Durf te vragen #4

Ken je mensen met een tuin? Wij bewaren het in een afgesloten bak op het aanrecht (zo’n kleine ikea opbergbak). Doordat die afgesloten is ruik je daar vrijwel niks van. Aan het einde van de week brengen we het naar mijn schoonouders, die het laten composteren en in hun tuin gebruiken

2 likes

Ik scheid gft ook niet want dat zamelen ze hier niet in. Ik gooi alles dus gewoon bij elkaar. Met een dichte prullenbak heb ik ook geen last van stank of andere narigheid.

Je kan nog kijken of je het kwijt kan op een composthoop ofzo in de buurt? Moet je wel zin hebben om daar steeds heen te gaan. Als je het echt nergens kwijt kan in de buurt zou ik het ook niet scheiden.

1 like

Ah, ik kan het natuurlijk ook naar mijn ouders brengen ja. Misschien dat ik dan kies voor een enkele prullenbak en dan een kleintje in een andere ruimte in het huis zet, zodat ik die dan leeg en meeneem. Ik heb ook niet veel afval in mijn eentje, dus ook zonde van de ruimte in de prullenbak (ik wil een bo touch bin).

Thanks!

Als AH online bezorgen 2 + 1 gratis heeft (tandpasta in dit geval) moet je dan bij aantal 2 of 3 invullen? Weet iemand dit?

3! En dan zie je direct dat hij het verrekend als het goed is

2 likes

Dank je wel :smiley: :+1:

Mijn nichtje krijgt binnenkort een broertje of zusje (niet van mijn sibbling).
Nu wil ik haar een beetje extra aandacht geven zodra het kind er is. Wat zou dan leuk zijn om te geven aan haar? Ze is 10 en een meisje meisje en best verwend :joy:

Misschien leuk (indien mogelijk) om samen iets leuks te doen? Terrasje kan sowieso en anders tegen die tijd misschien een bios.

2 likes

Ergens jullie nagels laten lakken ofzo? Of haar haar laten vlechten/mooi opsteken als dat kan? Of een high tea?

Ik ben niet zo’n meisje-meisje maar zoiets lijkt me dan wel leuk, even extra aandacht en iets wat ze (denk ik) normaal niet zo snel zal meemaken.

2 likes

@Duchess en @lort opzich deden we dat al toen er geen Corona was. Maar echt naar een nagelsalon voor haar nagels moet ze magisch vinden.

Lijkt me leuk om een pakketje op te sturen naar haar, had ik wat duidelijker erbij moeten zetten.

1 like

Misschien de tina? En wat make-up, een leuke zonnebril, een masker?

2 likes

Ja! Een soort self care pakket voor een beginnende tiener voor als de baby vervelend is.

En dan iets van chocolade erbij en koekjes. Je kan misschien ook nog een bakmix doen? Fancy drankje erbij. Iets van fever tree, roze limonade oid. Of gewoon haar lieveligsdrankje.

Je kan natuurlijk zelf een bon maken waar je op zet dat je haar meeneemt naar een nagelsalon? Binnen nu en viet maand ofzo (als corona dat toelaat en jij en haar ouders het niet erg vinden)

DVD’s of cd’s kan ze niet iets mee mee zeker? Want niets zo chill als je zelf even in een andere wereld begeven. Misschien kan je een Spotify playlist maken en een lijstje moet je zien films. Van die romcom tienerdrama’s van vroeger van ons zijn nu ook nog wel leuk. She is the man, meangirls, Monte Carlo, Rapunzel

1 like

Super leuk! Ik heb nu al zin om te maken voor haar.

2 likes

Ik heb een bezichtiging aangevraagd voor een huurwoning, maar er staat bij dat de bestemming officieel bedrijfsruimte is en dat het ook zo verhuurd zal worden. Via Google kan ik hier niet echt iets over vinden. Iemand met verstand van dit soort zaken die mij kan vertellen: Mag dit gewoon? En waar moet ik op letten/vragen?

Ik denk niet dat dit mag, je bedoelt dat je erin wilt gaan wonen toch?

Ja. Het wordt aangeboden als huurwoning en zo te zien op de foto’s werd het hiervoor ook al zo gebruikt. Maar er staat bij dat het in het bestemmingsplan officieel geregistreerd staat als bedrijfspand. Het leek mij ook dat dat niet zomaar mag, maar het lijkt me ook sterk dat ze dat dan doodleuk online zouden zetten?

Oh wat gek joh! Ja dat is verwarrend

Is er iemand die het wasmiddel Soak gebruikt om lingerie te wassen? Is het wat? Het werd aangeraden bij Superbra, maar ben benieuwd naar ervaringen.

1 like

Ja gebruik ik! Ik ben er zeker tevreden mee, het is nu makkelijker om even iets op de hand te wassen (uitspoelen vond ik het meeste gedoe). Alleen de geur die ik gekozen had vind ik toch niet zo top, dus een volgende keer zou ik voor een geurloze gaan

1 like