Durf te vragen #4

Denk dat het wel meevalt hoeveel een matras schuift. Het scheelt 20 cm en je ligt er met een of twee personen op en een matrass is loeizwaar dus met slapen alleen verwacht ik niet veel geschuif :wink:
Misschien iets van opgerolde dekens tussen het matras en de ruimte leggen nog voor de zekerheid. Dan overleef je de lockdown vast wel.

2 likes

Ik zie overal dingen voorbij komen over big brother maar ik heb dat echt nog nooit gezien eerder (ik heb niet onder een steen gelegen maar het heeft me niet geïnteresseerd ofzo) dus was benieuwd naar wat het precies is maar met Google kom ik niet echt verder dan een groep mensen in een huis en
 heel veel camera’s om ze te volgen? En dan, Wat is het doel? Om zo lang mogelijk in het huis te blijven ofzo, hoe dan? :nerd_face:

2 likes

Ja en tussendoor doen ze volgens mij wel eens opdrachten en kunnen ze worden weggestemd door het publiek. En uiteindelijk is er een winnaar die geld wint.

1 like

Dit is het geloof ik wel. Dikke onzin😂 en wat @Spaarlamp zegt dan.

2 likes

Haha vandaar dat ik niet verder kwam na een rondje Google. Dus een groep mensen in een huis en met als doel zo lang mogelijk blijven. Soms met opdrachten. En je kunt er dus uitgestemd worden door elkaar of kijkers?

Vroeger was het door kijkers maar zal nu wellicht ook elkaar kunnen zijn

1 like

Was destijds denk ik ook heel populair omdat het toch het startsein was van reality genre. Nu na alle varianten (dating, spel elements, real housewives) is het idd niets meer dan: een huis met mensen en camera’s haha

3 likes

Ken je ook niet dat gezegde ‘big brother is watching you’? Was idd (een vd) eerste reality shows en natuurlijk, hoe kan het ook anders, een bedachtsel van John de Mol. Daarna werd het een internationaal succes: vanaf 2000 werd het in meer dan 80 landen uitgezonden (meer info: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Big_Brother_(televisieprogramma) )

1 like

Dat kan je toch prima kennen zonder ooit het tv programma te hebben gezien. Komt uit 1984.

22 likes

Haha ja maar daar komt wel de naam vandaan van het programma, dus ik dacht dat is misschien een link

Ja dat ken ik indd en ik ken big brother ook wel van naam uiteraard maar geen ideeee wat voor programma het verder was en met welk doel enzo en nu begon iedereen er weer over haha

Wist niet goed waar ik het moest plaatsen dus dan maar hier: zitten hier toevallig mensen die werken in de marketing/communicatie/ branding sector en tips hebben voor interessante lectuur hierover? Liefst een beetje vanuit een leesbare/“hippere” invalshoek en niet van dat droge corporate gepraat.

Ik weet al best veel van copywriting /communicatie maar in mijn zoektocht naar werk merk ik dat ik nog te weinig weet over marketing en de strategieën erachter :slight_smile: Ik ga soc.ial m.ag alleszins bestellen maar ben benieuwd naar andere, diepgaandere bronnen!

Als ik wil een mooie route wilt wandelen bij de Veluwe en ik kom uit de richting Nijmegen, waar kan je dan het beste heen rijden / de auto parkeren?

Ben je dan op zoek naar theorie van branding? Ik vond dit boek toen ik het las heel goed: Contrarian Branding: Stand Out by Camouflaging the Competition

Van Roland van der vorst. Echt een koning die vent wat betreft branding. In het Nederlands heb je dar boek ook trouwens en heet het “het camouflage effect”

“Brand Management: Co-creating Meaningful Brands” van Michael Beverland wordt door Roland van der Vorst (en hij weet er echt veel van ad) trouwens ook aangeraden voor theorieĂ«n achter branding.

Verder kan ik bij marketing strategien niet echt iets bedenken wat makkelijk weg leest, maar heb ik daar meer taaie boeken over die nuttig zijn mocht je geĂŻnteresseerd zijn naar die titels.

Wellicht dat je iets hebt aan “Thinking fast and slow” Daniel Kahneman. Het boek is heel interessant wat betreft hoe het menselijk brein werkt en dat probeer je natuurlijk te beïnvloeden met marketing. Leest ook wel goed weg vind ik.

—
Ik werk overigens niet in de marketing of branding. Heb hier twee jaar geleden wel veel vakken in mijn master over gehad dus daar komen mijn , maar werk wel met strategieën en klantinzichten voor nieuwe product ideeën.

1 like

Ik ben afgelopen weekend nabij Hoenderloo geweest, maar is misschien iets te ver. Ginkelse hei is altijd mooi (parkeren bij de Schaapskooi) of park Veluwezoom (parkeren bij Posbank bezoekerscentrum). Vanuit de Posbank heb je ook meerdere wandelroutes.

1 like

Misschien fanstrategie van Wil Michels? Gaat over hoe je fans van je merk in kunt zetten

Misschien oosterbeek bij arnhem? Of meer richting ede?

2 likes

Kun je leesbevestigingen bij Insta dm’s uitschakelen?

Ja bij instellingen en dan privacy volgens mij

Er zijn ook wel wat Ted talks over, misschien kun je die kijken? Ik vond the golden circle heel interessant, die is meer gericht op hoe je als bedrijf een gat in de markt kunt dienen, niet heel erg branding gericht, maar marketing technisch wel interessant.