Durf te vragen #3 (Deel 1)

Zo was ik ook, tot ik een fatsoenlijke zonnebril kocht. Sindsdien gaat 'ie altijd netjes in het hoesje zodra ik hem afzet.
Ik vind de brillen van Polaroid wel in het meer betaalbare vallen, die hebben soms wel leuke modellen. En bij TheOutnet hebben ze vaak goede aanbiedingen voor normaal echt dure brillen, heb er daar al een paar vandaan (heb een beetje zonnebrillentic, vroeger met 10€-brillen, tegenwoordig helaas met iets duurdere…). En anders tot na de zomer wachten, dan gaan ze in de uitverkoop.

1 like
1 like

& @Lula Thanks! Ik ga het even aankijken. Ze staan nu voor 80-100eu meer te koop, vind dat wel een groot verschil. Maar aan de andere kant kan ik dan misschien wachten tot ik een ons weeg als ze weer dalen.

Ik heb een probleem waar ik helemaal gek van word: ik vind sinds een paar maanden (?) telkens weer kleine gaatjes in mijn kleding. Het zijn altijd hetzelfde soort kleine gaatjes, het maakt niet uit hoe oud of nieuw de kleding is. Ik vind ze altijd in fijngebreide stoffen en t-shirt materiaal. Het is 100% zeker geen slijtplekken oid en de kwaliteit van de kleding is verder prima. Ik heb in de wasmachine gevoeld en vind geen scherpe randjes, de kleding blijft nergens achter hangen oid. De kleding hangt aan rekken, niet in een kast, dus de kleding hangt in het licht en is schoon. Ik zie weleens een klein motje in huis vliegen, maar niet veel/duidelijk bij de kleding. Kunnen het dan toch mottengaten zijn? Online vind ik alleen maar verklaringen over slijtplekken en ritsen in de was maar ik weet zeker dat dit het niet is.

1 like

Had het net in wwjek gepost maar denk dat het beter hier kan.

Even een vraagje. Maar ik heb 1 maand lang geen dansles of videos of updates of wat dan ook gehad. Ik krijg daar wel een factuur van van mn dansschool. Stel ik betaal alleen voor de lessen en videos die ik wel heb gehad. Kunnen zij mij dan iets maken?

Nee! Totaal random plekken (de laatste die ik ontdekte deed echt pijn - in het vestje van mijn pas overleden oma… en dat waren er twee aan weerskanten van een mouw??) en het zijn altijd best ‘nette’ gaatjes waar ik niet iets van slijm aan kan ontdekken. Altijd iets van een halve cm, soms ook nog met een kleiner gaatje ernaast. Ik heb katten die nogal eens hun nagels in mijn kleren zetten en als dat gebeurt ziet het er heel anders uit (daarom denk ik ook niet dat deze gaatjes komen omdat de kleding aan iets blijft hangen)

Waar zitten ze? Mijn zus en ik hadden dat een tijd op onze buik, ter hoogte van je knoop/riem, dus mijn moeder zei dat het daardoor kwam. Toen droegen we altijd een hemdje onder onze shirts, maar was het nog steeds. Bleek dat het door de grepen op de keukenkastjes kwam, die zijn niet afgerond maar gewoon hoekig zeg maar. Woon nu niet meer thuis en heb nergens last meer van.

Zilvervisjes of papiervisjes kunnen ook gaten maken in kleding. Ik weet niet of je daar last van hebt? BH in de wasmachine had je vast al aan gedacht?

@suvi motjes leken me ook al best onwaarschijnlijk! Maar ja, WAT DAN???

