Durf te vragen #2

@Booklover @Okapi ik heb mijn berichtje ff verwijderd omdat ik nu met een oud studiegenoot praat en hij het antwoord heeft op m’n vragen, voordat anderen hier nog moeite in een antwoord gaan steken!! Haha anders zo random om het direct te verwijderen

Thanks voor jullie antwoorden though! :slight_smile:

1 like

Ik zoek zo’n deken voor de verjaardag van een vriendin :rofl: maar ik vind alleen maar van die dunne fleece dekens met alleen mouwen. Waar kan ik zo’n mooie dikke vinden inclusief muts?

3 likes

Bij de HEMA hebben ze versies met capuchon

3 likes

Oh die is ook leuk! Thanks!

Hoe heet het als je zo’n laagje krijgt op je soep/ saus bij het koud worden of als het lang staat?

Vies

21 likes

Vliesje

Hmm, ik zit te zoeken naar een werkwoord, iets wat het proces omschrijft.

Misschien is er ook wel geen woord voor…

Ik hou heel veel van knutselen en een goede vriendin is binnenkort jarig, ik wil haar een Walibi Holland kaartje cadeau doen maar op een originele manier geven. Wie heeft misschien een leuk idee? Ze houdt van bier en studentikoze dingen haha! Op internet vind ik alleen maar leuke ideeën met geld :unamused:

Hier staat echt heel veel informatie over wanneer je contact opneemt en kan je ook kijken wie jullie wijkagent is. Heel veel succes!

1 like

Je kan hier je postcode intypen en dan zie je wie je wijkagent is

1 like

Linkedin vraagje: al een paar weken krijg ik de melding van Linkedin: Luna, ken u … (naam persoon)??
Ik heb al een half jaar geen contact meer met die persoon via WA of mail of andere media.
Betekent dit dat deze persoon verschillende keren op mijn pagina kijkt?? Of is er een andere verklaring?

Schiften?

Wat zijn logaritmes? Digibeet hier.
Heb ook allang geen FB meer en ik had deze persoon ook niet als vriend.

Bedankt voor de uitleg. Helder.
Maar ik heb echt niks gemeen met deze persoon behalve dat ik in het verleden een (langdurige) relatie had met hem. En toen kreeg ik geen melding van Linkedin haha. Verder ook geen gemeenschappelijke kennissen of bedrijven etc.
Kan het zijn dat hij kijkt op mijn pagina dat ik daarom een melding krijg?

het is geen probleem ofzo ik vroeg het me af.

Maar je kunt ook zien of hij je pagina heeft bekeken toch? En anders kun je geloof ik ergens op een kruisje drukken zodat je dat voorstel niet meer krijgt.

1 like

Tja, ik ben niet actief op Linked in. Doe er vrij weinig mee maar ik zal idd even inloggen om te kijken hoe of wat.

Algoritme toch?

12 likes

Stollen?
Ik zeg iig altijd ew het vet op mn soep is gestold (gestolt???)

Ik zou graag aan mijn accent werken, maar ik weet niet hoe. Zitten hier toevallig logopedisten of mensen die hiervan verstand hebben?

Ik ben een Limburger en je hoort dat bij mij meestal niet echt, omdat ik toen ik buiten Limburg ging werken en wonen heel bewust mijn spraak ben gaan aanpassen. Het is destijds heel geleidelijk gegaan. Nu praat ik op drie manieren: Nederlands zonder duidelijk accent, Nederlands met Limburgs accent (alleen met twee vriendinnen, gaat vanzelf) en het Limburgs dialect (inclusief accent). Ik kan niet bewust sturen hoe ik klink als ik Nederlands spreek en dat vind ik jammer. Ik zou er toch graag een balans in vinden, want inmiddels vind ik het niet erg als mensen een beetje aan me kunnen horen waar ik vandaan kom en vind ik het tot op zekere hoogte charmant.