Durf te vragen #2

Ja dat staat inderdaad in mijn cao! Ze wilden dus mij een contract laten tekenen waar ik daar mee in zou stemmen inderdaad.

Maarrrr uiteindelijk allemaal goed gekomen! Gemiddelde van afgelopen weken was 21 uur per week, maar heb een vast contract gekregen van 24 uur per week!

9 likes

Ik ben opzoek naar een goede waterfles met zoā€™n zuigtuutje zoals op de foto hieronder. Belangrijkste vind ik dat ie niet gaat lekken en dat ie redelijk makkelijk schoon te maken is. Heeft iemand soms een aanrader?

Weet iemand een kruid/theesoort/plant die je in een thermobeker kan laten en zo gedurende de dag steeds heet water over kan gieten. Gewone thee wordt te sterk, geloof ik.

Camelbak Eddy! Te koop bij o.a. Bever maar vaak ook goedkoper te vinden op Amazon of bij TKmaxx.

Munt misschien?

1 like

Wie kan me wat vertellen over vloerverwarming?

Moet ik het nu al aanzetten? En op hoeveel? Het voelt nu bijv fris op een van de kamers. De temperatuur van die kamer is 22. Zet ik het op 23 of nog hoger? Of moet ik wachten tot ik doodvries en dan pas aanzetten. Wij hebben in elke ruimte zoā€™n draaiding en maakt het nog uit of het in de ene ruimte aan staat en in de andere uit?

Het enige wat ik heb onthouden is dat je het ā€˜s nachts niet lager hoeft te zetten.

Het duurt ca 6 uur voordat 1 graag erbij op temperatuur is, is mij toen verteld.
Wij hadden per kamer open of dicht staan, dat maakt niet uit want bepaalt of het water wel of niet door die specifieke leiding gaat.

1 like

Ok ik heb een lichtoranje mohair top gekocht. Worst idea ever want dat ding verhaart sneller dan een dier in de rui. Ergo ALLES ZIT ONDER ORANJE HAAR. Wat kan ik doen? Ik lees op internet alleen diepvries, maar lees ook dat dingen dan vaak alsnog afgevenā€¦ Het zijn ook echt best lange haren :ā€™)

Als je Spotify Family hebt, kun je dan ook de muziek van je ā€œfamilieledenā€ zien? Dus netzoals je bij Netflix kunt zien welke films en series anderen met wie je het account deelt? Of is dat bij Spotify Family afgeschermd?

Nee dat kan niet. Iedereen logt gewoon in op hun eigen account (dus met je eigen wachtwoord en inlognaam)

1 like

Oja; hoe kan het dat het niet stinkt op een begraafplaats? Er liggen daar allemaal rottende en ontbindende lijken. Komt dat omdat ze zo diep in de grond liggen? Of is er nog een verklaring voor?

2 likes

Omdat er aarde ligt waar water op valt en een natuur zijn gang gaat. Je ruikt geen lijken.

1 like

Er zijn wetten over hoe diep een lijk minimaal begraven moet worden om er voor te zorgen dat we het bovengronds geen last hebben van de ontbinding (niet alleen voor geur, vooral voor gezondheidsrisicos).
Het verhaal gaat vaak dat de rijke mensen die in kerken werden begraven direct onder de vloer (onder hun grafsteen) stank opleverde en dat dus de term ā€˜rijke stinkerdsā€™ ontstond. Dit is niet waar, de term komt ergens anders vandaan, maar ik vind het alsnog leuk ^^

9 likes

Ik hoop dat iemand hier me kan helpen:

Ik wil graag online een paar kaarten maken van routes die ik afgelegd heb (van reizen).
Een beetje dit idee:

Ik wil dit graag online doen, liefst zonder me op een (onbetrouwbare) site te registreren. En ik wil graag dat het er een beetje mooi uitziet. Het hoeft niet clickable te zijn of zo, ik wil gewoon graag een plaatje met lijnen van de route op een kaart hebben.
Op googlemaps is het lelijk en kan ik ook niet genoeg locaties toevoegen.

Hier moet toch een website voor bestaan? Ik dacht dat dit zelfs gratis zou moeten bestaan. Ik zit al een uur te googlen maar niets dat ik vind is echt wat ik bedoel.
Ik vond wel een website waar je zoā€™n soort poster kunt laten afdrukken (my holiday map), maar los van dat dat dus niet echt is wat ik nodig heb was het met die tool ook echt onmogelijk om het er met namen e.d. een beetje fatsoenlijk uit te laten zien (stond allemaal over elkaar heen).

Weet iemand hier een website voor??

Edit: ik wil dit dus achteraf doen dus niet zoiets als polar steps lijkt me

https://interrailplanner.com/plan/calendar Probeer dit is?

Bedankt! maar hiermee kan ik niet buiten Europa/Engeland (lukt me niet in ieder geval?) en het wordt ook niet echt een mooi kaartjeā€¦

Heb je een voorbeeld van zoā€™n programma dan?
En ik moet heel veel locaties invoegen, dus het zou handig zijn als ik gewoon de plaatsnamen en volgorde kan invoegen.
Dus bij wijze van spreken: van Amsterdam, naar Den Haag, naar Utrecht naar Maastricht, en dat ik dan niet zelf op hoef te zoeken waar al die plaatsen liggen en zelf die lijnen moet gaan tekenen, maar gewoon de namen en de volgorde kan invoeren en dat de lijnen dan vanzelf verschijnenā€¦
Het leek me dat er wel ergens een site moet bestaan waarop je je reizen om kunt zetten in een soort souvenir kaartje maar ik kan het niet vinden, zoals gezegd alleen my holiday map en dat is wel wat ik bedoel maar die is echt crap en werkt totaal niet goed.

Ik heb dit vorig jaar gedaan via Alpaca Travel. Heb er toen een screenshot van gemaakt voor in mijn fotoboek.

Ik weet niet meer precies hoe het werkt maar volgensmij ging het best snel. Ik heb toen heel veel websites gehad, maar deze kwam toen het beste in de buurt van wat ik zocht

Polarsteps maakt mooie kaartjes maar vraag me af of je dat ook naderhand kunt doen ipv tijdens je reis al.

Als je na 5 jaar opeens gaat rennen dan krijgen je knieƫn wel een klapper, met of zonder overgewicht. Ik denk dat het een kwestie van wennen en aansterken is. Ik weet niet wat voor sport je doet maar is wellicht zijn halve trainingen eerst een beter plan, en hardlopen ernaast (of iets anders vergelijkbaars met je sport)? Je moet nu consistent je knieƫn rustig belasten denk ik. Ik zeg altijd 1x per week trainen is bijhouden en 2x per week is aansterken.

Ik ben geen fysio trouwens, wel ervaringsdeskundige in knieblessure :sweat_smile:

1 like