Ik ga deze straks kijken. Ben benieuwd.
Ik heb hem op mijn watchlist gezet, lijkt me een ideale voor morgen (ga vanavond uit, dus morgen wordt brakke bankhangdag).
Ja vanavond gekeken! Pfffft was er helemaal stil van. Wat een moeilijk onderwerp. Wat vond jij/ (jullie? Aan iedereen die m gezien heeft!)?
Ik vond het dus wel meevallen. Vond vooral het einde wel grappig, dat al die kindjes ineens stopten met turnen
Haha, leuk dat dat zo kan verschillen! Ik denk dat, omdat ik met kinderen werk, er misschien meer gevoelig voor ben hoor. Dat zal wel meespelen. Ja dat vond ik ook wel gek haha
Heb gister op videoland hoofdzaken(shock therapie) gezien. Vond het best wel hevig om naar te kijken. 2 jonge Mensen die het niet meer zien zitten en ect als laatste redmiddel zien. Meer mensen deze docu gezien ?
Net op npo 3 gekeken naar een oude documentaire over ‘the most hated family of America’ en vond het zo heftig! Hoop zo erg dat dat meisje van 21 dat alles de hele tijd weglachte er uiteindelijk uit is gestapt maar kan er niks van vinden op internet dus vrees er voor…
Ik heb de documentaire zelf niet gezien maar weet wel dat een vrouw die in die documentaire zat eruit is gestapt. Megan Phelps heet ze, ze heeft er best een mooie Ted talk over :).
Jaa dat had ik ook gevonden inderdaad! Maar ik weet niet of zij het is haha, er staan geen foto’s bij en ik hoor haar naam niet in de serie maar ik ga nog even verder zoeken!
Niet heel docu waardig misschien maar ik vond living undocumented van netflix echt super interessant! Absurd hoe alles daar werkt in Amerika. Zeker ook wel wat tranen bij gelaten, mensen die daar al 35 jaar wonen en in 1 keer weg moeten…
Helaas ik had het over Jael (naam werd me pas in de tweede docu duidelijk) en hoe leuk ze ook was, uiteindelijk is ze niet goed opgedroogd en nooit uit de community gekomen…
Heb gister ook gekeken en toen bekend werd dat er weer een aantal kinderen weg waren dacht ik ook dat zij er wellicht één van was, maar helaas. Ironisch ook dat ze juist door die docu een man met overeenkomend gedachtegoed heeft gevonden.
Nav de discussie in het feminisme topic de documentaire over tijd gekeken. Mooi gemaakte documentaire. Wel wat kort, had nog wel meer willen weten. En ik ben nu wel heel benieuwd hoe mannen deze keuze doormaken. Dat stukje miste ik een beetje. Al snap ik het wel hoor dat het niet besproken is.
Bedoel je de documentaire Overtijd? Het mannelijk perspectief kwam inderdaad niet expliciet aan bod, maar volgens mij was het impliciete antwoord daarop dat deze vrouwen voor een vrijwel onmogelijke keuze komen te staan. In dat opzicht doet het mannelijk perspectief er niet toe, want de vrouw is degene die de knoop moet doorhakken.
Ja daar heb je wel een goed punt, dat het er in dat opzicht niet toe doet omdat de vrouw de keuze moet maken.
Het is ook meer dat ik in het gesprek over abortus en mis het stuk verwerking en ook een beetje mis wat de man hier van vind. Ik krijg altijd een beetje de indruk dat zijn keuze er minder toe doet (en met jouw uitleg snap ik het) maar hoe moeilijk is het voor hem om een keuze te maken? Wat als hij er wel voor wil gaan en zij niet? Is er ook ruimte voor zijn verwerking? In een bepaald opzicht is het voor hem misschien nog wel abstracter.
Begrijp me goed ik vind in deze documentaire dat er een goede keuze gemaakt is. En ik vind het heel goed dat hier nu geprobeerd wordt om te belichten hoe moeilijk de keuze is. Ik vind discussies over abortus ook altijd vreselijk omdat het heel erg zwart/wit is en erg oordelend. Juist de nuance van deze docu vind ik mooi.
Sorry nu is er op twee plekken een gesprek hier over gaande. Dat was niet de bedoeling.
Hebben jullie lekker conservatief gekeken? Ik ga hem zo aanzetten
Hoe bedoel je dat precies?
Edit: jemig dit is ook een tv programma of niet? Ik dacht dat je bedoelde dat ik met een conservatieve blik naar die docu keek.
Hahahaha nee het is een docu over conservatieve jongeren, hahah
Beetje blond Hiero, haha. Maare have fun
Succes, ik kon het vanwege teveel ergernissen niet af kijken. Ik werd er zo ontzettend kwaad van.