Documentaires

Waar wordt dit uitgezonden?

Geen idee, denk npo? Is van vpro tegenlicht!

1 like

Dankje, dan weet ik waar ik moet zoeken!

Children of Beslan

Naar aanleiding van Zomergasten met Carola Schouten de documentaire For Sama. Heel heftig (misschien wel de heftigste documentaire die ik ooit heb gezien), heeft heel veel indruk gemaakt, en vooral zo belangrijk om ook dit perspectief op de Syrische Burgeroorlog te zien. Geen idee hoelang deze te bekijken is, maar het is echt een aanrader om te kijken (maar dus wel heel heftig, je ziet o.a. dode kinderen) https://www.npostart.nl/2doc/16-08-2020/VPWON_1307000.

Deze heb ik in de bioscoop gezien, echt mijn nachtmerrie coming true, vreselijk verschrikkelijk naar, maar echt de beste docu die ik ooit heb gezien

1 like

Via Netflix is de documentaire Audrie and Daisy te zien, echt een aanrader om te kijken en heeft ook meerdere prijzen gewonnen. Het gaat over hoe lastig het is om verkrachting te definiĂ«ren voor de wet en daders te vervolgen, ook vooral over de nasleep van zo’n gebeurtenis en waar (in dit geval) de meisjes mee te maken krijgen (vooral veel haat en ongeloof).

Nu googelde ik net de naam voor alle zekerheid en [spoiler docu] zie ik dat Daisy er niet meer is. In de docu wordt gezegd dat haar verkrachting plaatsvond nadat haar vader was overleden in een car crash, na de verkrachting wordt hun huis in de fik gestoken en vorig jaar is haar broer in een car crash overleden. Wat ontzettend tragisch zeg, en ik voel ontzettend mee voor die moeder
 Man, zoon, dochter allemaal kwijt

3 likes

Even een topic omhoog halen hoor :grinning_face_with_smiling_eyes:

Heb gisteren ‘The world’s a little blurry’ van en over Billie Eilish gezien. Vond m goed, omdat de beelden voor zich spreken. Ze hebben heel veel gefilmd dus je ziet de opbouw van hun succes en wat er op ze afkomt.
Heftige shizzle wel, dat artiestenleven. Dat weet je wel maar door zo’n docu besef je dat weer extra.

2 likes

Ik ben ook erg benieuwd naar deze docu! Heb jij een account op Apple TV?

1 like

Ik denk het wel haha mijn vriend had m opgezet en die heeft allerlei abonnementen lopen, heb eigenlijk geen idee wat we allemaal hebben. Sorry!

Heb deze laatst gezien en ik vind hem wel sterk. Je ziet gewoon de wanhoop van de eigenaren daar en hoe erg ze onder druk gezet worden door Westerse merken.

1 like

Vanochtend eerste deel van, de kinderen van Ruinerwold gezien. Wat heftig zeg, je ziet op de home videos dat de kinderen zo bang zijn. En hoe ze er nu als volwassen er over praten, dat ze het zelfs nu dat sommigen 10 jaar al niet meer bij het gezin woont. Het lastig is uit te leggen voor ze. Oh en vond het stukje dat die jonge voor het eerst buiten zijn verjaardag viert zo sneu om te zien. Dat hij eerst heeft gevraagd aan familieleden hoe dat dan gaat

Ben benieuwd naar de andere afleveringen.

3 likes

Jaa vreselijk, en nog eigenlijk hun vader beschermen. Dat hij er ook niet veel aan kon doen.
Denk het ook vooral over misbruik.

Stukje van hun moeder die de geesten van anderen in zich neemt? Vond ik heel apart om te zien. Denk wel echt dat die vrouw erin geloofde dat ze kon veranderen in de ziel van een ander.

Oh dat wist ik helemaal niet. Bedoel je dat de klusjesman de foto op insta heeft gezet ?

Zo duurde even maar ik ben ook eens de documentaire over karbaat aan het kijken. Een van de zoons zegt dat ie zich meer verbonden voelt met hem en zich meer ‘een karbaat’ voelt en ik vind het zo zielig voor die moeder :pleading_face: vooropgesteld dat hij natuurlijk het volste recht heeft om het te beleven zoals hij wil hoor, alleen ahh die man heeft de hele boel bij elkaar bedrogen met zijn zaad, lijkt me echt moeilijk als moeder (en/of vader in wezen) om te zien hoe dat je gezin ontwricht.

1 like

Ik kwam hier ook om hierover te posten, dit was zo zielig :frowning: Dat zij ook zegt: hij heeft er een hele familie bij, maar voor mij is het alsof ik een deel van hem kwijt ben. Echt, wat een vreselijke man die Karbaat. Wel een heel goede documentaire trouwens, ik vind het ook mooi hoe ze vraagstukken als nature/nurture en de betekenis van familie erdoorheen weven.

1 like

Gisteren avond deel 3 gezien van de documentaire over de kinderen van Ruinerwold . Dat beeld van dat meisje van een van de jonger kinderen die van de stoel werd gesmeten vreselijk :cry:

2 likes

Van die man uit het laatste deel kreeg ik ook de kriebels joh, brrrrrrr, die “zoveel mogelijk nazaten” wilde want dan had hij iets “neergezet” en “die moeten dan zijn uitvaart verzorgen”

En dat ie over de kwestie dat het mogelijk voor onbedoelde incestueuze relaties kan zorgen zei: neuh, dat zal wel meevallen. Is niet allemaal in hetzelfde dorp dus boeiend :woman_shrugging:

Ongelooflijk, zo akelig allemaal :worried:

4 likes

Oh dat wil ik wel zien! Zie dat het gister op canvas was maar ik kan niet klikken op terugkijken en via de site van canvas kan ook niet omdat ik in NL ben

Ja jammer! Dacht doordat het HBO was dat het wel zou moeten kunnen maar helaas
Hopelijk binnenkort ook op een andere streamingsdienst

1 like

https://pers.bnnvara.nl/extra-online-uitzending-de-kinderen-van-ruinerwold-donderdag-15-april-op-npo-start/?fbclid=IwAR1ua_6Fny97qF2f64vud2trh7rY5AR_J0EJWnXx8Zz1wtGUpcnaxqYwkEQ In deze extra online aflevering vertellen Shin, Marjan en Endino hoe zij eerder gevlucht zijn van de boerderij en hoe sinds dien is vergaan

5 likes