Durf te vragen #4

Oh wow dat wist ik niet! En ja snap dat je liever fietst dan een van die andere twee banen. Het klinkt ook verder als een leuke job.

Deliveroo is niet overgenomen door Uber. Geloof dat Amazon wel een stake heeft.

Ohh die man is zo irritant. Verschijnt ook echt in elk ‘lifestyle’ tv programma met hetzelfde riedeltje.

Blijkbaar wel veel mensen die in de scam trappen, want ze zijn tegenwoordig ook shirtsponsor van Vitesse :money_mouth_face::money_mouth_face::money_mouth_face:

Iemand nog ideeen voor een virtueel team event? Gaat om een groep van 12 mensen. Hebben al een pubquiz, escaperoom en cocktail workshop gedaan! Er is wel een budget beschikbaar dus mogen ook dingen zijn waar je voor moet betalen!

heeft iemand hier een kortingscode van wijnvoordeel.nl over? (liefst die van 20 euro korting vanaf 40 euro)

edit: kali heeft eentje gegeven maar die bleek verlopen dus een andere code iw welkom!

(digitale borrel met) muziekbingo? dus dat men niet getallen maar liedjes af moeten strepen op hun kaart!

2 likes

Misschien bezorger van Coolblue? Die bezorgen tegenwoordig ook vaak op de fiets

@kali ja zat ik ook te denken, coolblue is volgens mij ook een chille werkgever. Je kunt misschien ook nog fietskoerier worden voor pakketjes, of bijv waarmee die Lush pakketjes nu worden bezorgd? Packaly heet dat.

Woon je in Nederland? Als ik vergelijk betaal je 10 euro voor 5gb internet sim only op z’n goedkoopst. Natuurlijk nog steeds kut, maar is in ieder geval minder dan 25 euro. En dat van tevoren aanwezig zijn moest ik bij mijn retail baantjes ook altijd

1 like

Als je zoekt naar fietskoerier vind je ook meer dingen. Succes!

1 like

Ik wist helemaal niet dat dit niet mocht! Ik zeg ook vaak dat ik wil dat collega’s eerder komen dan 8:00 :sweat_smile: Maar dat zijn dan collega’s die om 8:01 komen aankakken terwijl er al mensen staan en de telefoon al rinkelt. En dan moeten ze nog hun jas ophangen
en hun fruit weg leggen
en nog even lippenstift op doen
zo hatelijk.

Ik heb ooit een bijbaantje met inklokken. Ik heb toen een paar keer een minuut te ‘vroeg’ uitgeklokt (3 uur 59 gewerkt volgens het systeem ipv 4 uur). Resultaat van mijn onbedoelde just in time management. Tijdens m’n review gesprek moest mijn baas me erop wijzen dat dit te weinig was. Dus dat ik dan maar even een minuutje bij dat uitklok ding moest wachten tot het voldoende was. Volgens mij vond hij het ook ongemakkelijk, zo kneuterig :laughing:.

1 like

Ik moest bij mijn bijbaantje ook om .55 voor op de vloer zijn en ik klokte wel eens om .54 in omdat het gewoon zo uitkwam. Moest ik op het matje komen, want na ongeveer 2 maanden was het toch wel bijna een half uur wat ze me extra moesten betalen :unamused:

3 likes

Omg dit is echt gĂȘnant(van hun kant).

Ik weet nog mijn bijbaantje op schiphol(ik dacht dat het cool was om op Schiphol te werken) 3 kwartier reistijd er naar toe, van de personeels parkeerplaats naar de ingang(met de bus), 5 min lopen naar security, door security, kassa ophalen, 10 min lopen naar locatie en 10 minuten van te voren aanwezig zijn

En toen ik 1 keer ergens een contract moest ophalen en daardoor niet 10 minuten van te voren aanwezig was, kreeg ik op mijn kop omdat ik mijn kast lade serieus 1 minuut te laat in de kassa gedaan had :roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes: terwijl er altijd een 15 overlap met personeel was.

2 likes

Zijn er hier mensen met nachtlenzen die er wat meer over willen vertellen, hoe ze het ervaren?

Ik heb al een hele tijd gewone maandlenzen die ik afwissel met bril, ik denk ongeveer 50/50. Ik heb in de lente veel last van mijn lenzen door hooikoorts en daarom stelde mijn opticien voor of nachtlenzen niet wat voor me zijn. Ik heb opzich wel interesse maar ook wel twijfels, vooral omdat het naar mijn idee wat meer planning vergt (je kan niet zomaar een dagje een bril op als je het vergeet). En hoe doe je dat met feestjes en korte nachten, als we daar ooit weer heen mogen haha. Het is ook een stuk duurder dan hoeveel ik nu betaal voor mijn lenzen (€450 per jaar vs €250 per jaar) dus daarom twijfel ik ook. Dus ik ben wel benieuwd naar persoonlijke ervaringen!

Hier ben ik ook wel benieuwd naar! Ik wist eigenlijk al niet dat je niet zomaar je bril op kan doen als je de lenzen bent vergeten in te doen. Vervelend. Mijn ogen zijn denk ik te droog voor gewone lenzen, daarom dacht ik aan nachtlenzen.

Ja mijn opticien legde het zo uit: meestal corrigeren nachtlenzen je ogen voor ongeveer 2 dagen, maar dat loopt langzaam af (en daarom doe je ze in principe elke nacht in). Als je het dan een keer een nacht niet doet heb je de volgende dag nog wel een restje correctie over. Ik heb bijvoorbeeld -2 als sterkte en als ik dan op dag 2 nog -1 of -0,5 correctie over heb (dat verschilt) kan je niet je bril opzetten want dan heb je totaal -3 aan correctie. Maar een dag met maar half zicht rondlopen is ook niet fijn.

Ik denk dat het wel heel prettig kan werken voor gestructureerde mensen met een regelmatig leven maar dat ben ik helaas nog niet :joy:

2 likes

Ik heb geen ervaring, maar het lijkt mij totaal niet lekker slapen. Als ik mijn lenzen vergeet uit te doen, zijn mijn ogen ontzettend droog.

1 like

Ah ja duidelijk! Thnx. Ik denk dat het mij wel zou lukken om het elke nacht in te doen als ik er aan gewend ben, maar als we weer naar feestjes mogen is het een ander verhaal :sweat_smile:

Ik vond het vreselijk zitten, helemaal in hooikoorts tijd want dan zijn m’n ogen alsnog gevoelig van de dag en dan moet je die lenzen nog in. Maar het werkte opzich wel goed qua sterkte. Ik heb nu daglenzen of weeklenzen en oogdruppels voor de hooikoorts tijd, dat gaat wel prima maar is duur haha.