Toen ik vanmiddag bij de DM was, waren ze net bezig met het uitpakken van de adventkalenders.
Oee goed om te weten! Willen wss zaterdag of maandag gaan. Dus goed kans ze dan al te spotten
Ga je met de auto? Dan even langs Tuddern rijden en ga niet komend weekend want is Duitse dag.
Omg wat is dit en zijn de winkels nog open
Ja is dag van de eenheid! Alles dicht daar normaal.
Dus ga ook maar niet naar IKEA!
Ze mogen al niet naar Venlo en Roermond las ik ergens, heftig
omg w a t ik ga zaterdag naar duitsland
edit: Omg goed dat je dit hebt gezegd nu ga ik de 14e
‘Mogen’ niet nee, ze komen toch wel. We mogen alleen ontmoedigen .
Owww ik dacht dat het deze keer echt niet mocht in de zin van; betreten verboten.
Dan zal het wel weer gekkenhuis worden, holeeeee
Ja volgens mij is er rechtmatig gezien geen grond om toegang tot het land te weigeren? Althans dat was het issue tijdens golf 1.
Iemand die wel naar Duitsland kan en de Balea en Alverde kalender kan halen? De kosten en verzendkosten krijg je natuurlijk terug
Ik ga aankomende woensdag.
Aaah fijn! Ik wacht nog even tot ik bericht van mijn ouders krijg en anders laat ik het weten. Zij weten nog niet of ze naar Duitsland kunnen
Is goed hoor! Je kunt me bericht sturen tot woensdagochtend
Hele domme vraag dit hoor en sorry dat ik het hier doe maar hier zitten de Duitsland kenners:
Als ik voor 3-4u naar Duitsland wil, met de auto, vanuit Limburg (en iemand die nu uit een andere niet Zeeland of Limburg provincie komt, maar wel vanuit Limburg erheen rijdt) moet ik dan in quarantaine? In Duitsland?
Als je de afgelopen twee weken alleen in Limburg bent geweest niet. Die andere persoon die niet uit Limburg of Zeeland komt moet sws wel in quarantaine.
Dankjewel voor je antwoord! Quarantaine in Duitsland? Het klinkt zo onlogisch maar dat heb ik wel vaker met de maatregelen
Hahaha ik wilde vandaag even naar de dm in Tudder maar had geen zin in drukte. Maar goed ook nu ik jouw bericht lees
Oh wacht.
Persons entering the Federal Republic of Germany, who have spent time in a risk area at any specific period within 14 days prior to entry, are subject to a mandatory Covid-19 test (from 8 August 2020) and may be subject to quarantine under the specific quarantine ordinances issued by the competent federal state (Land).
Dus niet per se quarantaine, maar verplicht een test (en dan dus wel zelfquarantaine tot je de uitslag hebt)
Oef dat betekent dus eigenlijk dat je nou niet voor een paar uur naar Duitsland kunt, behalve als je een negatieve test kan aanleveren? Okay dan houden we daar rekening mee, gelukkig wordt mijn andere persoon nog regelmatig getest ivm werk