DM Topic

Vandaag voor het eerst naar de DM geweest :smiling_face_with_three_hearts:

26 likes

Deze week zit ik in Oostenrijk en ben van plan om even lekker bij de DM in te slaan. Welke dingen mag ik niet laten liggen?

Deze deodorant!

De roze ruikt naar La vie est belle van Lancôme en de paarse naar Alien van Thierry Mugler. Kost ook maar €0,95

7 likes

Doet alleen geen hol voor je oksels haha. Ik heb nu die aanrader van garnier deo van hier en dan spuit ik deze dep half overheen voor de geur haha.

Ew wie wil er naar alien ruiken onder z’n oksels :nauseated_face:

6 likes

bedankt voor de waarschuwing!

2 likes

Haha ik wel hoor. Alien is mijn favoriete parfum :grin:

Oh, goeie tip. Die garnier deo staat ook op mijn lijstje!

1 like

Ja die is echt goed!!! maar echt.

2 likes

Ik vind Alien echt lekker, maar ik vind parfumdeo’s sowieso bizar, waarom wil je juist onder je oksels een heftige geur? Al helemaal als je ook nog een duur parfum gebruikt ofzo, dat wil je toch niet overschaduwen met zo’n spuitbusdeo? (Het basisschooltrauma zit nog hoog hier.)

2 likes

De buit van vandaag! :grin:

11 likes

Haha precies dit! Weet iemand een DM deo die niet heel sterk ruikt?

Nu ben ik heel benieuwd! Wat is er zo goed aan de deo?

Zelf halen wij altijd de deo stick van Rexona for men, is een zilveren/grijzs verpakking. Die gebruiken mijn man en ik dan altijd samen haha. Houdt ook echt flink zweet en geurtjes tegen!

1 like

Die 5 in 1 van balea die hier vaak staat! Als ik die heb opgedaan kan ik zelfs nog gewoon ademen.

1 like

Nou ik heb normaal altijd nivea stick zonder alcohol en aluminium… maar nu ik preggo ben heb ik echt vies stink zweet en hielpen die niet meer :sob:

En die van Garnier werkt echt toppppppp!!!

1 like

Deze is top!

4 likes

Hij werkt echt ontzettend lang! Tijdens mijn vermoeiende werkdagen met veel beweging ruik je er niks doorheen. Maar ik heb de echte werking pas van het weekend gemerkt. Ik had zaterdag een uitziekdag op bed en ik had me niet gedoucht & geen deo op gedaan. Na een dag onder warme dekens rook je nog steeds niks. Normaal gesproken geloof ik die 48hr bescherming niet en maakt het me ook niet uit omdat je het toch elke op doet en je doucht maar nu heeft ie het wel waargemaakt wat mij betreft.

1 like

Heb ik ooooook! en kost geen drol.

1 like

De Bebe douchegel met rabarbersnoepjesgeur is echt overheerlijk, ik kan niet wachten tot mijn douchegel opraakt om ermee te beginnen.
De deo’s heb ik gekocht omdat ik die was vergeten mee te nemen. Ik gebruik ongeveer om de dag 's avonds een antiperspirant, en elke ochtend een gewone deo zonder alu en zonder alcohol voor een fris gevoel. De Maximum Protection kende ik al en blijft een heeele fijne antitperspirant, de deo van Bebe ruikt lekker subtiel naar roosjes.
De Kopfhaut-Balance shampoo is hetgeen waar ik het meest benieuwd naar was! Hij is echt heel fijn, ik heb hem twee keer gebruikt en vooralsnog geen last van jeuk, wat ik zelf heel snel heb. Prima shampoo met lekkere shampoogeur. De conditioner is ook fijn, geeft goede slip en ruikt wederom lekker. De haarmaskers zien er beiden goed uit, maar heb ik nog niet uitgeprobeerd. Alle haarproducten zijn siliconen- en alcoholvrij, voor het geval iemand dat belangrijk vindt.
Ik leef niet zonder vaseline en heb er mijn (uiteraard leren) laarsjes en tas mee ingevet nadat ik ermee in de sneeuw heb gelopen. Ik heb het ook 's avonds op mijn lippen en nagelriemen gebruikt, die niet gewend zijn aan de kou.
De huid- haar- en nagelsupplementen zijn goedkoop en erg fijn, de lactasepilletjes hebben de beste prijs- kwaliteitsverhouding van, ik durf te wedden, de hele wereld.
De thee is fantastisch, vooral de caramel apple pie. Wel echt voor mensen die van mierzoet houden.

