Durf te vragen #4

Help! Vanmiddag gepint bij zo’n onbemande pomp en getankt, maar nu is het geld niet van mijn rekening afgeschreven… wat te doen?

Blij zijn dat je blijkbaar geluk hebt gehad en gratis hebt kunnen tanken.

2 likes

Contact opnemen met bedrijf van de pomp?

Bij mij is dat ook wel eens gebeurd, dan wordt het later toch nog afgeschreven, ze leggen een soort reservering op je rekening en pas achteraf wordt doorgestuurd wat je echt moet betalen, daar zit blijkbaar dan soms een beetje vertraging in.

2 likes

Bij mij worden wel vaker betalingen pas een paar dagen later afgeschreven @o0Lin0o, zou me geen zorgen maken

Verdienen musea nog wel aan je als je met een museumkaart komt?

2 likes

Ja, niet het volle entreebedrag maar de gemiddelde entreeprijs krijgen ze vergoed van de Museumvereniging.

7 likes

Vanaf hoelaat mag je de politie bellen voor geluidsoverlast? Jullie klachtkoninginnen weten dat natuurlijk

2 likes

Geluid dat tussen 07.00 en 19.00 uur wordt geproduceerd mag een maximum hebben van 35 decibel. In de avond tussen 19.00 en 23.00 uur geldt een maximum van 30 decibel en 's nachts tussen 23.00 een 07.00 uur een maximum van 25 decibel. Indien u last heeft van ernstige lawaai in de nacht mag u altijd de politie bellen.

Geen idee alleen hoe hard 30 decibel is. En vreemd dat het allemaal zo dicht bij elkaar ligt.

Je mag altijd bellen! Overlast is ook overdag gewoon overlast. Maar vanaf 23.00 gaat de decibelgrens wat omlaag, dus ongeveer rond die tijd is zeker een geaccepteerd tijdstip om te bellen.

Decibel is een logaritmische schaal, dus 35dB is 10x zo hard als 25dB.
25dB is eigenlijk gewoon stil, geritsel van blaadjes aan de bomen.

4 likes

Ligt eraan, in sommige gevallen de hele dag. In andere gevallen is vanaf een uur of 10 gebruikelijk, maar als je de politie belt zullen ze in veel gevallen vragen of je het zelf al bent gaan melden (indien mogelijk)

Ik gok dat als je twijfelt je waarschijnlijk beter alvast kan bellen.

Tenzij je een zuur wijf bent als ik, maar ik laat me daar ook zeker niet door tegenhouden.

1 like

Hmm ik twijfel of je schoenen dan goed blijven zitten. Ik heb zelf ook een aantal verschillende Toms, ook een model waar ze onder de flap zitten maar zou bang zijn dat ze dan niet goed blijven zitten.
Heb je ze al ingelopen? Of kun je misschien een zacht stofje eronder plakken?

Ik sta ook op het punt om te bellen, maar ik ben liever een gezellige buur dan een zeikende buur 🥲

Zit nog in dubio, eerste feestje/herrie sinds maaaanden dus wil eigenlijk niet meteen zeiken.

Er is nu ook een feestje in mijn straat, partytent met muziek en al… maarr het is 11 uur op een zaterdagavond? :face_with_hand_over_mouth: moet zo nu en dan kunnen toch.

3 likes

Ja verder lopen en zitten ze echt super fijn, maar ze zitten vrij strak en dat gaat na een tijdje irriteren. Vooral als het warm is, dan zwellen je voeten toch een beetje op en dan zitten ze net iets te strak, als ik ze dan uit doe zit er ook een afdruk van dat elastiek in m’n voet. Ik heb ze nu een jaar, maarja ben altijd thuis dus heb ze niet mega vaak aan gehad, misschien moet het elastiek nog wat uitrekken ofzo.

Hm ja zo lang heb ik ze niet ingelopen…. Of misschien het elastiek oprekken door iets in je schoenen te proppen voor een paar dagen?

1 like

Ik ben dus heel blij dat we in ons complex schuinboven ons een seniorenstel hebben wonen die bij elke stomp of te harde muziek al klagen. Hoef ik zelf nooit te klagen over iets, want gegarandeerd dat zij al voor de deur staan als er iemand tot laat een feestje geeft :’)

(Ik neem deze woorden vast terug als ik zelf een keer een feestje geef en ze staan voor mijn deur maar ok)

5 likes

Een partytent met boxen buiten vind ik niet normaal, af en toe een huisfeestje binnen wel. Maar tijdens een pandemie moet het sowieso niet kunnen

4 likes

Bedoel meer het geluidsoverlast, want dat wordt nu als reden genoemd om te bellen, niet omdat er teveel mensen zijn.

1 like