Duitslandtopic

Blijft de kerstmarkt in Keulen gewoon open? Mijn vriend dacht dat alle kerstmarkten moesten sluiten maar daar kan ik niets over vinden.

Keulen weet ik niet, maar hier in Berlijn gaan er een hoop gewoon door. Wel met 2G, dus gevaccineerd of genezen.

1 like

Ah top! Zijn allebei gevaccineerd dus dat is geen probleem. Ga ik hem morgen toch nog eens vragen haha

2 likes

Heb het even voor je opgezocht, was nu ook wel nieuwsgierig.

Gaan zo te zien gewoon door, idd ook met 2G. Viel Spaß!

1 like

Wauw wat een uitgebreide reactie! Dank je wel, ik ga alles bekijken :smiley:

1 like

De kerstmarkten gaan inderdaad door, maar vandaag kondigt de regering misschien nieuwe maatregelen aan. Best dus altijd de laatste stand van zaken checken. En ook per stad/Bundesland kunnen specifieke maatregelen gelden.

Bv. in Bayern gaan de kerstmarkten niet door.

1 like

@FrauHelga heb jij nog tips voor de kerstmarkt in Keulen? Ik hou net als jij van koekjes, bakken en algehele kneuterigheid :joy:.

En anderen met tips hoor ik ook graag natuurlijk!

1 like

Zeker! Het is al even geleden dat ik daar geweest ben (sinds ik een kind heb niet meer), maar er zijn meerdere fijne kerstmarkten daar.

Mijn favoriete kerstmarkt is de Markt der Engel. Daar zijn heel veel kraampjes en elke keer dat ik die bezocht, waren er ook kraampjes met uitstekers voor koekjes. Echt teveel om op te noemen, ik voel me dan net een kind in een snoepjeswinkel.
En in de Altstadt zit Heinzels Wintermärchen, daar kan je o.a. schaatsen en heel lekker eten en drinken. Er zitten ook veel kraampjes met houtsnijwerk etc.
Direct naast de Dom zit ook een kerstmarkt, die is ook leuk.

Verder zou ik Mayersche nog aanraden, dat is een grote boekhandel aan de Neumarkt. Die heeft in deze periode veel mooie tijdschriften over het bakken van kerstkoekjes etc.

Qua eten neem ik op de Kerstmarkt altijd wel iets van koekjes mee, gebrande amandelen, en ter plekke eet ik vaak Flammkuchen en champignons of worst. En om op te warmen chocolademelk want ik kan niet tegen Glühwein. :sweat_smile:
Als je nog specifieke vragen hebt of tips nodig hebt, laat maar weten.

6 likes

Echt super bedankt voor de tips en je uitgebreide antwoord! Heb na het lezen ervan nog meer zin om te gaan :biggrin:. Ik wilde sowieso wat koekjes meenemen voor thuis. Sowieso lebkuche natuurlijk en dan maar even de zintuigen laten werken voor wat anders. En ik hoop wat leuke uitstekers en koekjesstempels te kunnen vinden! Ik denk sowieso een sneeuwvlok en dan laat ik me maar verrassen door de aanbod.

1 like

Ik ben net terug uit Berlijn en het was echt zo gezellig met al die kerstmarkten :smiling_face_with_three_hearts: Ben trouwens echt onder de indruk hoe ze het daar aanpakten met covid, echt overal superstreng 2g controleren (ook overal id bewijs moeten laten zien, heb ik hier in NL echt bijna nog niet hoeven doen), heel veel bewaking in de tram/trein om te controleren of iedereen wel mondkapje op heeft, ook op de kerstmarkten liepen ze rond om te controleren. Heb me echt veel veiliger gevoeld dan hier!

6 likes