met vrijwilligerswerk bij het theater hier. Zo ben ik ook nog eens onder de mensen (ik werk nog volledig thuis, dat helpt ook niet mee) en hoop ik ook wat nieuwe contacten te kunnen leggen.
Is het echt de woonplaats die je niet meer fijn vindt, of misschien meer je huis of buurt? Anders zou je ook nog kunnen overwegen om in je plaats zelf te verhuizen.
Goede ervaring hier! Heb er een van Philips, 10.000 lux geloof ik. Hij doet het nu al 4 jaar echt top en vind het heel fijn dat ik de intensiteit kan aanpassen (langzaam afbouwen over de dag heen zodat ik kan slapen). Sleept me echt door de winter heen. Staat bij mij naast m’n PC waar ik veel achter zit, daar gebruik ik hem het effectiefst heb ik gemerkt
Nog nooit iets hoeven te betalen maar ik wacht wel al sinds 30 september op m’n pakket
Zit je er de hele dag achter ja? Ik heb al deze tijd gedacht dat het max 30 minuten per dag mocht Voor mijn gevoel werkt het nog ook, maar dat zal dan wel placebo zijn haha.
Ik kan ook echt niet tegen felle lampen, instant overprikkeld. Zou eigenlijk ook zo’n lamp moeten proberen maar ik kan een normale lamp al amper aan, hou echt van schemer en donker
Nee niet de hele dag door hoor! Maar vaak wel langer dan 2 uur, puur omdat ik hem vergeet uit te zetten
Ik heb ook het idee dat het werkt. Ik zet hem 's ochtends een kwartier tot halfuur aan bij mijn ontbijt. Ben het dit jaar een beetje vergeten, dus vandaag weer begonnen.
Zijn er hier mensen die de 1-persoonsbox van HelloFresh (wel eens) hebben (geprobeerd)? Ik heb 'm nu twee weken, maar ik krijg steeds ingrediënten voor twee personen? Is dat normaal?
Ja, door corona hebben ze het druk gekregen en zijn de 1 persoonsboxen voor 2 geworden omdat dat voor hun handiger is (ofzo iets). Maar ik vind het zonde ben daardoor juist meer gaan weggooien :’)
Ah oké, ja inderdaad, dat is voor mij ook meestal te veel. Stom.
Kun je er dan niet gewoon 2 dagen van eten? Klinkt juist heel voordelig.
Kan wel, maar dan heb ik voor zes dagen (en soms meer) eten en ik eet meestal niet zes dagen thuis. Voor mij was het juist fijn dat het kleinere porties zouden zijn. Vind weggooien ook zonde (en heb maar een minivriezertje ).
Oh ja, zonder vriezer wordt dat wel ingewikkeld ja. En ook saai om zo vaak twee keer hetzelfde eten.
Mijn eerste gedachte was “je krijgt het dubbele van waar je voor betaald🤑”, maar dat is wel iets te kort door de bocht. Zonde idd.
Soms kan mijn brein hele simpele dingen echt niet aan. De klok gaat a.s. zondag achteruit. Dat betekent dus dat we een uur éxtra slaap hebben toch? En dat het een uur eerder donker wordt? En dus een uur later licht in de ochtend??