Duitslandtopic

JA. ESHK in Neukölln is top :slight_smile: super gave muziek, altijd een lekker drankje, super hip en ze kunnen goed wassen en knippen haha.

1 like

ahhh yes dankje!!! klinkt super! edit: ahh shit geen plek zo lang ik er ben, maar ik bel ze wel even, wie weet valt er een afspraak uit!

Ik was laatst bij Denny K en was de beste knipbeurt die ik tot nu toe in Berlijn heb gehad (door Dominique, ze spreekt alleen niet heel veel Engels, dus als je geen Duits spreekt misschien niet de beste optie, maar wat de andere kappers deden zag er ook allemaal goed uit). Kostte geloof ik 60€
Montoya, en idd ESHK die @anon18050057 noemde zijn ook goede opties

1 like

Weet iemand wanneer je in Duitsland als volledig gevaccineerd gezien wordt? Mijn man heeft 9 dagen geleden z’n 2e prik gehad en ik wil weten of we ergens naar binnen kunnen of dat we enkel siteseeing gaan doen tot het 14 dagen terug is.
(we zitten in Trier, en ik heb al gegoogeld maar kan er niks over vinden)

“Bent u minstens 14 dagen geleden volledig ingeënt tegen COVID-19 én heeft u hier een officieel vaccinatiebewijs van, dan kunt u dit bewijs op reis naar Duitsland meenemen. In Duitsland moet u dit soms ook laten zien als er een coronabewijsverplichting bestaat om toegang te krijgen tot bijvoorbeeld een hotel of restaurant. Zowel het vaccinatiebewijs uit de CoronaCheck-app als het Gele Boekje worden in Duitsland als vaccinatiebewijs geaccepteerd.”

Bron: Reisadvies Duitsland | Ministerie van Buitenlandse Zaken | Duitsland | Nederlandwereldwijd.nl | Ministerie van Buitenlandse Zaken

2 likes

Heb in Berlijn gewoond en ben er nog regelmatig. Nu gaat een vriend er ook voorlopig tijdelijk wonen, super leuk! Dus ik bedacht mij: in de rest van Duitsland kom ik eigenlijk bijna nooit. Heel soms alleen als ik een keer op bezoek in Limburg ben en over de grens goedkoop kan tanken. En een familielid woonde lang in Koblenz. Vroeg mij af: is er eigenlijk nog een Duitse stad die de ‘levendigheid’ van Berlijn heeft?

Frankfurt, München, Keulen en Hamburg zien er wel interessant uit op YouTube maar dan weet je nog niet veel eigenlijk.

Er is natuurlijk geen enkele stad als Berlijn, maar Hamburg is ook leuk. En Leipzig schijnt ook heel leuk te zijn, staat nog steeds op mijn lijstje. Heeft de naam dat het is zoals Berlijn een jaar of 20 geleden, nog goedkoop, veel kunstenaars, etc. Terwijl Berlijn natuurlijk steeds meer gentrificeert

Edit: München is heel erg schicki-micki, Frankfurt is vooral money, beiden niet zo meins. Keulen is ook wel leuk, en vanuit NL natuurlijk snel en makkelijk

Keulen en Hamburg ken ik goed en die hebben ook een hele levendige (weliswaar andere) vibe. Beide steden zou ik zeker aanraden om te bezoeken.

1 like

@kika vond Leipzig erg tegenvallen. Hebben ook echt die hippe industrieterreinen opgezocht, maar vond het vrij saai. We waren er in het hoogseizoen, maar de gezellige drukte miste echt. Misschien heb ik pech gehad of m’n verwachtingen waren te hoog, maar meh.

Ik vond Leipzig wel leuk, maar het is echt niet vergelijkbaar. Eens met de rest, Hamburg is wel te gek!

Hoi! Vriend en ik besluiten om een dagje Duitsland te doen binnenkort. We houden wel van stadswandelingen en lekker eten, welke stad raden jullie aan? Op max 2 uur rijden van Zwolle.

Ik wil mijn vader graag een weekendje Duitsland cadeau doen. Wij gingen zelf jarenlang naar de eifel. Hij houdt van bos, wandelen, treinen, musea en plekjes met geschiedenis. Het liefst niet in een hotel want dat doet ie voor zn werk elke week. Hebben jullie nog een leuke tip? Trier, Keulen, Medebach, Ingolstadt vallen af en de Eifel dus ook want daar zijn we allemaal al tien keer geweest maar verder heb ik een beetje een black out :joy:(hij is verslaafd aan duitsland en wil waarschijnlijk gaan emigeren over een aantal jaar)

Hoe ver wil je Duitsland in?
De plaatsen die aan de Romantische Straße liggen zijn prachtig, vooral Rothenburg ob der Tauber. Daar kan je heerlijk wandelen en het is een oude stad.

Wat dichter bij huis liggen o.a. Cochem en Koblenz, beiden aan de Moezel, prachtige omgeving waar je fijn kan wandelen en ook bomvol geschiedenis.

2 likes

Ohja die onderste twee zijn we ook al heel vaak geweest. Rothenburg is wel een goeie optie!

1 like

En mocht je het noordelijker zoeken; Bremen en Hamburg zijn ook hele gave steden.

Thanks! Hij is meer dorps maar met je andere tip kan ik zeker wat! Lijkt me ook wel leuk als ie in de eifel gaat wonen, kan ik altijd komen logeren

1 like

Heidelberg/Freiburg im Breisgau/Würzburg/Dresden en wandelen naar de Basteibrücke

Ja, Sächsische Schweiz! Zijn heel veel leuke dorpjes met bergen vakantiehuisjes/airbnbs om te huren, en je kunt er geweldig wandelen. De Malerweg is fantastisch! Wel 9 etappes, doe je niet in een weekendje

1 like

Wij willen graag 3 dagen naar Duitsland met de auto maar twijfelen tussen Keulen en Düsseldorf. Het wordt waarschijnlijk meer een winkeltripje maar het zou leuk zijn als er een beetje leuk gewandeld kan worden. Wat zijn jullie ervaringen met deze steden? En welke raden jullie aan?

Mijn favoriete stad van deze twee is absoluut Keulen. Het ligt prachtig aan de Rijn en de Dom is een ontzettend imposant bouwwerk. Je kan prachtig wandelen langs de Rijn en er zijn winkels genoeg.

Düsseldorf is vooral leuk als je van shoppen houdt, dan raad ik met name de aan.
Is het een optie om beide steden te bezoeken? Ze liggen relatief dicht bij elkaar en je bent met de auto.

Mocht je tussen het shoppen bij willen tanken in een leuke koffietent; Woyton is een leuke keten en heeft zowel filialen in Keulen als Düsseldorf.

2 likes