Durf te vragen #2

Azijn toevoegen aan het water? Werkt bij ons wel goed.

Op vakantie in Spanje had mijn vriend een gerecht wat gegarneerd was met iets wat ontzettend veel leek op gefrituurd gras? Letterlijk alsof iemand (vrij lang en wat steviger) gras uit de grond had getrokken en in de frituurpan had gegooid. Het smaakte ook wel een beetje grassig denk ik, maar het was dus echt heel erg lekker. Ik zit al tijden te googlen wat het nou kan zijn, maar ik kom er niet uit. Heeft iemand enig idee wat voor spul het kan zijn?

Nee, dat was het niet denk ik! Het waren echt bredere stengels zoals stro/gras.

Nee, ook niet denk ik. Het was plat in plaats van rond en ook wat breder dan bieslook

1 like

Citroengras?

1 like

Oh dit zou misschien wel kunnen, lijkt er in ieder geval wel meer op!

@Pantalones denk niet dat het citroengras was, dat had ik denk ik wel herkend aan de smaakšŸ¤”

Hoe telt maandelijkse ouder bijdrage voor studie voor de belastingdienst? Mijn vriend kan binnenkort huurtoeslag aanvragen, maar ik weet niet of ik dit moet tellen als alimentatie of bijverdienste of helemaal niet. Ik kan het nergens online vinden en ik heb nu al 3 keer de belastingdienst geprobeerd te bellen, maar ik kom niet door die ellendig lange wachtrij heen

En nooit problemen mee gehad?

Dat lijkt me geen inkomen, maar ā€œgewoonā€ een gift van zijn ouders. Ouders kunnen belastingvrij jaarlijks 5.428 euro schenken. Als hij daar op jaarbasis onder blijft, hoeft er ook geen schenkbelasting te betalen. Maar lijkt me sowieso niet bij het inkomen tellen in elk geval.

1 like

Juridisch loket even bellen?

Gaat het echt om 40 euro bovenop de kale huurprijs of is het misschien (gedeeltelijk) een verhoging van de servicekosten?

Hier gaat hij wel echt ruim overheen, maar heeft in de afgelopen 3 jaar niets hoeven betalen oidā€¦ Ik snap er echt helemaal niets van

edit: ik lees net dat je het zelf moet aangeven, maar daar heb ik nog nooit van gehoord. Je zou verwachten dat ze dit studenten wel zouden vertellen ofzo?

Heeft er iemand een kruimeldief die je kan aanraden? Het budget maakt op zich niet zo veel uit, ik ben wel even benieuwd welke fijn zijn!

Schenkbelasting moet je inderdaad zelf aangeven. Ik zou wel oppassen als ze maandelijks honderden euroā€™s overmaken zonder dat hij dat hoeft terug te betalen. Ze kunnen beter dingen voor hem betalen, zoals boeken en collegegeld, vakanties of boodschappen. Dit zijn natuurlijk feitelijk ook schenkingen, maar volgens mij doet de belastingdienst daar niet zo gauw moeilijk over.

Alright, dankjewel voor het advies/delen. Denk dat we daar nog goed moeten naar kijken :sweat_smile:

Wie heeft de gouden tip voor een bh bij een top als deze:

https://m2.hm.com/m/nl_nl/productpage.0717679002.html?ef_id=EAIaIQobChMIjqqPpdOl5AIVlOd3Ch2VTwy5EAQYAyABEgLRCfD_BwE:G:s&s_kwcid=AL!850!3!355186255896!!!g!665292818056!&gclid=EAIaIQobChMIjqqPpdOl5AIVlOd3Ch2VTwy5EAQYAyABEgLRCfD_BwE

Ja dat dacht ik eerst ook maar je ziet mijn tepels vrij duidelijkā€¦

Heeft iemand een keer een heel vet relatiegeschenk gekregen? En wat was dat?

Ik plak altijd schilderstape op mn tepels bij zoiets haha

2 likes

In principe is er alleen een maximale verhoging ingesteld voor sociale huurwoningen. Dus als je binnen de vrije sector huurt mag jouw huisbaas verhogen wat hij wil. Die percentages die op de site van de Rijksoverheid staan gelden dus alleen maar voor sociale huurwoningen. Dus het is even de vraag of je sociaal of vrije sector huurt!