Durf te vragen #4

Ik exfolieer zelf eens per week, maar ben vooral erg fan van oil cleansen/gritten! Daarmee gaan ook mijn gerstekorrels weg, het is minder uitdrogend voor je huid en je kunt het gewoon onder je ogen gebruiken. Ook als je een vette huid hebt kan de olie dat juist uitbalanceren, zolang je een niet comedogene olie hebt. De beste olie vind ik zelf jojoba olie en anders squalane. De fijnste en makkelijkste methode vind ik om 's avonds als laatste stap van mijn huidverzorging een flinke laag olie op te smeren en dan 's ochtends weer olie te pakken en goed te wrijven en masseren.

Ik ging vorige week in bad met Sanicur dermo oil (zo’n grote fles van de onderste plank van het Kruidvat) en het schuim zat zowat tot het plafond! Maar het kan ook zijn dat ik er te veel in gedaan had.

1 like

Oh wat jammer ja, opgebonden heb ik nog nooit gezien, maar ik denk dat het geen kwaad kan. De kromming kan ook aan de soort liggen, weet je toevallig welke het zijn? De boerenpioen, ook wel rubra/rosa/alba plena, heeft van zichzelf al een kromme steel dus dan is er weinig aan te doen. Zijn de stelen wel stevig of zijn ze slapjes? Extra water geven zou dan kunnen helpen, maar op je foto lijken ze wel gewoon stevig en mooi groen (en het heeft afgelopen tijd toch ook genoeg geregend zou je denken). Je kunt sowieso wel proberen extra water te geven, ze hebben best veel nodig en gaan niet snel kapot van te veel water.

Verder kunnen ze ook gaan hangen als de knop te zwaar is voor de steel, dat kan als oorzaak hebben dat ze te hard zijn gegroeid. Dit gebeurt nog wel eens bij de soort Red Charm (al lijken die van jou net iets lichter dan die) omdat die knoppen echt gigantisch worden.

Wel een tip voor als je ze uiteindelijk wilt snijden om op een vaas te zetten: snijd ze vrij kort af (zodat ze net iets boven de rand van de vaas uitkomen), dan kun je ze zo schikken dat het niet opvalt dat ze een beetje krom zijn.

4 likes

Ik heb er altijd een plantenring omheen, maar dit jaar vergeten om deze met de groei mee omhoog te doen. Heb net een plens water gegeven, hopelijk helpt dat. Bedankt voor je vaastips✌️

1 like

Weet iemand waar je online mooie zwarte bloemenvazen kan kopen? Waar echt een bos in kan. Ik kan het gewoon niet vinden, wel kleinere vaasjes.

Mocht je een mooie vinden in een andere kleur kan je hem misschien ook overspuiten met zo’n spuitbus?

Wanneer gebruiken jullie ‘de’ en wanneer ‘den’?

3 likes

‘Den’ bij mannelijke woorden over het algemeen.

1 like

Ik zat hier ook over na te denken en Den voor mannelijke woorden was ook mijn eerste gedachten, maar soms hangt het ook van de eerste letter af, denk ik.
Het is den Tom, den Tim, den Bart, maar de Jan, de Jelle, de Jos, de Koen, de Kristof, de Klaas.
Dus soms gevoelsmatig? Voor ‘zachte letters’ zoals een H is het al sneller den om de verbinding te maken?

3 likes

Klopt inderdaad wel, er zijn niet echt vaste regels voor

4 likes

Ja meer op het gevoel en ook hoe je zaken uitspreekt.

In mijn regio zeggen den AshenEm (heel fonetisch voor H&M maar een vriendin zegt dan de HAAAenEEEM

1 like

Ook weer wat geleerd, ik dacht altijd dat den Brico frans was omdat het van bricole komt en de Carrefour (franse supermarkt) en den Brico vaak op dezelfde parking te vinden zijn.

1 like

Hoe dragen mensen lichte broeken bij warm weer? Ik heb vandaag een lichtgrijze broek aan en ben net een stukje gaan fietsen, alleen krijg ik dan meteen een zweetafdruk in mijn broek tussen mijn benen / op m’n billen. Wat is daar tegen te doen? De hele zomer zwarte broeken dragen is ook al zowat

Brico maakte deel uit van de GIB group waaronder ook Super en Maxi GB deel uitmaken. Die laatste twee zijn dan overgenomen door Carrefour.

Quick, Lunch Garden maakten ook deel van die groep daarom vind je die vaak samen en delen ze een parking.

1 like

Bij Stork in Amsterdam Noord!

Edit: ik zie ‘m opeens niet meer op de kaart, sorry!

3 likes

Breng je een serum aan voor of na je dagcreme of juist voor je nachtcrème?

Er zijn verschillende soorten serums. ‘S ochtends gebruik ik voor dagcrème en dan de Kiehl’s midnight recovery doe ik ‘s avonds maar geen nachtcrème over.

Oh ja ik heb dat serum van de Lidl van m’n moeder gekregen nadat iedereen hier zo enthousiast was. Dus voor je dagcreme is normaal?

Ja, als je beiden samen te rijk vindt dan kan je een van de twee kiezen.

2 likes

Ah, ik heb vanmiddag bij de Praxis een stellingkast gekocht en deze vervolgens doormidden gezaagd, met als uitkomst een perfect halfhoge maar vrij gammele stellingkast.
Dus ik denk dat ik wel gebricoleerd heb :thumbsup:

6 likes