Ik doe altijd voor een kop rijst, 1,5 water.
Ik doe precies hetzelfde als @Daelyss! Ik gebruik normaal mijn rijstkoker in de magnetron daarvoor, maar ook in een gewone pan lukt het met deze verhouding.
Wij eten altijd pandan rijst, dus weet niet of dat qua koken hetzelfde is als basmati.
Ik heb altijd het idee dat de rijst van de toko lekkerder is dan van de gewone supermarkt. Verder de rijst schoonspoelen en even laten weken. Als de rijstkoker klaar is de rijst even omscheppen en nog 10 minuten laten droog stomen.
Maar denk dat de rijstkoker ook een verschil maakt.
Ik heb wel nog nooit met die hoeveelheden rijst uit een pakje klaargemaakt. Wij kopen elke maand ongeveer 20 kilo bij de toko
Dat aan elkaar plakken voorkom je meestal met goed wassen en omspoelen tot het water echt helder blijft
Wat @Quinn zegt. En basmati is een drogere korrel dan pandan, dus dat wordt sowieso al minder plakkerig.
Ik neem altijd een bakje met rijst mee van mijn ouders als ik daar ben, zij kopen ook altijd van die grote zakken.
Dan is het misschien toch de rijstkoker. Al is het echt kut om een goede Aziatische te vinden voor een klein huishouden.
Lamy? Navulbaar, hippe kleurtjes plus verwisselbare punten.
Parker? Kan best prijzig zijn, maar ze hebben ook iets goedkopere vulpennen, en vullingen zijn goed verkrijgbaar in de meeste boekwinkels.
Ik heb deze vorig jaar gekocht en ben tevreden!
Oeh, dat zou ik niet zo goed weten. Uiteraard logisch dat als je veel schrijft, je regelmatig een nieuwe vulling nodig hebt… maar dat is bij alle vulpennen natuurlijk.
Zie online dat je ongeveer 2 euro per 5 vullingen betaald. Niet super goedkoop, maar volgens mij moet je aardig wat schrijven dan hoor.
Ik vind Lamy ook fijn! In mijn ervaring doe je best lang met een vulling, maar ik schrijf er niet dagelijks mee.
he ik heb deze, dus ook precies dit merk. voor zover ik weet is dit merk prima betrouwbaar. mijn huidschimmel ging hiervan weg. de drogisterij adviseerde mij dit. waarom twijfel je erover?
Haha ik vergeet de link
Omdat ik het online besteld heb en de hoeveelheid heel onduidelijk is. De ene site zegt 1500 is goed en de ander zegt wow niet meer dan 100 want anders heb je kans op bijwerkingen.
En ook dat het anti stollend werkt.
Hoeveel mg slik jij als ik vragen mag
ik slik 500mg. heb voor zover ik weet geen last gehad van bijwerkingen.
edit: ik heb het overigens niet lang geslikt, ik denk 1 a 1.5 maand lang bijna dagelijks 1 a 2 capsules, en slik nu af en toe nog eentje (eens per week)
Thanx, dankjewel
Wat @ Fissa zegt, en daarbij moet je van de 5 jaren voorafgaand aan je aanvraag minimaal 4 jaar kalenderjaren gewerkt hebben. (Rond de 200 uur geloof ik)
Kom je daar niet aan door je vorige WW periode dan heb je alleen recht op 3 maanden
Iemand hier toevallig een abonnement op de Volkskrant en wil je voor mij een bepaald artikel doorsturen?
Iemand ervaring met een cash refund nadat jr een voucher hebt geaccepteerd bij een airline. Vlucht was gecancelled, de website zeer onduidelijk en uiteindelijk vond ik alleen een kopje voucher, omdat ik bang was dat ik anders niks zou krijgen heb ik dat aangeklikt en dacht ik dat ik daarna wel verder zou kijken. Ik heb het gevoel dat ik erg ben misleid en wil gewoon mijn geld terug.