@Spaarlamp Nee op de meest random plekken! Mouwen, helemaal onderaan bij de rand, op mijn tiet, op mijn rug…

@flamoes Zilvervisjes heb ik idd ook aan gedacht, ik zie er weleens eentje lopen. Ik ga maar gewoon eens proberen om iets tegen die beesten neer te zetten. Ik begin langzamerhand een halve meltdown te krijgen als ik weer een nieuw gaatje zie, alsof ze me achtervolgen :pleading_face:

Villa augustus! Is ook gelijk het enige wat ik ken daar haha maar dat is echt een leuke plek

3 likes

Ik ging steeds naar een vaste nagelstyliste (1) maar
die was langdurig ziek geworden. Toen naar een andere (2) gegaan maar die vond ik super onvriendelijk. Dus besloten om nogmaals iemand anders te zoeken. Iemand (3) gevonden maar de eerste afspraak kon niet doorgaan omwille van Corona.
Toen lang rondgelopen met verschrikkelijke nagels. Toen de nagelstylistes opnieuw mochten starten kon ik nog niet bij nagelstyliste 3 terecht want de Belgisch - Nederlandse grens was nog dicht. Dus dan maar een afspraak bij nagelstyliste 1 gemaakt zodat ik terug toonbare nagels zou hebben.

En nu eindelijk mijn vraag: ik denk dat nagelstyliste 3 beter werk aflevert dan nagelstyliste 1. Maar nagelstyliste 1 ken ik al best lang en is lief, heeft mij na Corona heel snel geholpen op haar vrije dag (en denkt zeker dat ik nu weer bij haar blijf komen) en heeft nog weinig klanten over na haar langdurige ziekte. En ik ben nog nooit bij nagelstyliste drie geweest dus weet niet zeker hoe goed haar werk is.

Wat zouden jullie doen? De gok nemen en overstappen? Maar als dat tegenvalt heb ik een probleem. En wat zeg ik dan tegen 1?

Sorry voor de hele lap tekst maar ik wou het
goed uitleggen. En ja, ik maak me teveel zorgen en overdenk alles. Maar zit hier dus wel mee.

Ik heb wel eens gehoord dat veel tops tegenwoordig met een enkele draad geweven worden in plaats van een dubbele, en dat je daardoor sneller gaatjes in je kleding krijgt als er ergens een draadje losraakt. Ik heb ook wel eens mottengaatjes gehad (in het trouwpak van mijn man :cry:), maar ik herken niet het slijmlaagje wat hier werd genoemd. Dat zijn ook kleine gaatjes van een paar mm doorsnee.

Is er echt een groot verschil in werk tussen 1 en 3? Ik vind loyaal zijn belangrijk maar als ze echt slecht werk levert dan zou ik naar 3 gaan.

Ja daar ben ik niet zeker van want ik ben nog nooit effectief bij 3 geweest. Maar het zijn zo’n dingen als glans die verdwijnt, nagelriemen die netter zouden kunnen bijgewerkt worden, overgang tussen acryl en eigen nagel te grof, dik. Dus niets rampzalig maar kan gewoon beter denk ik.

Ja die dingen moeten vlekkeloos zijn dus ik zou naar drie gaan.

Ik las dat ook online inderdaad, maar het verklaart voor mij toch niet hoe dit de afgelopen tijd ineens zo vaak gebeurt! Er is namelijk geen peil op te trekken hoe oud de kleding is en wat de kwaliteit is. Ik vond laatst zelfs een gaatje in een nieuw hoeslaken dat ik maar een keer gewassen had en verder nog niet gebruikt! Vermoed inmiddels toch echt beestjes… bah.

Balen :expressionless: Misschien kan je mottenballen in je kledingkast leggen? Ik vervang ze twee keer per jaar. Ik heb een inbouwkast met drie delen en ik leg in elk deel 2 of 3 mottenballen. Op de verpakking staat ook beschreven hoe het werkt.

Nu nog berichtje bedenken voor als 1 mij contacteert over vervolgafspraak. Was zo afgesproken omdat ze bij vorige afspraak nog geen zicht had op kalender.

1 like

Ik ben gestopt met acrylnagels :stuck_out_tongue: of zie je ze ook apart van de nagels?

Nee enkel voor de nagels. Ja maar dat zou ze
niet geloven na mijn vorige afspraak. Ga het houden op persoonlijke redenen denk ik. Voel me nu al
schuldig. Maar bon, ik moet het maar zakelijk proberen te bekijken zeker.