Ja same. Maar ik woon in een complex aan de binnentuin en ik had het wel zo netjes gevonden als ze mij/ons even hadden geappt dat ze een techo themafeestje zouden doen in die binnentuin
Wij hebben een groepsapp met ons rijtje huizen (4) en zijn ook niet geĂŻnformeerd, terwijl we regelmatig appen. De muziek is niet eens het ergste, maar de stemmen die er bovenuit proberen te komenâŠ
Ik heb nu om te beginnen zelf maar geappt dat we voortaan graag van te voren een berichtje krijgen zodat we bij een vriend(in) kunnen gaan logeren. Het is hier gehorig, we all know that, maar dan kan je er op anticiperen. Nu kan ik letterlijk alleen maar balen
Nou ik heb geappt, muziek gaat zachter. Ik zie mensen met silent disco koptelefoons, vraag me af waarom je dan uberhaupt muziek draait
Wat kan ik allemaal doen met oude kleren die weg mogen maar niet bijzonder genoeg zijn om te verkopen? Dus bv basic truitjes, jeans enzo die in goede staat zijn maar gewoon niet super hip of speciaal. Ik zou zoân dingen persoonlijk niet tweedehands online kopen want teveel moeite voor iets simpel en dan ga ik liever zelf in de kringwinkel graaien. Maar misschien is er wel een âmarktâ voor? Voorlopig heb ik al:
- vodden van maken
- op een weggeefgroep zetten
- toch proberen verkopen aan een hele kleine prijs (misschien voor knutselaars of mensen die 1 zak supercheapo kleren willen?)
- naar de kringwinkel
- in de kledingcontainer
- toch Vinted oid proberen (misschien heb ik een breder publiek daar?)
- upcyclen tot ⊠?
- naar de H&M en co voor een kortingsbon (weet dat dat niet het beste is maar aangezien ik toch daar wat sportkledij wou kopen is dat beetje korting wel mooi meegenomen)
Als ik het weggeef heb wel ik het liefste dat hij bij iemand terecht komt die het Ă©cht kan gebruiken en nodig heeft. Op weggeefgroepen heb je helaas ook vaak mensen die gewoon maar alles nemen omdat het gratis is en er dan niets mee doenâŠ
Dan zou ik het naar de kledingbank brengen!
Hoe/waar doe je dat?
Ik kwam er laatst namelijk achter dat de bakken waar ik kleding in stop, dat ze die eerst selecteren. De mooie/goede dingen gaan dan naar de kringloop om te verkopen, en de rest naar arme landen (oa gescheurde/vieze kleding). Weet niet of er ook een plek is waar alles wat je wegdoet bij armere landen terechtkomt?
Gewoon even googelen naar âKledingbank jouw woonplaatsâ. Ik heb ook een flinke tas gevuld voor de kledingbank die ik binnenkort heen wil brengen. Hier is het een initiatief van een paar mensen uit een dorp hier vlakbij. Mensen die weinig te besteden hebben kunnen daar dan gratis winkelen. Het is een beetje zoals de voedselbank, maar dan met kleding.
Zijn al genoemd, maar ik vind grapefruit, sinaasappel en bergamot alle drie superlekker! En de Tuinen heeft een geur die âSummer sessionâ heet, dat is een mix van grapefruit en citroen.
Bij ons heet dat âDorkasâ⊠kun je googlen op Dorkas punt in jouw woonplaats.
Wie weet/snapt er meer van wachttijden in het ziekenhuis? De assistente gaf aan dat de huisarts spoed heeft aangegeven en ze dus binnen 30 dagen contact moeten opnemen (wachtlijst is 50 dagen). Ik snapte alleen niet helemaal of je dan binnen 30 dagen een afspraak krijgt, of dat ze je binnen 30 dagen moeten bellen om een afspraak te maken (wat ook buiten de 30 dagen kan zijn).
Hahahaha sorry maar dat vind ik next level rekening houden met een ander. Moet het hele blok ergens anders gaan slapen omdat zij een feestje hebben.
Ik vind dat een feestje echt wel kan normaal maar dat het ook normaal is om je buren op de hoogte te stellen en dat je om 12u de muziek uitzet en naar binnen gaat.
Het is allemaal niet heel erg moeilijk om te bedenken en dat het voor de mensen om je heen ook fijn is als die met warm weer met hun raam open kunnen slapen.
Het ligt er ook een beetje aan wat je hebt, maar ik bracht voorheen nog weleens dingen naar Dress for Succes. Zij geven mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een outfit voor een sollicitatiegesprek en als ze aangenomen worden nog een extra outfit. Ging vaak ook om nette donkere broeken, basic truitjes of jasjes etc. Niets super fancies of hele broekpakken maar ik vond het juist wel fijn idee dat zij dan ook weer anderen helpen om er een sollicitatie outfit mee te maken.
Nouja ik ga met lietde ergens anders gaan slapen hoor, maakt mij niet uit, dat is toch persoonlijk?
Maar dat doe je dan toch, denk ik, omdat je dat zelf fijner vindt en toch niet om je feestende buren te ontlasten? Zo las ik het iig.
Ik snap het niet meer zo goed? Ik zou het fijn vinden als mijn buren me appen want ipv me dan de hele avond te ergeren ga ik ergens anders slapen. Dat bedoel ik.
Ja, dat bedoelde ik ook!
Ja ik ook hahaha
Denk dat je het beter in het weggeef of verkoop topic kan zetten, afhankelijk van wat je wil
Dit is inderdaad niet het juiste topic. Weggeef of verkooptopic.