Aan de ene kant ben ik het met jullie eens maar aan de andere kant vind ik het ook wel fijn dat je nu naar een soort tijdlijn kijkt. Op het moment dat die ouders erg verdacht waren was het andere bewijs (de Engelse, niet slecht vertaalde DNA onderzoeken) er ook nog niet, dat kwam toen later pas en daardoor zie je het ook later in de docu. Ook de sensatie e.d. was toen natuurlijk wel echt een ding. Verder vind ik de verklaringen die op het einde worden gegeven (met alle feiten)ook wel plausibel. Het kan natuurlijk iets te maken hebben met al die dingen die in het onderzoek naar boven zijn gekomen en dat laten ze ook allemaal zien. Het is tenslotte ook niet duidelijk wat er nou precies is gebeurd.
Ik zag dit eigenlijk meer als een uitleg. Als ze alleen lieten zien dat die man ineens zou worden opgepakt zonder daadwerkelijk bewijs, was het ook raar geweest. De journalisten hebben hem uiteindelijk aangewezen omdat ze hem zo âverdachtâ vonden en daardoor heeft de politie hier iets mee gedaan. Als je dat stukje bedoelde iig.
Vind inderdaad wel dat het een beetje van de hak op de tak gaat zonder uitgebreide verdieping in sommige zaken waar je toch nieuwsgierig naar wordt. En ook subjectief, maar dat is meer een weerspiegeling van hoe het destijds ging.
Oh dan heb ik het verkeerd begrepen. Daar ben ik het mee eens ja!
Ja daar heb je helemaal gelijk in inderdaad. Vond het ook niet veel toevoegen. Denk dat ze meer het beeld wilden laten zien van al die verschillende meningen/sensatie en wat dat voor de ouders en het onderzoek betekende. Maar dat ze dan een paar van die specifieke meningen laten zien is inderdaad niet zo interessant.
Iemand tips voor docuâs over (gezond) eten? In de zelfde lijn als Sugar en The Truth about carbs. Thanks!
Nuja die ene hond volgt die man zijn vinger om te ruiken haha dus dan moet hij er wel bij zijn! Die honden worden serieus getraind en getest natuurlijk. Maar je weet het nooit hé, het blijft een dier en kan niet zeggen waarom ie in dit geval blafte bvb
The Magic Pill en What The Health misschien?
Een documentaire die me altijd is bijgebleven is Twee levens. Het gaat over een jongen die al 25 jaar vermist is en zijn ouders gaan elk jaar terug naar Chili, waar hij voor het laatst gezien is. Het lijkt in de documentaire net alsof bepaalde mensen daar antwoorden hebben over zijn verdwijning, maar dat ze er niks over mogen zeggen. Vond dat zo beangstigend en om moedeloos van te worden, maar die ouders blijven zoeken⊠https://www.2doc.nl/documentaires/series/hollanddoc/2012/twee-levens.html
Dit klinkt onwijs interessant. Denk dat ik hem morgen ga kijken. Erg frustrerend als het inderdaad lijkt alsof mensen weten wat er gebeurd is. Wat een nare situatie.
Ik ben door de laatste twee afleveringen een beetje heen geskiped maar ik heb precies hetzelfde gevoel. Heel chaotisch ook ja.
Ja! Vond hem erg indrukwekkend, interessant ook om te zien hoe hij het allemaal beleefde. Kon wel af en toe bijna niet kijken omdat ik zo bang was dat hij zou vallen
Ik kijk een docu over asbest en dit is zo schrijnend. De gevaren van asbest werden zo hard ontkend en vandaag de dag nog volop gebruikt in ontwikkelingslanden. Poe hé. Voor de geïnteresseerden: 2Doc aflevering Ademloos.
Ik houd van muziek documentaires, over bands en artiesten etc. Misschien jij ook?
Dankje voor het delen! Ziet er heel interessant uit, ik ben van plan hem een van de dagen te zien.
âToebie (vernoemd naar Shakespeareâs â To be or not to be â)â
HAHAHAHAH
Ik hoop op een follow up. Hoe staat hij erin als hij 30 is?
Ik loop echt extreem achter, maar ben dus nu (pas) Wild Wild Country aan het kijken. Ben bij afl. 3, maar ik vind de acties van beiden kanten echt afschuwelijk. Wat een haatdragendheid naar je mede-mens. Ik ben ook vooral geschokt dat zij haldol door het bier van de ex-zwervers deden toen zij niet bleken te mogen stemmen. Dan ga je wel lekker hoor, als mensen niet meer ânuttigâ zijn.
Vind het verder wel een goede docu, in de zin dat ze het van beiden kanten belichten. Ook mooie beelden.
Wordt maandag pas uitgezonden!
Ik postte er zojuist ook al over in het complottheorieëntopic, maar misschien tref ik hier mensen. Hebben mensen hier de documentaire op Netflix over Bob Lazar en Area 51 gezien?