Durf te vragen #4

Ik wil me breed inlezen dus de tips die jij geeft zijn prima! Concreet zoek ik vooral naar marketing tips om in de praktijk toe te passen en niet perse naar theorie (al vind ik dat wel interessant hoor). Ik wil graag opnieuw werken in de communicatiesector nadat ik een paar jaar uitgeweken ben naar een totaal andere sector en ik merk gewoon dat de markt helemaal veranderd is. Er wordt van je verwacht dat je naast communicatie ook op marketinggebied een pro bent en daarnaast ook nog eens een halve grafisch ontwerper bent. Gelukkig kan ik vormgeven maar ik ben dus absoluut geen marketeer :sweat_smile: Wil me er dus graag over inlezen of een cursus volgen zodat ik niet helemaal een n00b ben, al besef ik dat dit ook gewoon een studie is die normaalgezien jaren in beslag neemt. Misschien dat mede communicatiemedewerkers nog tips hebben hoe zij hier mee omgaan?

Ik ga je boeken eens opzoeken! @crazyplantlady en @George ook bedankt voor de tips! Ik ga die TED talks zeker eens checken :blush:

2 likes

Dat herken ik wel! Ik kom van de hotelschool en ik werk direct onder de eigenaren voor een redelijk klein bedrijf. Omdat je op de hotelschool vrij breed wordt opgeleid denken de eigenaren dat ik daardoor ook alles wel kan. Dus naast mijn gewone taken maak ik ook de contracten voor nieuwe medewerkers, voer ik functioneringsgesprekken met de vestigingsmanagers en moet ik de website en social media bijhouden.

Zodra het weer kan wil ik inderdaad ook wat cursussen gaan volgen, in 2019 heb ik bijvoorbeeld cursussen gedaan voor Google Analytics en Google Ads en dat vond ik wel heel prettig, die aantekeningen pak ik er ook vaak nog bij als ik bezig ben. Ik ga de boeken van @Harrrie ook zeker eens opzoeken!

3 likes

Wat wil je dan concreet weten van marketing? Het is namelijk zooo breed. Bedoel je meer de social media? Paid media? Productverkoop? Doelgroepen? Distributie?

Vooral qua sociale media en doelgroepenwerking (en nog specifieker: in de cultuursector)!

@George herkenbaar haha, je doet dus eigenlijk 3 jobs in 1. “Even snel de website en social media erbij doen…” Dat klinkt allemaal gemakkelijk maar er komt zoooveel bij kijken!

1 like

Ik wil graag een gewone deurbel. Die ding dong! zegt. Maar niet 1 op batterijen. Waar kan ik deze bestellen? Heb al gezocht maar vind tot nu toe alleen die op batterij.

Wat zouden jullie doen:
Ik heb bepaalde uren dubbel uitbetaald gekregen, onverwacht en zonder reden. Heb dit twee keer aangekaart, en het geld apart gehouden. Hoor er nu twee maanden later niets meer over. Moet ik er nou nog een keer achteraan of is het op een gegeven moment wel klaar? Gaat bruto om 300-350 euro.

Wat heb je nu? Als je al een deurbel met een snoer hebt moet je dat kastje waar geluid uitkomt zoeken en kijken of je daar een ander geluid op kan instellen, of op zoek naar een nieuwe (dan zoeken naar deurbelontvanger) en die daar op de bestaande bedrading aansluiten.

Ik zou het laten zitten, pech hoor

2 likes

Oh dat wist ik niet! Ik heb nu geen deurbel want het was er 1 op batterij die steeds leeg was. Dus heb de knop eraf gehaald. Maar de postbodes kloppen zo enorm hard op het raam in de deur dat ik nu echt weer een goede deurbel wil.

Ik ga eerst maar eens uitzoeken wat voor aansluiting ik verder nog heb of dat het weer met batterij moet.

Hahaha oke ik ben niet de enige die zo denkt, joeee. Zodra ik mn jaaroverzicht heb ik het echt van mij.

1 like

Als je nu op batterij had dan moet je waarschijnlijk gaten in muren of kozijnen boren om een draad naar binnen te krijgen, en dan moet je ergens voorzien in een stroomtoevoer (volgens mij moet je dan tussen groepenkast en deurbel een transformator maken, want deurbellen werken op 12v), dat kan ook allemaal wel, maar het is iets minder makkelijk dan een oplaadbare bel op de voordeur plakken :stuck_out_tongue:

1 like

Bleh ja dat denk ik dan ook! Dan wellicht toch op zoek naar 1 met batterij maar dan een goede. Ok dank je wel!

Je hebt ook deurbellen met stekker zonder draad! Dit heb ik bij de voordeur hangen en de stekker zit in de woonkamer. Gekocht bij de action voor ongeveer een tientje ongeveer

1 like

Heb je een huur of koopwoning?

Ik ben toen blijven klagen over mijn bel op batterijen bij de woningstichting. Daarna hebben ze voor het hele blok alles vervangen voor deurbellen op stroom

@dommel heeft deze dan geen batterij nodig om het signaal door te geven aan het gedeelte wat in het stopcontact zit?

Ohh geen idee eigenlijk! Hij hangt nu 2 jaar bij de voordeur en werkt nog steeds… woon wel in een flat en er word bijna nooit aangebeld dus weet niet of dat ook nog meedingt haha

Oei, ineens zijn mijn fashiontags op. Ik heb nieuwe gemaakt die ik graag met folie(goud) laat bedrukken. Maar ik moet het nu aanleveren via een bepaalde manier waar ik niets van begrijp. Wie is hier grafisch onderlegt en heeft vandaag nog even snel tijd om dit voor mijn bedrijfje te doen? Uiteraard tegen een beloning.

Een koopwoning. Dus moet het helaas zelf oplossen :sweat_smile:

Vraag over de Outlook Agenda (op de pc). Ik wil voor mijn werk een ‘onderwaterrooster’ maken, dus dat er bijvoorbeeld in je agenda van 14-15u een lichte, bepaalde kleur staat zodat je altijd weet dat je daar vergaderingen kunt inplannen bijvoorbeeld. Of dat je altijd weet dat dat het moment is dat je een afspraak met Pietje kunt plannen (zonder daadwerkelijk ook de afspraak zelf al te plannen). Een soort vaste blokken dus, zonder daadwerkelijk een echte afspraak te plannen. Meer als overzicht, voor in de toekomst. Onderwaterrooster is vast niet het goede woord, maar ook met andere zoektermen kom ik er via Google niet uit. Wie weet hoe je dit instelt (of het überhaupt kan) bij de Outlook Agenda?

Bedoel je in je eigen agenda? Want dan zou ik gewoon recurring appointments plannen (nog geen meeting) en die de juiste kleuren geven, maar ik vermoed dat dat niet helemaal is wat je bedoelt

1 like

Ik denk dat het alleen andersom kan, dus dat je voor jezelf niet-planbare blokken in je agenda agendeert en wat er dan overblijft, voor de ander duidelijk is dat die tijd beschikbaar is voor evt. afspraken?