Ik werk fulltime en leef 70% van de tijd zoals jij. Het hebben van iemand die ons in het huishouden helpt scheelt echt al super veel. En wij kopen sinds een paar maanden 2-3 maaltijd pakketten per week en dan eten we tenminste een paar dagen ‘gezond’, de rest bestaat uit dingen uit de airfryer of bestellen. Conclusie, huishoudelijke hulp is het geld echt waard als je fulltime time werkt en eten blijft kut. Ik wacht op de dag dat ik een kok kan betalen.
Zou je wafels kunnen maken in een tosti ijzer,
Heb wel een tosti-ijzer maar geen wafel platen voor erin. In principe hetzelfde toch, alleen een andere vorm ?
Maar dan is het 1 grote driehoek toch? Denk niet dat ie helemaal lekker gaar wordt dan, maar waarom niet proberen haha
To be continued … morgen
Via de overheid kun je een gratis traject doen! Ik weet niet of dat nu nog loopt, heb het zelf net afgerond. Aanbieding coach traject 'NL leert door' met Nienke Strikwerda
Edit: dit is wel meer gericht op onderzoeken wat je nu wit in een baan (qua branche) en biv kijken naar je persoonlijkheid en in welk team dit past.
Ik wil graag een beamer voor op mijn slaapkamer (die niet zo mega groot is), zodat ik films in bed kan kijken. Heb geen verduisterende gordijnen maar het is wel redelijk donker. Iemand aanraders? Het liefste een kleintje ivm de ruimte.
Ik moet straks onverwachts een online bijeenkomst modereren met verschillende lezingen van ca. 45 min. waarbij ik oa de chatbox in de gaten moet houden. Ik zit me nu naarstig af te vragen hoe dit ging in andere bijeenkomsten die ik heb bijgewoond maar volgens mij verschilde dat een beetje - maar hoe zouden jullie dat doen, sprekers onderbreken bij relevante vragen of hier pas aan het eind vd presentatie op terugkomen?
Aan het eind van de presentatie op terugkomen. Het is storend voor een spreker om constant zijn verhaal opnieuw te beginnen na een vraag beantwoord te hebben. Geef aan in de chat dat de vragen op het einde worden beantwoord.
Aan het eind van de presentatie, en voor jezelf noteren op welk moment in de presentatie de vraag werd gesteld als dat niet duidelijk is uit de context. Eerst vragen van junior mensen en vrouwen behandelen, als je dat kunt afleiden uit de chat, en daarna pas mannen. Gelijke vragen groeperen. Spreker alleen storen als ze over de tijd heen gaan. Als er een discussie ontstaat of de vraag onduidelijk is kun je de vragensteller laten un-muten, of dat kun je sowieso doen maar is wel rommelig en kost tijd, ligt ook aan het aantal kijkers. En als er niet genoeg vragen zijn even een pauze van een paar minuten inlassen voor de volgende spreker, zodat iedereen even kan plassen.
Ik zou even overleggen met de spreker (als dat kan), ik word liever onderbroken en dat mensen dan wel begrijpen waar de rest over gaat dan dat ik een vloeiend verhaal kan houden waar het publiek halverwege de draad is kwijtgeraakt.
Waarom is dit?
Dit heb ik nog nooit gemerkt bij een lezing, maar misschien heb ik niet goed opgelet
In mijn omgeving is het meestal zo dat mannen, met name ‘de belangrijke mannen’, de hele discussie overnemen, en daarbij niet echt vragen stellen maar vooral willen laten zien hoeveel ze zelf weten of hebben gedaan. Dat draagt vaak niet bij aan de discussie en is vaak eigenlijk niet relevant of behulpzaam voor de spreker. Idealiter wil je dat een discussie de spreker vooruithelpt, of het vakgebied. En wat betreft de junioren: belangrijk dat zij ervaring krijgen met het stellen van vragen en meedoen aan zo’n discussie, en vaak hebben zij juist hele originele punten of juist vragen die heel veel anderen vooruit helpen. (Overigens doet lang niet elke moderator dit nee, meestal krijgen de belangrijke mannen juist als eerste de beurt omdat ze belangrijk zijn, daarom vind ik het belangrijk om dit juist te noemen.)
Oh ja, dan snap ik wat je bedoelt, maar dan kun je toch beter naar de vraag kijken en op de kwaliteit en originaliteit daarvan beoordelen?
Dan worden die prullenventen er vanzelf uitgefilterd
Maar goed, in dit voorbeeld zou dat uiteindelijk op hetzelfde neerkomen.
Ja klopt dat op inhoud selecteren kan nu digitaal wel, in het echt weet je de vragen niet dus dan is het een gok maar toch belangrijk en het waard vind ik.
Oh ja dat is een ander verhaal inderdaad
Klinkt alsof we bij hetzelfde bedrijf werken :’) Mooie tip, die ga ik onthouden!
@kali Nee! Ken ik niet en hebben we zo te zien ook niet in mijn woonplek, helaas.
@Lemongrab Ja in principe zou dat wel kunnen wanneer ik weer een langere periode alleen ben, denk dat ik dat maar moet doen. Kost minder energie uiteindelijk denk ik.
Bedankt voor je uitgebreide reactie @visual. Hulp vragen aan anderen vind ik lastig om te doen haha, kan dat ook maar moeilijk aannemen. Maar een aantal makkelijke standaard receptjes zoals pasta ofzo bedenken en dan via de AH te laten bezorgen is toch misschien het handigst.
@PizzaFunghi wat fijn om iemand te hebben die meehelpt! Hoop dat ik dat later ook kan betalen. Of dat ik rond kan komen met 3/4 dagen werken want vind het echt pittig zo haha.
@roeptoeter @Daelyss @Merel bedankt nog! Ik kon het niet meer overleggen met de sprekers maar had veel aan jullie suggesties. Heb het zoveel mogelijk aan het einde gedaan maar inderdaad wel terugverwezen naar het onderwerp waar de vraag over ging. Inderdaad wel echt chill dat je de vragen ook meteen inhoudelijk al kan zien nu
Heb iets verkocht via Vinted en verstuur het met DPD. In de mail van Vinted staat dat ik de label moet uitprinten, maar is dat echt nodig? Je kunt tegenwoordig vaak ook op je mobiel laten scannen toch?
Nee met DPD, UPS en DHL kan dat niet