Durf te vragen #2

Is e hier iemand die recentelijk de buitenkant van haar woning heeft laten schilderen? Ik probeer een budget te maken voor alle klussen die in de komende periode gedaan moeten worden, om dan prioriteiten te gaan stellen, maar weet niet goed waar ik rekening mee moet houden

Heeft iemand enig idee wat ik aan moet met zo’n huurbaas?

Ik heb in augustus een verhuurdersverklaring gevraagd en laten weten dat er een grote kans was dat we gingen verhuizen, en als dat het geval was dat we een aangetekende brief zouden sturen. (stond in het contract) Hij reageerde terug dat een mail in dat geval voldoende was.

We hebben dus al dik 3 weken geleden gemaild dat we wilde verhuizen en de huur op 1 oktober stop zouden zetten. We wilde er op tijd bij zijn, omdat je nog 1 kalendermaand moet blijven huren na het aangeven. Maar hij reageer dus gewoon totaal niet? We hebben het ook naar de bedrijfsmail gestuurd, ook geen reactie.

Ik ben nu dus alleen bang omdat het al september is dat hij zegt dat we oktober ook nog moeten huren, terwijl hij degene is die hier zo laat is met reageren steeds. Zou dat zomaar kunnen?

Ik denk dat als in je contract staat dat je schriftelijk op moet zeggen en je doet dat niet, je alsnog pech hebt. Hij kan wel iets zeggen, maar daar heb je natuurlijk geen bewijs van dus als hij moeilijk wil/gaat doen en juridische stappen onderneemt zullen jullie pech hebben omdat een aangetekende brief zwart op wit staat. Zou zsm een aangetekende brief sturen, of zij er dan op reageren of niet is aan hen, maar je hebt het dan wel gedaan zoals in je contract staat.

Ja, als je huisbaas moeilijk gaat doen (wat ik niet voor je hoop) @Ninja ben ik bang dat je idd niet in je recht staat omdat het formeel gezien per aangetekende brief opgezegd moet worden (ook volgens de overheid https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/huurwoning/vraag-en-antwoord/hoe-moeten-huurder-en-verhuurder-de-huur-opzeggen). Maar het is niet altijd zo dat je per de 1e van de maand je huur moet opzeggen, dat verschilt per huisbaas/corporatie. Staat daar iets over in je contract? Zo nee zou je het in principe iedere dag moeten kunnen opzeggen met een maand opzegtermijn, als je dan nu zsm alsnog die aangetekende brief stuurt is die er bijv. op 7 september en kan hij je hoogstens verplichten tot 7 oktober te betalen. Zou hoe dan ook alsnog snel een brief sturen!

@Lemongrab Thanks voor jullie advies! Ga zo snel mogelijk zo’n brief nog opsturen dan, ik heb wel een mail van hem waarin hij zegt dat een mailtje voldoende is, maar wellicht is dat niet voldoende als hij juridische stappen onderneemt (wat ik echt niet hoop)

Hoe snel kunnen jullie een recept bij de apotheek ophalen? Zijn hier algemene regels voor? Ik ben wel eens voor niks geweest dus kies nu meestal veilig 1,5 dag later, maar wel irritant als je het zsm wil hebben.

Laten ze het niet weten dan als het klaar ligt?

Je mag ook per email opzeggen, daar is jurisprudentie over. Maar probleem daarbij is dat de ontvanger, de huisbaas, een ontvangstbevestiging moet geven. Zolang dat niet zo is kun je er niet vanuit gaan dat de huisbaas het gezien heeft.

En als je het aangetekend verstuurd is bewijs dat het is bezorgd wel voldoende of moet er dan alsnog een reactie op komen?

De handtekening lijkt me dan toch de ontvangstbevestiging? Dat heb je bij een mail natuurlijk niet.

1 like

Aangetekend is voldoende. Dat wordt alleen aan de persoon zelf gegeven dus bezorging is een ontvangstbevestiging.

1 like

Nee nooit
Bij jou wel dan? Per email ofzo?

Bij mijn apotheek kun je doorgeven dat je een sms wilt ontvangen als het klaar ligt

1 like

Ja ik krijg altijd een email! Zou er naar vragen volgende keer want is zonde dat je misschien voor niks gaat

1 like

Ok ga dit eens uitzoeken! @Snowman

Het kan ook nog weleens uitmaken welke cao jouw werkgever hanteert. Afhankelijk van wat er in de cao staat heb je recht op een contract voor de hoeveelheid uren die je de afgelopen 12 weken gemiddeld gewerkt hebt. Ze mogen dit dus niet na een half jaar weer terugdraaien, tenzij jij hiermee instemt.

Weekday vind ik altijd mooie shirts hebben!

1 like

Is m’n favoriete winkel dus ga er binnenkort maar weer eens langs!

1 like

Wij hebben er naar gekeken, maar schrokken van de prijs. Schilder zei dat we moesten rekenen op €4000,-. Nou is er bij ons nogal wat achterstallig onderhoud en was dit een echt schildersbedrijf. Ook hebben we 3 verdiepingen. Goed onderhoud en een schilder die het zwart doet zullen het vast goedkoper maken.

Ja, ook die van mij! :heart: