Durf te vragen #4

heb je nog een tip voor een merk o.i.d.?
ik wil niet die trut zijn die dan geld uitgeeft aan iets wat maar 0,5% werkzame stof heeft

Ik stuur je vanavond een pb met welke omega3 en cbg (voor laatste heb ik een kortingscode)
Maar weet de omega niet precies uit mijn hoofd

Zeg maar tegen je vriendin dat ze het alleen moet overwegen als ze sterk in haar schoenen staat en lekker in haar vel zit.
En borsten zijn borsten. Doen mannen en vrouwen niet moeilijk over.

16 likes

Ik wil vandaag lekker even naar het strand, wandelen en een tijdje vertoeven op het terras van een fijne strandtent, maar ik zie altijd door de bomen het bos niet meer aan onze Nederlandse kustā€¦ iemand een ultiem lievelingsplekje op t Nederlandse strand? Katwijk, Noordwijk, het Zwarte Pad, Wassenaar, Scheveningen, ect ect ect :exploding_head:

Pele Surfshack in Hoek van Holland is een heerlijke (vegan) strandtent! Strand is niet zo bijzonder verder, maar je kunt er wel lekker zitten.

2 likes

@the.rebel.club Ja die is inderdaad leuk! Op datzelfde strand zit ook Elements Beach, ook goed.

1 like

Ik ga aankomend weekend een weekendje naar Eindhoven. Heeft er iemand tips voor een leuk terrasje of om ergens eten te bestellen?

1 like

Ik vind de terrassen op de markt altijd goed (Vooruitgang, Wildeman, Centraal), Thomas en Spijker ook leuk. Qua bestellen ehm ja, waar hou je van? Wil je gewoon een simpele hap of 4 gangen afhalen?

1 like

Thanks! Qua bestellen mag allebei! We eten er 2x dus kunnen allebei doen. We lusten allebei vrijwel alles en eten ook alles.

Hoek van holland strand en dan bij pele surfshack :heart_eyes:

1 like

De Vooruitgang vind ik altijd een fijne plek. Je kunt er lekker lunchen en ze hebben goede borrelhapjes.

1 like

Voor de ouders: zijn en boeken die jullie geholpen hebben bij introvert zijn/tijd voor jezelf in combi met kinderen? Als een soort voorbereiding?

Ontbijtje (brunch platter) halen bij the happiness cafƩ.

1 like

Iemand enig idee hoe je bij een visuele analyse de RM42 ofwel Running Medians 4 averaged by 2 kan interpreteren en rapporteren? Ik loop vast en google helpt me niet echt verder.

Hoi, dochter van een pioenrozenteler hier, ook de middelste van dit plaatje komt waarschijnlijk wel open. Je ziet al wat ruimte tussen het groene blad en het roze. Bovendien zie je al kleur op de knop, dat betekent dat ie hoogstwaarschijnlijk open komt. (+ Met het soort van je foto kun je Ć¼berhaupt bijna niet de mist in gaan ;)) Echt te rauw gesneden pioenrozen zijn nog helemaal groen (het buitenste plad zit volledig over de knop) en de knop is zo hard dat je er iemand pijnlijk mee kunt slaan. Als je in de knop knijpt en je voelt dat je hem enigszins in kunt drukken, is de kans echt heel groot dat hij gewoon open komt.

Weliswaar kan het soms even duren. Voor een fun experimentje heb ik vorig jaar een bosje echt te rauw gesneden pioenrozen op een vaas gezet en na drie weken kwamen zelfs die nog open.

Wat nog eens kan helpen: stelen schuin afsnijden en als ze heel lang zijn kun je ze nog een stukje verder inkorten om het te versnellen en de vaas op een warme plek zetten.

Wel zitten we nu nog in de start van het seizoen, wat inhoudt dat de pioenrozen die je nu koopt waarschijnlijk uit een kas of het buitenland komen. Vanuit de kas betekent het dat ze sneller (geiler) gegroeid zijn en daardoor kwalitatief vaak wat slapper, ze zullen eerder slap hangen, de stelen zijn vaak wat dunner en de levensduur is iets korter.

Nou goed, dit was mijn spreekbeurt, heeft iemand nog vragen?

58 likes

nice

17 likes

Nu snap ik je profielfoto :stuck_out_tongue_winking_eye: Haha nee maar super chille uitleg! Dit was maar een praktijk voorbeeldje hoor, voelen is vaak de beste manier inderdaad!

1 like

Jaaaa ik heb een vraag! Ik wilde dus eigenlijk vandaag even langs een teler voor pioenrozen, maar kan dus beter eventjes wachten nog qua kwaliteit?

Door jou ga ik trouwens sinds vorig jaar sowieso pas naar een teler, eerst altijd gewoon in de winkel gehaald haha en het verschil is zo groot.

2 likes

Ik ben trots! :two_hearts: Ik ga het voor de zekerheid even navragen, maar volgens mij is het door de kou van de laatste tijd iets later. Normaal zijn ze er vaak ook al volop met moederdag, dat was dit jaar niet zo. Deze week is het wel weer warmer, dus het zou kunnen dat er nu toch al meer gesneden wordt en dat je dus wel al goede kunt krijgen.

Edit: nagevraagd, mijn vader verwacht met ruim een week de eerste van buiten de tunnels te snijden. Dus wat @Speurneus ook al te horen kreeg, het duurt nog even

4 likes

@Teigetje wat ik heb gehoord van een pioenrozerteler uit mijn buurt zijn ze er nu nog niet en is het door de kou later en het afhankelijk van de temperatuur en zonuren is wanneer ze er wel zijn

1 like