Durf te vragen #3 (Deel 1)

Kan je al de topics ineens als gelezen aanduiden?

Ik ben op zoek naar hervulbare koffie cups voor een Dolce Gusto koffiezetapparaat, waar ik zowel koffie als melk in kan doen. Is er iemand die goede ervaringen heeft met bepaalde cups? Ik vind op internet namelijk heel wisselende reviews.

Volgens mij is de series 4 niet echt meer (makkelijk) te krijgen? Zag overal alleen maar 3 en 5. Ik heb sinds vorige week de series 3 en ben er echt blijer mee dan verwacht. Zo fijn ding! Ik las ook overal dat de series 5, zeker voor de prijs die je extra betaalt, niet echt sensationeel is. Zou dus lekker voor de 3 gaan en dan inderdaad de grotere versie!

Ja dit valt mij ook op. Kon nog niet vinden waardoor dat komt. 3 wel, 4 niet? Wat maakt dat je er zo blij mee bent? :slight_smile:

Heb ik inderdaad ook nog niet kunnen vinden! Maar de 3 is wat mij betreft echt prima. Ik heb hem vooral voor m’n werk gekocht maar merk dat ik hem eigenlijk altijd om heb. Ik vind het een mooi apparaat, alles is mega snel gekoppeld en vind het vooral op m’n werk (mag dan geen telefoon bij me hebben) heel fijn om meldingen toch binnen te krijgen en kort te kunnen checken. Ook je activiteit bijhouden is echt nice en werkt voor mij mega motiverend :ok_hand:t3:

Oh ja en je kan er ook nog de tijd op zien. Ideaaaaal :sunglasses:

Top, thanks! Kun je m gebruiken zonder iPhone in de buurt eigenlijk? Als je gaat hardlopen ofzo.

Ik kijk een serie waarin een gedicht wordt gequote in het Engels, maar ik herken de Nederlandse vertaling die in de ondertiteling staat. Het gaat ongeveer zo:

Maar heb je je eenmaal gegeven,
Zuchtend, huiverend, alsjeblieft,
Bedenk dan nog eens even,
Eén van jullie tweeën liegt.

Google heeft geen idee. Weet iemand hier toevalli van wie het is en of het langer is dan deze 4 regels?

4 likes

Jaa dat was hem! Dankjewel!

1 like

Wat is de beste voetverzorging na het dragen van eeltsokken?
Ik heb ze dinsdag aangehad, moet ik ze nu dagelijks insmeren, een voetenbadje nemen of iets anders? Tot nu toe nog geen vellen :frowning:

Dagelijks even je voeten weken in warm water, dan laten de vellen sneller los! 5-10 minuutjes is al genoeg

1 like

Waar in Nederland kun je sushi eten waar de California Roll wĂ©l krabsalade heeft en niet zo’n gore surimistick? Het mag zelfs surimisalade zijn.

Nog niet insmeren! Na twee weken pas

1 like

Blue Sakura in zwolle wellicht?

Dit onderwerp komt volgens mij om de zoveel tijd op dit forum voorbij, maar ook na googelen vind ik het lastig om te snappen wat nou echt de relevante verschillen zijn. Wat is (behalve persoonlijk gevoel) concreet het verschil tussen samenlevingscontract + elkaar erfgenaam maken per testament, en trouwen? Er is geen sprake van een koophuis of ander gedeeld of individueel kapitaal. Het gaat ons er eigenlijk vooral om dat de ander erfgenaam is en in geval van ernstige ziekte etc. beslissingen mag nemen over behandeling/stoppen van behandeling. Erkenning van toekomstige kinderen kan gewoon apart en ze hoeven ook niet zijn achternaam. Kijk ik nou ergens helemaal overheen, of ‘hoef’ je dan niet te trouwen? Is een testament maken duurder dan onder huwelijkse voorwaarden trouwen? (oja de andere manier, geregistreerd partnerschap, zijn we niet in geïnteresseerd) Wij willen dit namelijk vastleggen maar zien ff snel trouwen niet per se zitten tot we de mogelijkheid hebben hebben voor een feest. Nu trouwen en later vieren vinden we ook niet zo aantrekkelijk.

@Flamoes misschien?
Edit: ik heb in het samenwonen topic eerder gelezen over samenlevingscontract vs trouwen/geregistreerd partnerschap. Misschien kun je daar specifiek zoeken

Op het plaatje lijkt het een stick, en ik wil het graag 100% zeker weten want ik heb zoveel zin in een fatsoenlijke California roll, maar die heb ik alleen in het buitenland gegeten.

Is helaas wel surimi
 @Nefertiti

1 like

Als je getrouwd bent heb je een paar bepalingen in de wet waar je niet ‘vanaf’ kunt door huwelijskvoorwaarden. Voor bepaalde handelingen heb je dan elkaars toestemming nodig. Voor de meeste mensen is dat echter niet ‘heel spannend’. Daarbij kun je als je getrouwd bent je echtgenoot wel onterven maar de echtgenoot heeft dan altijd recht op bepaalde wettelijke rechten (de andere wettelijke rechten heet dat) zodat de echtgenoot bijv. in het huis kan blijven wonen. Bij samenwonen heb je dat niet.

Huwelijksvoorwaarden zijn 1 akte, samenlevingscontract en allebei een testament zijn 3 akten. Dus het is zeker duurder.

Als ik morgen mijn laptop bij de hand heb, dan kan ik je wel een soort foldertje sturen met de verschillen via pb als je wil.

1 like

Oh super, thanks!! Ja op zich wel logisch dat verschillende dingen vastleggen duurder is. Ga ff goed naar die folder kijken dan binnenkort!