Durf te vragen #4

Hahahh nee dat niet. Echt de ingrediënten waar het om gaat. Ze waren bijvoorbeeld walnoten vergeten bij een recept. Als ik dat zelf nog moet halen is 't ook nog duurder want die krengen zijn al duur. En laatst een Indiase dahl en dan waren ze de spinazie vergeten. Als je erachteraan gaat vergoeden ze 't wel (heel minimaal, ben alsnog duurder uit als ik het zelf weer moet kopen).

Alleen gewoon kut als je denkt ah lekker snel koken en er ontbreekt dan een ingrediënt

1 like

Ik vond MS veel beter, lekkerder qua smaak maar daar zit echt álles bij, zelfs een zakje olijfolie. Bij HF had ik wel eens dat ik dan net voor ik ging koken er achter kwam dat ik nog speciale azijn of kruiden oid nodig had en dat had ik natuurlijk niet in huis.

2 likes

Marley Spoon vind ik vooral qua bezorging veel kutter (komt met UPS dus je moet de hele dag thuisblijven omdat je geen specifiek tijdslot krijgt). Er zijn meer vega opties en ze hebben ook koolhydraatarme en glutenvrije gerechten, maar ik vind dan weer dat het vaak veel calorieën heeft.

HF heeft bij mij wel de voorkeur maar ik bestel nog steeds MS als ik korting kan krijgen haha.

1 like

Ah chill, ja dat is bij HF wel kut inderdaad, heb nu de meeste dingen wel in huis gelukkig. Heb laatst zelfs speciaal een staafmixer last minute nog aangeschaft want die had ik nog niet voor een gerecht :’)

Is het aanbod qua recepten groot? Uit hoeveel kun je kiezen per week (vegetarisch?). HF heeft vgm ongeveer 7/8 vegetarische pw

Heb even gekeken en voor volgende week kan ik bij MS uit 14 vegetarische gerechten kiezen en een deel daarvan is ook vegan.

2 likes

Ik heb ook MS en vind het qua recepten niet per se fijner eerlijk gezegd. Wel veel keus! Je moet echt veel zelf maken (bv als je burgers kiest of sausjes die erbij horen) en daar ben ik gewoon te lui voor. Maar natuurlijk kan je daar wel selectief op zijn. Ook bij veel gerechten een salade erbij en daar heb ik vaak geen behoefte aan.

Bij mij wordt het bezorgd met PostNL, dus het hangt denk ik van je regio af? @Totoro

1 like

Ah dat zou kunnen ja! UPS heeft hier echt mega brede tijdslots en er valt ook geen pijl op te trekken hoe laat ze komen. Maar bij HF vind ik het zo fijn dat je een heel klein tijdslot krijgt dat ook nog live wordt geüpdatet.

Helemaal met je eens over het vele extra werk bij MS. Sta je weer een pesto in elkaar te draaien ofzo. Vind dat op rustige dagen wel leuk maar HF is net wat makkelijker en sneller.

2 likes

Toch wel verschillend zeg! Wij hebben hier al een jaar Hello Fresh om de week en ze zijn nog nooit wat vergeten. Misschien heb je net pech gehad dat het je een paar keer overkomen is… Zat ook Marley Spoon te overwegen. Weet iemand of het qua prijs vergelijkbaar is? Helemaal omdat er bij MS ook olijfolie zit?

10 jaar geleden wel haha, dus beetje afhankelijk van wat je vraag is kan ik misschien wel of niet helpen?

1 like

Hahaha denk het niet.
Ik wil weten of er een speciale Leidschendam beker komt bij Starbucks😂

Vraag het aan de klantenservice…?

1 like

Oh dat kan ik wel nog met de mail doen.
Op instagram reageren ze niet. Thanks!

1 like

Haha nee daarmee kan ik je niet veel verder helpen :sweat_smile:

1 like

Heeft iemand DE tip om een rode wijnvlek uit een (zijden) witte blouse te halen?

Is het een verse vlek? Dan met witte wijn

1 like

Heel veel zout erop gooien, tijd laten weken in heet water. Daarna in de wasmachine.
Werkte bij mijn witte blouse perfect maar dat was geen zijden blouse, dus geen idee of dat uitmaakt.

@Reflect dacht ik?

Zelf geen moslim, wel heel veel (bekeerde) moslim vriendinnen en heb zelf de koran gelezen en weet er wel het een en ander van.

Prijs is vrijwel gelijk. Er zit ook geen olie/boter/azijn etc. bij Marley Spoon, dat moet je net als bij HF zelf in huis hebben. Misschien dat dat eerst anders was, maar nu moet je die dingen zelf kopen.

1 like

@MaartenvanRossem thanks! Ik had geen witte wijn meer thuis, dus ben direct na het lezen van je berichtje naar de ah gegaan om witte wijn te halen, maar ik was dat alcoholverbod vergeten en daar kwam ik bij de kassa achter 🥲 dus nu ga ik maar even zout op m’n blouse gooien