Durf te vragen #4

Ik zoek een film maar ik kom er niet op. Ik keek het als kind. Je hebt een soort van kostschool, meisjesschool en het jongste meisje zorgt altijd voor problemen. Ze mogen een dag naar het circus of iets en dan wordt ze ontvoerd. Weet iemand welke film dit kan zijn? Oh en het speelt zich af in Frankrijk.

Madeline?

Ja dat is hem haha! Dankje

1 like

Ook producten per stuk kun je op de weegschaal leggen, dan moet je aangeven hoeveel producten je hebt en komt er een bonnetje uit met de juiste prijs.

Je hoeft dus de paprika er niet eens op te leggen trouwens. Gewoon product aantikken.

Edit: oh is al gezegd hierboven :grimacing:

2 likes

Maar in de winter is het om 5 uur al donker, heb je om 5 de verwarming al uit?

2 likes

Ah dat is fijn! Dan ga ik komend weekend m’n kledingkast maar eens goed uitmesten :slight_smile:

1 like

Bij mij speelt dit niet, maar als dat het geval zou zijn zou ik wel een rolgordijn erbij nemen ofzo. De gordijnen hoeven ook niet gelijk als het schemert potdicht te zitten. Of je laat ze een stukje open. Of je neemt dunnere gordijnen waar de warmte gewoon doorheen komt. Of je hebt nog een andere verwarming in je woonkamer waar geen gordijnen voor hangen.
Voor die paar uurtjes 's avonds gedurende de winter is het misschien praktischer, maar de rest van het jaar zit je dan tegen halve gordijnen aan te kijken.

4 likes

Hoe wij dit opgelost hebben. Ik vind halve gordijnen niks, maar in de winter wil ik niet de warmte kwijt. Dus wij hebben ook nog van die witte houten Luxaflex (ook om doorkijk naar binnen te verminderen). In de zomer gaan de gordijnen dicht en in de winter alleen de Luxaflex. Ik wilde wel graag ook lange gordijnen want dat vind ik er leuk en gezellig uitzien en dempt ook geluid.

5 likes

Wij hebben ongeveer hetzelfde @Peyton. Vouwgordijnen die bijna altijd dicht zijn. Wij kunnen wel naar buiten kijken maar mensen niet naar binnen. Als het buiten donker is en wij hebben de lampen aan, kun je wel onze schimmen en de lichtbronnen zien. We hebben lange gordijnen die we nog dicht kunnen doen tegen inkijk. Ik merk geen verschil tussen verwarmen met of zonder die gordijnen dicht. Maar de verwarming staat dan natuurlijk al langer aan waardoor die niet nog een heel huis hoeft te verwarmen.

1 like

Nederland! Alles, de bloemist, de dierenwinkel, de hobbyzaak etc

Vraag, is een werkgever bevoegd om iemand aan te nemen zonder een (interne) vacature open te stellen? En zonee, waar kan ik mij op beroepen?

Een werkgever is alleen verplicht om een interne vacature uit te zetten als dit geregeld is ergens (cao, code of personeelsreglement bijv) dacht ik. Heb je die nagekeken?

2 likes

Ik moet dit thuis even nakijken, ik heb de CAO sociaal werk

Ik vind het bizar dat je gewoon iemand aan kan nemen zonder vacature? Ik had hem graag opgevuld als volgende stap binnen de organisatie

Is het “over hunzelf” of “over henzelf”?

Oke rare vraag maarrr
 Ik heb net hardgelopen, en nu kan ik bij mijn rechtervoet ineens mijn grote teen niet meer omhoog bewegen? Alsof het verlamd is ofzo, heel apart. Lijkt alsof er iets mis gaat met een zenuw? Geen idee. Linkervoet gaat wel prima. Iemand die weet waardoor dit komt?

2 likes

Henzelf, omdat het na een voorzetsel komt

@Vic misschien zit die schoen iets strakker, en is het een beetje afgekneld? Had dat ook wel eens toen ik nog hardliep

2 likes

Dat zou kunnen misschien, ga erop letten!

Oh wat gek! Heb er niks van mee gekregen.

Hebben jullie aanraders voor koffie cupjes die ik bij AH* kan kopen? Heb nu van de Koffiejongens en die gore stash is nu eindelijk op, dus kan nieuwe kopen

*ik weet dat het vullen van eigen cupjes met echt goede gemalen bonenkoffie de allerbeste oplossing is, maar ben lui en wil graag iets gewoon van de supermarkt :nerd_face:

Hierover staat niets in de cao, dus dan is je werkgever dat niet verplicht. Tenzij jullie binnen de organisatie hierover andere afspraken hebben (zoals binnen een personeelsbeleid).

Het is ook niet verplicht om interne kandidaten voorrang te geven op externe kandidaten, tenzij dat ergens expliciet is vastgesteld.