Hahahahaha dus nu heb je en geen geld meer omdat je alles uitgeeft aan nieuwe geurkaarsen en geen vrije tijd omdat je die hier spendeert.
Ik wil wat meer routine in mijn leven, bv op een vaste dag sporten, op een vaste dag mijn âbeauty-dingenâ en huishoudelijke taken, zodat ik hopelijk wat minder laks wordt en zaken wat minder laat verslonzen.
Hebben jullie een vaste dag voor bepaalde zaken of een bepaalde routine die je aanhoudt?
Ik sport op vaste dagen, anders heb ik die discipline niet om het vol te houden haha. En mijn schoonmaakster komt ook op een vaste dag.
Wat bedoel je me beauty dingen?
Ik bedoel daarmee: nagels knippen/vijlen, wenkbrauwen epileren, eelt verwijderen etc. Ik merk dat ik in dat soort dingen geen routine heb waardoor ik me eens in de zoveel weken een compete slons voel en dan bedenk: oh ik moet weer even. Ik zou daar graag meer routine in krijgen, maar ik weet niet wat handig is: een vaste dag? Of iets anders?
Hetzelfde geldt trouwens voor de was doen. Ik vind dat zo vreselijk dat ik dat veel te lang uitstel en dan ineens heel veel moeten wassen en opvouwen enzo.
Hahahah ik klink nu echt wel als een enorme failure, maar goed
Ah zo. Ja misschien kan je de beautydingen in het weekend doen? Standaard op zaterdag of zondagochtend?
Ik doe het meestal als het moet. Dus als mn nagels te lang zijn, knip ik ze. Hetzelfde met de was. Als ik een volle wasmand heb dan doe ik de was. Dat werkt voor mij prima, maar als dat voor jou zo niet werkt dan kan je misschien met een rooster werken?
Maandag: wassen
Dinsdag stofzuigen
Woensdag: nagels knippen
Ofzo? Haha
Gewoon lijstje in je agenda bijhouden!
Geen antwoord op jouw vraag, maar misschien kun je mij helpen: hoe vallen birckenstocks? Ik heb normaal maat 38,5 en weet niet of ik dan 38 of 39 moet hebben.
Ik haak hier even in, maar ik heb maat 40 normaal en van Birkenstocks 39.
Ik haak ook even in. Ik heb net als @Eifoon birckenstocks een maat kleiner dan mân schoenen (37 i.p.v. 38).
Ik doe het meestal ongepland. Anders voelen dat soort dingen voor mij als een verplichting en dat werkt niet zo goed bij mij. Misschien kun je een lijstje maken met dingen die je wilt doen, en dan aan het einde van de week kijken wat je allemaal hebt gedaan?
Volgens mij iets van âgeurkaarsen forumâ omdat ik benieuwd was of er een speciaal forum was over geurkaarsen, toen kwam ik het topic op dit forum tegen.
Dit heb ik ook! Ik heb mezelf er maar bij neergelegd dat het erbij hoort, want zou niet weten hoe het verholpen kan worden.
Bij de Intenzo in Hengelo kun je ook pasta krijgen waar ze het in zoân kaas klaarmaken.
Ik heb dit alleen bij mân Arizonaâs bij mân Bostons heb heb ik er geen last van
Ik doe op zondagochtend de hele APK: uitgebreid haren wassen, nagels vijlen, evt wenkbrauwen verven en epileren, mn droge benen eens voorzien van bodylotion. En dan zit ik niet als in de films in een donzige badjas en mn haar in een handdoek te tutten, want ik kan niet zo goed stilzitten Maar anders vergeet ik dat echt te doen en dat vind ik weer vervelend.
Ik heb ook vaste dagen/dagdelen voor de was, maar verder laat ik het op zn verloop. âVroegerâ had ik wel een strak schoonmaakrooster maar met covid en minder dingen buiten de deur is dat verwaterd. Je hebt genoeg roosters online, ik had die van Shifra als inspiratie gebruikt.
Verder als je snel overprikkeld bent door alles wat je moet doen, eerst de kamer waar je in bent opruimen en evt stofzuigen. Dan is t (in mijn geval) al een stuk overzichtelijker.
Vraag: mag/kan ik er iets van zeggen dat de hond van mijn buurman stinkt? Nu het wat warmer is, ruik ik dat beest in mijn tuin
Sidenote: buurman is alcoholist en verzorgt t beestje ook niet echt. Laat m niet uit en behoefte gaat in de tuin.
Is het echt de hond zelf of ruik je plas/poep? Over dat laatste zou je wel iets kunnen zeggen, dat eerste is lastig denk ik⊠wat voor ras is het? Sommige honden stinken meer dan andere honden.
Beide! De tuin stinkt en de hond ruikt echt naar hond
Is het een oudere hond? Die gaan meer naar hond ruiken en daar kun je niets aan doen helaas.