Ik kan het Hamptons by Hilton hotel op de Alexanderplatz heel erg aanraden. Centraal gelegen, goed ontbijt (de wafels ) en vriendelijk personeel!
Moxy is een leuk/prima hotel!
Motel one vond ik heel chill en betaalbaar.
Thanks! Ziet er leuk uit. Bedoel je dan die bij Ostbahnhof?
Gewoon uit nieuwsgierigheidâŠwat doe je dan als je in Duitsland bent nu? Ik woon er ook, weliswaar niet in Berlijn maar hier is alles op slot. 2G of 2G+. Heb helemaal geen zin om ergens heen te gaan (ok, sowieso niet, want ben zwanger en ga vandaag mn eerste prik halen).
Ik zou t liefst ff weg hierđ
Mijn ouders hebben vorige week gewoon een citytrip naar Berlijn gedaan. Mijn vader heeft zân 3e prik al gehad dus zij konden eindelijk samen weg. Gewoon overal QR code laten zien, ze hebben weinig gemerkt van de maatregelen eigenlijk!
Ja Die hebben een super leuke lobby, zijn heel betaalbaar en ostbahnhof is super centraal voor alles.
Ok, dat is fijn! (Als ik dit lees komt het bitchy over maar zo bedoel ik het niet!!)
Hmm ja ik merk dat er hier beetje algemene paniek heerst omdat de cijfers zo omhoog gaan.
Maar goed, ik hoop dat iedereen die komt een fijne tijd heeftđ€
Leuk, ga ik boeken denk ik!
Ik heb dus voor rond oud en nieuw een niet te annuleren treinkaartje naar Berlijn geboekt đ„Č. En tis ook nog eens ongeplaceerd terwijl ik dan 20 weken zwanger ben.
Maargoed als alles dicht is dan gaan we niet hoor.
Wat is 2G+?
En ik snap je gevoel wel hoor. Niet prettig als mensen de grens overgaan om leuke dingen te doen terwijl de besmettingen super hoog oplopen en jijzelf super voorzichtig bent
Gevaccineerd of genezen + getest als extra, dus altijd getest.
Ik zie ook dat ik net non-refundable kaartjes heb geboekt, lekker handig! Voor 6 euro pp meer had ik ze nog kunnen annuleren
Ah jo, ik gun iedereen zân plezier hoor, zolang het veilig gebeurt. Ik zelf snap alleen niet waarom je nu hierheen zou komen, met de kutsfeer die hier heerst maar dat is natuurlijk anders voor mij die hier woont dan voor iemand die een paar daagjes komt.
Ik heb dat 1x gedaan ongeplaceerd maar nooit meer! Bij iedere stop kwamen er mensen binnen met reserveringen en moest ik weer op zoek naar een lege stoel. Op een gegeven moment waren alle stoelen bezet en moesten we in het halletje zitten. Zou als het kan dus alsnog kijken of je een stoel kan reserveren.
In Berlijn is geen kutsfeer hoor. Als je gewoon gevaccineerd bent kun je alles doen, soms dan wel met ook een test, maar die zijn nu ook weer gratis.
@Kusjessoldaat ik heb een keer 5,5 uur op mn koffer gezeten in zoân tussenstuk, zou zeker net als @Ladyhawke aanraden alsnog een plek te boeken.
Ja ik heb de tickets nu gekregen dus ik ga bellen om te vragen of ik dat nog bij kan boeken, ik hoop het echtâŠ
Die vriendin vindt dat ik zeur want er zijn altijd wel priority seats voor zwangere personen. Maarja als we 8 uur moeten staan is zij sowieso ook mega chagrijnig.
Edit: gegoogled en t kan voor 8 euro per persoon retour, dus dat is fijn!
Ah ok . Ik woon in het zuid-westen van Duitsland en hier is het niet leuk op dit moment, vind ik. Maar goed, ben over het algemeen prikkelbaar nu, denk door mijn hormonen, dat ik zelf minder kan hebben
Maar iedereen veel plezier in Berlijn, ik vind het ook een gave stad!
Iemand tips voor restaurants in Keulen?
Hellerâs Brauhaus (Duitse keuken met eigen bier), Sander Restaurant (supercentraal als je gaat shoppen in het centrum), als je in deze periode gaat: zowat alles wat je op de kerstmarkten kan vinden (mijn favorieten zijn Heinzels WintermĂ€rchen, Stadtgarden en de Neumarkt).
Voor brunch: Ecco
Voor ontbijt, brunch, lunch: hommage, Café Schnurrke (kattencafé)
Buurten met veel leuke restaurantjes:
- Tram afstappen aan Friesenplatz en te voet lopen richting BrĂŒsseler Platz. Hoe dichter tegen BrĂŒsseler Platz, hoe beter. Ook zo wat de straten er rond in het Belgisches Viertel
- de Severinstrasse
Dat zijn mijn persoonlijke favorieten, maar ik ben al een jaar of twee niet meer in Keulen geweest. Een goeie website om de absolute restaurant toppers en de nieuwste leuke trendy plekjes te weten is Falstaff: Restaurants