Sowieso de Lion King als klassieker. Ben zo gek van die film. En dan wel de animatie, niet de live action, meh
En Frozen als ‘nieuwe’ Disneyfilm. Tenminste voor mij vallen die wel onder nieuw haha. Vooral Frozen II!
Sowieso de Lion King als klassieker. Ben zo gek van die film. En dan wel de animatie, niet de live action, meh
En Frozen als ‘nieuwe’ Disneyfilm. Tenminste voor mij vallen die wel onder nieuw haha. Vooral Frozen II!
Jaa zulke films bedoel ik met nieuw!
Echt een kutvraag van mezelf trouwens. Hoe kan je ooit kiezen ik ga nog even nadenken.
Hahaha ja snap ik zijn ook zoveel leuke films. Ik noemde deze 2 omdat de Lion King al van jongs af aan mijn meest favoriete film ever is, ook al vind ik de prinsessenfilms en bv Hercules ook leuk, maar de Lion King sprong er altijd uit.
Hetzelfde met Frozen, naast dat ik het een leuk verhaal vind en het ook wat volwassener en niet zo heel standaard Disney is, is het echt super mooi gemaakt en vind ik bijvoorbeeld in Frozen II het stuk dat Elsa bij Ahtohallan etc komt met dat liedje zo gaaf. Moet ook altijd huilen haha
Vind sowieso de richting waar Disney nu een beetje op gaat leuk, met de iets volwassenere films zoals Soul met een diepere betekenis.
Ben benieuwd wat jouw favorieten zijn!
Man en ik kijken nu Soul. Vond het heel leuk beginnen. Ik ben benieuwd welke kant het op gaat.
Qua klassieker denk ik Kleine Zeemeermin of Pocahontas! Maar hoe langer ik nadenk hoe meer andere ik ook mooi vind. Ik koppel de films ook heel erg aan muziek, dus daarom is Frozen (allebei) ook wel echt favoriet.
Oh en hoe kan ik alle Toy Story’s vergeten?! Denk dat ik die heel leuk vind omdat ik met die 4 films steeds ouder ben geworden, in elke levensfase kwam er weer een nieuwe uit.
Maar ja kiezen tussen je favoriete disneyfilms is als kiezen tussen je favoriete huisdier of kinderen: dat gaat niet
Favo “klassieker” zijn denk ik de Speurneuzen en Mulan. Favo nieuwe… pfff alles van de Revival + Frozen 2. Sorry, kan niet kiezen. De Revival is echt zoooo sterk qua films.
Mijn huidige favo klassieker is Belle en het Beest, maar denk dat het vroeger De Kleine Zeemeermin was. Heb de afgelopen 10 jaar ook alleen Belle en het Beest gezien dus ik weet niet of als ik ze zou herkijken ik dit standpunt houd
Van de nieuwere Moana of Frozen. Al vond ik Zootopia ook erg leuk!
edit: oh en Lilo en Stitch Weet niet of die met 2002 bij de nieuwe of oudere hoort
Mijn favo klassieker zijn Little Mermaid en Pocahontas.
Pocahontas is met de kennis van nu wel behoorlijk problematisch.
M’n favo hernieuwde klassieker ( en ik ga hier haat voor krijgen want volgens mij vindt echt iedereen die film kut) is de live action van beauty and the beast.
Kan er niets aan doen, ik vind hem gewoon geweldig.
Vroeger was dat waarschijnlijk 101 Dalmatiers of the Lion King, die heb ik zo vaak gezien. Daarna werd dat Keizer Kuzco, das echt mijn favo en dan ook in het Nederlands. Van de nieuwe denk ik Frozen of Moana.
Meest underrated vind ik overigens Piratenplaneet, wil die snel nog eens kijken.
ja ik vond dit echt een hele duistere enge film, ook die scene aan het begin met frollo en quasimodo zijn moeder.
Oud: Little Mermaid & Sleeping Beauty
Nieuw: ik denk Tangled, ben niet zo’n fan van de nieuwe generatie Disneyfilms.
Hm vroeger heb ik de aristocats helemaal kapot gekeken, maar toen was ik echt klein. Later assepoester heel veel gekeken, denk dat ik die toch wel als favo klassieker zie.
Al is m’n vriend z’n favo klassieker belle en het beest en ik ben die ook wel echt heel erg gaan waarderen.
Ik denk dat m’n favo nieuwe film Princess and the frog is. Al vind ik Coco ook leuk en de muziek van vaiana vind ik echt heeel leuk!
Coco vond ik echt een verrassing, heel origineel ook!
Klassiek: Hercules
Nieuw: Coco
Nee, sorry ik ga een ban voor je aanvragen. Kan echt niet dat je de nieuwe Beauty and the Beast leuk vindt
Ik luister nu ook de Bechdel Cast aflevering over de animatie en die remake en hoop zo dat ze ooit een aflevering over de remake gaan maken
Wat zijn trouwens jullie minst favo films?
Ik vond Dinosaur, Emperor’s New Groove, Paniek op de Prairie, Chicken Little en Vrij en Vrolijk echt vreselijk.
Fantasia vind ik persoonlijk ook langdradig, maar die is tenminste nog mooi en sommige segmenten zijn echt leuk.
Van Pixar… tja, jullie weten het al, ik haat Brave
ENG is een van m’n favo’s, zo f*cking grappig.
Heb Lilo & Stitch altijd stom gevonden, en Fox & The Hound omdat die zo tering deprimerend is, zeker geen slechte film maar pfff…wat een jank festijn.
Chicken Little is echt vreeeeslijk. Vond het ook echt niet Disney ofzo? Verder vind ik Paniek op de Prairie, Bolt en Cars helemaal niks. Vast nog een paar maar deze schieten me meteen te binnen.
Princess and the frog vond ik ook niet heel bijzonder, maar niet vreselijk haha!
Ik ben ook echt gek op Beauty & the beast. Snap echt niet waarom mensen die niet leuk vinden! Echt prachtig! Overigens keek ik die film vroeger nooit, misschien is het anders als je de originele goed kent?
Klassiek; Little Mermaid, Aladdin
Nieuw; Vaiana & Maleficent
Pfff moeilijk kiezen
Hellfire is ook nog eens een van de meest seksueel geladen nummers in een Disney film. Ik denk dat ze daar vandaag de dag niet mee weg zouden komen want ouders worden steeds meer bekrompen.
En fun fact: Frolo zou eigenlijk een priester zijn, maar dat wilde Disney niet doen omdat ze de kerk niet wilden beledigen. Dus toen hebben de animators er maar een rechter van gemaakt die veel op een priester lijkt, als een soort fuck you naar de studio.