Ik heb dus laatst van het forum geleerd dat je als je op esc drukt voordat de pagina opent je de artikelen gewoon kan lezen.
Vet handig voor als je ooit weer iets tegenkomt!
Oh wow dat ga ik eens proberen! Ik zat nu op mn mobiel, dan werkt dat vast niet
oh ja op je telefoon vast niet nee!
ik dacht ook wow lifehack en het werkt ook nog eens super (op bijna alle sites waarbij ik het geprobeerd heb).
Kan iemand die wel verstand van zaken heeft mij uitleggen of het belastingtechnisch onhandig is om meerdere baantjes te hebben en dan met name drie banen? Dat gevoel heb ik namelijk. 2 banen moet namelijk wel nog even maar ik vraag me nu af of ik beter iets nieuws kan zoeken of een derde baantje erbij. Ik verdien dan waarschijnlijk nog steeds zo weinig dat ik het wel terugkrijg van de belasting maar ja dat is pas in 2022 natuurlijk.
Naja je krijgt maar bij 1 werkgever loonheffingskorting. Dus bij je tweede, derde etc baan betaal je meer belasting over je salaris
Ja dat weet ik. Maar zie even niet of dat uitmaakt als je meer dan een baan hebt. Of dat meer dan twee nog onhandiger is dan twee
Volgens mij moet je ook opletten hoe hoog je loon per werkgever is, want als je per werkgever loon krijgt volgens het laagste belastingtarief, maar bij elkaar opgeteld komt het in een hoger belastingtarief, dan moet je achteraf nog extra belasting over betalen
Maar dat is los van 2 of 5 banen
Dus volgens mij maakt het verder niet uit, zolang je daarmee rekening houdt.
Is er iemand die een cursus, boek of website weet aan te raden waar ik grammatica/spellingregels kan leren en eventueel oefeningen kan maken? Ik ben nooit een enorme ster geweest in het correct gebruiken van dâs en tâs maar het begint nu zo erg te worden dat ik bij twijfel maar andere woorden in mijn zinnen zet zodat ik geen fouten maak en dat wil ik graag veranderen.
Vlekkeloos Nederlands boeken
In welke browser? Bij mij werkt het niet (of ik doe iets verkeerd )
www.beterspellen.nl, dan krijg je elke dag een korte test.
Cambiumned.nl heb ik wel eens gebruikt! Daar kun je oefeningen maken en volgens mij staat er ook uitleg bij.
@ mensen die zijn geemigreerd: op welke leeftijd zijn jullie naar het buitenland verhuisd?
Ik snap natuurlijk dat je op elke leeftijd kan verhuizen enzo maar ik zou het wel fijn vinden om verhalen te horen van mensen die pas midden 20 oid weggegaan zijn uit hun thuis land. Veel mensen die ik ken die nu in het buitenland wonen zijn dat gaan doen na een stage in dat land oid, en dat is niet mijn situatie. Ik ben objectief heel jong (22) maar objectief voelt het alsof ik straks te oud ben om nog uit NL weg te gaan als ik klaar ben met alles wat ik wil doen hier (master + phd)?
xoxo gestreste maagd met droom om uit nederland weg te gaan en nooit meer terug te komen maar nog niet nu zeg maar want ik heb nog dingen te doen/af te maken en dus pas over 5 jaar oid als het goed loopt met mijn studie/phd
Ik zou zeggen kijk een paar afleveringen Ik Vertrek
@Luzarl, @dekleinespin en @Circe bedankt voor de goede tips! Het boek ga ik maar gewoon meteen bestellen vandaag, want ik ken mijzelf anders komt het er vast niet van en ook de sites ga ik eens goed bekijken. Elke dag een korte test klinkt goed.
oef maar dan moet ik naar nederlanders kijken
Maar serieus je bent 22
Je weet nog niet eens of je ĂŒberhaupt die PhD gaat doen of wordt toegelaten. Je doet je master nog niet eens toch? Je noemt midden 20 âouder emigrerenâ. Dat is jonger dan de gemiddelde leeftijd op dit forum.
Je bent letterlijk met een 5 jarenplan bezig alsof je een minister in de Sovjet unie bent.
Calm down zou mân tip zijn. Over 5 jaar denk je hoogstwaarschijnlijk âlol ik was echt een naive idioot toen ik 22 wasâ. Such is life.
haha ja okay
hahaha ja okay x2, zo denk ik nu ook over mezelf toen ik 17 was.
Overigens ben ik bijna klaar met mn masters. Ik ben wel een beetje te gestrest maar goed thanks angststoornis en competitieve academische omgeving. Zou het alsnog wel fijn vinden als iemand ervaringen wil delen van ââ""âoudâ"""" emigreren maar @Zemraluani heeft wel gelijk en moest ik ook even horen/lezen
Je kan toch ook een phd in het buitenland doen?