Durf te vragen #4

Ik heb er positieve ervaring mee. Soms moet je wat meer plannen als je ergens anders slaapt. Maar met normale lenzen moet je in principe ook nadenken dat je een nieuw setje of je bril meeneemt.

Met nachten doorhalen heb ik nooit last gehad. Het is niet alsof je halverwege het stappen minder gaat zien. En als ik dan een kort nachtje maak (4 uur ofzo) heb ik de volgende dag gewoon goed zicht. Meerder korte nachten achter elkaar kan ik me even niet herinneren.

Verder is het de eerste periode wel wennen aan harde lenzen, maar dat voel je na een poosje niet meer. En verder overdag vind ik het heerlijk om geen lenzen in te hoeven hebben of een bril op.

1 like

Nooit gedacht dit ooit nodig te hebben/kopen, maar ik ben op zoek naar een borstel om je schoenen mee schoon te maken. En dan bedoel ik niet zo’n zachte voor het leer, maar een harde om modder ed van de zolen te verwijderen. Iemand enig tips? Of zoektermen? Schoenborstel levert vooral resultaten op van borstels voor het leer. En ik weet niet zo goed wat er nu wel en niet geschikt is.

Ik vraag me alleen af of al deze borstels wel geschikt zijn? Ik heb daar namelijk sterk mijn bedenkingen bij. Ik zie hier bijv al een afwasborstel, nagelborstel etc. Iemand die echt ervaring heeft met zo’n borstel en weet welk type handig is? Denk zelf dat het handigst is om zo’n steel te hebben zodat je het makkelijk kunt vasthouden, maar bijna alles wat ik tegenkom heeft dat niet.

1 like

Waarom zouden ze niet geschikt zijn. Ik heb zo’n borstel en als we vieze schoenen hebben laten we ze drogen en daarna doet m’n vriend ze buiten afborstelen.
En ik gebruik de borstel ook voor ander wat groffer schoonmaakwerk.
Heb het volgens mij bij de gamma gekocht daar heb je veel soorten borstels en stoffers dus dan zou je kunnen voelen als ze weer open zijn.

Foto's

Ik heb deze denk ik:

Edit: ik weet trouwens niet waar jij je nagels mee schoonmaakt of afwast maar die ene borstel met dat handvat is er zo eentje he:

En zoiets is te koop bij Albert Heijn

En die andere is deze:

2 likes

Ik heb ze iets minder dan een jaar gehad. Werken heel fijn, maar ze hebben mijn oog beschadigd. Al ben ik daarin een uitzondering

Dankjewel voor je uitleg! Ik denk dat ik eerst maar eens in de winkel ga kijken (voor zover dat kan…), bij AH zouden ze ook zoiets moeten hebben.

Gebruik zelf geen nagelborstel maar die op de foto leek er wat op. :laughing:

Die van de AH heb ik thuis en die werkt prima. Hij is maar €3.69 zag ik in de app.

1 like

hele rare vraag misschien, maar heeft er iemand misschien nog zo’n eyeliner draaistift van de hema thuis liggen die niet meer gebruikt wordt? ik zweer al zeker 10 jaar bij deze maar ze zijn veranderd en de kwaliteit is nu echt ruk. dus als iemand er nog eentje heeft liggen zou ik die graag overnemen!

Ik wil graag de Dr Martens sinclair kopen en zie ze nu ergens in de aanbieding. Ik heb nog nooit Dr Martens gehad en heb normaal altijd maat 38,5, die maat hebben ze helaas niet. Kan iemand mij vertellen hoe ze vallen en of ik beter maat 38 of 39 kan bestellen?

Ik heb van Dr Martens bijna altijd een maat kleiner, maar het ligt er volgens mij ook aan of je smalle of brede voeten hebt. Kun je ze niet beide bestellen en kijken welke het beste zit?

1 like

Ik heb 1460 in maat 40 en de Sinclairs waren bij mij echt veel te groot in die maat (ook met een extra zooltje en dikke sokken). Ik wil ze nog eens in maat 39 gaan passen. Ik denk dat je beter maat 38 kunt kopen.

1 like

Zeeker een maat kleiner! Ik heb normaal 38 en draag nu 37 en ze zijn nog wat groot

1 like

Nee bij de site is alleen maat 39 nog beschikbaar helaas.

@pastelzwart @Luzarl Thanks voor de antwoorden! Maat kleiner it is dan :slight_smile:

Heeft iemand een tip voor een goede knoflookpers? Heb er nu eentje van ikea van de 365+ lijn, maar die is helemaal lam. En ook al vind ik het mega kut om schoon te maken, is toch wel makkelijker dan zelf alles snijden

De andere van de IKEA. Echt een topding!

5 likes

Vind deze fijn

4 likes

Ik wil graag een datenight met mijn man thuis organiseren. Onze vaste activiteiten zijn spelletjes spelen, Netflixen en koken, maar wil dus graag iets doen wat we normaal niet doen. (En we drinken momenteel geen alcohol dus een (online) tasting zit er niet in helaas). Wie heeft er nog een origineel idee voor een activiteit? (Wil best iets kopen :))

1 like

Nöken

23 likes

Ja echt de beste knoflookpers ooit. Ik had niet verwacht zo hyped te zijn om een knoflookpers.