De reinigingsolie is van Rossmann, omdat ik in de verschillende DM’s die ik heb bezocht mijn favo van Balea niet kon vinden (en ik mijn eerste avond in Duitsland vaseline heb moeten gebruiken om mijn make-up eraf te krijgen, haha). Ik vind hem stiekem nog ietsje fijner, omdat hij wat minder stroef aanvoelt en naar roosjes ruikt, een beetje naar oma’s badkamer, wat ik zelf wel lekker vind. Die van Balea is wel ongeparfumeerd, dus fijner voor wie daar gevoelig voor is.
Bronner’s zeep heb ik gebruikt om na de olie mijn gezicht schoon te maken. Het ruikt heerlijk en is echt enorm geconcentreerd: één druppeltje goed laten opschuimen in mijn handpalmen met water volstaat prima voor gezicht en hals. Het is wel zeep, dus eigenlijk niet geschikt voor het gezicht en zéker niet voor een droge huid. Ik vind het zelf heel fijn om zeep te gebruiken 's avonds dus ik ga ermee door, maar het is zeker niet voor iedereen.
Deze crème van Bebe heeft geen alcohol en geen zware siliconen, en leek me daarom de beste optie tussen de gezichtcrèmes die ik kon vinden. Hij bevat ook salycilzuur, maar ik durf niet te zeggen of het de juiste concentratie of de juiste zuurtegraad heeft om effectief wat te doen. Wel een hele fijne crème voor mijn gemengde, gevoelige huid die snel onzuiverheden krijgt. Ook heel cheap, 100 ml voor 3 euro!
De Dr. Bronner’s lippenbalsem heb ik gekocht omdat ik de kersenbloesemgeur van de zeep zo lekker vond. Hij doet het ook heel goed, voelt niet te vet aan en blijft lang en goed zitten!
De Maybelline foundation is al sinds hij uitgekomen is mijn favoriet voor als mijn huid wat vetter is, verkrijgbaar in precies de goede kleur (en sowieso heel veel verschillende kleuren), lekker licht en natuurlijk. Hij kost in DE maar 5 euro, ruim de helft minder dan waar ik woon, dus ik heb een flesje meegenomen.

Mijn handen en nagels gingen echt kapottt door de kou, dus ik heb mezelf een manicure gegeven. Prima nagellakremover die gewoon naar nagellakremover ruikt maar wel een soort van kokosgeur achterlaat, prima nagelriemenpen die heel handig is om mee te nemen, prima nagellakje met een milky tint. De handcrème is echt fantastisch, want hij ruikt naar appelsap wat echt mijn lievelingsdrinken in de hele wereld is, maar ook mijn Kryptonite omdat ik er 100% van de keren dat ik het consumeer heeele erge buikpijn van krijg. Ik snuffel constant aan mijn handen door die crème!

Sorry voor de spreekbeurt, maar ik word heel enthousiast van mijn aankopen en leef omringd door frugale frutselhaters.

23 likes

Heel onverwacht ben ik vorige week in Duitsland terechtgekomen en er was nog wat tijd om naar de DM te gaan, dus ik heb weer wat aankopen kunnen doen!

En nog wat snoepjes die de foto niet gehaald hebben. Heel blij met alles, maar ik was minder goed voorbereid dan de vorige keer haha, dus vooraf geen lijstje gemaakt en ook niet echt rustig rond kunnen kijken.

@Mhysa Ik kon het wimperserum niet zo snel vinden, in welk schap liggen die?

5 likes