Domme dingen die je als kind hebt gedaan

Hahaha ik krijg echt flashbacks naar de basisschool van al die vieze rijmpjes. Het grappige is ook dat al die gekke liedjes op scholen door heel Nederland gezongen werden. Veel van mijn vrienden kennen ze ook, terwijl we allemaal uit andere delen van het land komen.
Ik vraag me echt af hoe dat zich verspreidde, we deden toen nog niet echt aan internet en het waren van die stiekeme vieze liedjes, het kwam dus ook niet uit één of ander programma ofzo.

We hadden ook een variant op Teleromeo:

Wie heb ik aan de lijn - Sadam Hoessein
Wie staat er onder de douche - Bush Bush Bush
Wat ligt er in je bed - een kruisraket
Wie staat er op het dak - heel Irak

23 likes

Hahaha ik had je verbaasde hoofd wel willen zien toen je het de eerste keer zag, dat moet (hopelijk een aangename) verrassing voor je zijn geweest.

1 like

Omg hahahah, dit was ik echt totaal vergeten. Maar heb ik echt niet normaal vaak gezongen. Als je er nu over nadenkt, kan gewoon echt niet.

4 likes

Ik bedenk me nu ineens dat er ook nog een mitrailleur voor de deur lag.

Maar echt wel bizar ja dat we dit vrolijk de hele dag konden zingen. Ik kan me ook niet herinneren dat er ooit ouders of meesters of juffen hier iets over gezegd hebben. We hadden zo veel rare liedjes die echt niet konden, hoe kan dat hen ontgaan zijn?

3 likes

Ik weet niet of ik dit al eens op EFG heb verteld, maar toen ik een jaar of 6 was maakte ik een keer een kijkdoos na die ik in de Bobo (kindertijdschrift) had gezien. Dus in een schoenendoos figuurtjes plakken. Alleen had ik dus ook bomen en huisjes gemaakt enzo en dat op schaal geknipt want zo stond het in de Bobo. Toen ik mijn kunstwerk trots aan mijn ouders liet zien dachten die ‘god daar is ze weer met haar knutseltroep’ en mijn moeder keek door het gat en schrok helemaal. Snel aan mijn vader laten zien en die keek ook heel verbaasd. Zij maar vragen, heb je dit zelf gemaakt? En ik uh ja hallo ik kan vet goed knutselen. Mijn ouders dachten toen even dat ik als 6-jarige het ruimtelijk inzicht had om perspectief te tekenen en dus zeker een of ander wiskundig genie was, tot mijn moeder de Bobo met instructies vond… Wel zielig voor ze want ik ben echt mega slecht in wiskunde.

38 likes

Haha al die liedjes. Je had ook altijd zo’n tekenfilm over een zeehondje, Seabert. Op dat intro deuntje zongen we dan:
Seabert ook al is ie klein, neuken vindt ie fijn maar z’n pikkie is te klein

18 likes

Goed om te weten dat dit altijd al je niveau is geweest.

6 likes

Oh ja al die liedjes

He ho he ho. Sneeuwwitje doet het zo. Haar benen wijdt…

En op de kinderboerderij is een spermakwekerij. Alle dieren neuken netjes op een rij.

7 likes

Jaa dat eerste vraag ik me ook echt af! Had ik het laatst nog met een vriendin over die opgegroeid is aan de andere kant van het land. Iedereen kent wel ook net iets andere versies. Die jij noemt kende ik als ‘wie heb ik aan de lijn, Saddam Hoessein. En weet je wat ie zegt, Bush is slecht. En weet je wat nog meer? Ik bombardeer, Irak nog een keer’. Klopt ook niet eens want dat betekent dat Sadam Hoessein zegt dat hij Irak zou bombarderen maar goed haha.

2 likes

hahaha die liedjes! Sommige komen me wel bekend voor. Hoe komen kinderen daarop?

Je hebt een hoog niveau of je hebt het niet

1 like

Ik heb ooit onze kat een sloerie genoemd. Mijn vader was boos op me.

34 likes

Sesamstraat
pak je teddybeer
schiet je oma neer
voor Sesamstraat

24 likes

Ik ken deze als:

Schiet je vriendje neer, neuk je teddybeer
Bij sesamstraat, bij sesamstraaaaaat

10 likes

Wat had Sesamstraat toch een slechte invloed, belachelijk

1 like

Oh met kerst was deze favoriet:
midden in de winternacht, ging de Hema oooooopen. Onderbroeken en bh’s uit de hemel gevlogen.
En dan nog iets met een string maar??? Kinderen wtf joh hoe verzin je zoiets. Voelde me altijd badass als ik dit zong tijdens de kerstviering op de basisschool

11 likes

O nog een mooie, ik zat bij een kinderkoor geen idee meer waarom maar was wel gezellig geloof ik. Daar zongen we tijdens het oefenen altijd een nummer “god have the whole world, in his hands” maar wij vonden het grappig om van hands ass te maken. Toen moesten we zingen tijdens een communi ofzo en dat ging echt hard GOD HAVE THE WHOLE WORLD, IN HIS ASS. Wat een lol hadden we maar zo lullig eigenlijk

13 likes

In ons dorpje hoorde de school bij de kerk en zat er ook naast. Als in de kerk dan een bruiloft was ging het hele dorp voor de kerk de bruid op staan wachten en wij mochten daar dan onder schooltijd ook gewoon bij gaan staan met de hele klas. Dan vonden we het heeel stoer om een variatie op Daar komt de bruid te zingen.

Ik weet niet meer precies hoe hij ging, maar iets met
Daar komt de bruid
Ze kleedt zich uit / ze heeft haar onderbroek al uit

13 likes

:joy: Toch zijn de meeste poezen dat wel.
Heb ooit een nestje gehad en ben er getuige van geweest dat mijn ooit zo lieve snoezige kat in de achtertuin een gangbang had met zeker 5 katers.

Leverde wel een mooi nestje op.

23 likes

Ja Sinterklaas was helemaal de pineut inderdaad, bij ons waren dat vaak de meest favoriete liedjes.

De leukste vonden we dan altijd:

Sinterklaas is jarig, hang hem aan de muur
Trek hem aan z’n ballen, dan slaat ie 12 uur

???

En de klassieker:

Sinterklaas is jarig, zet hem op de pot
O wat zal hij stinken, doe de deur op slot
Daar kwam zwarte piet aan met een stuk papier
Daar stond op geschreven: o wat stinkt het hier
Doe de deur dan open, en wat zie je daar…
Deeeee zak van Sinterklaas Sinterklaas Sinterklaas

21 likes