Disney films

omygod eindelijk een plek om desperate housewives terug te kijken!!
Ik zit nu altijd te klooien met mn laptop en een hdmi kabel en mn 20 gb aan downloads.

1 like

Heb Soul ook gekeken love alles met de kat, verder gewoon vermakelijk, maar ook niet superbijzonder.

2 likes

Volgens mij ben ik de enige die die hele lichaamsverwisseling helemaal niet zo leuk vond? Erg flauw, weinig vernieuwend en nogal slapstick. Vond juist het conceptuele over onze ziel veel interessanter.

2 likes

Ik vond het vooral leuk omdat het een kat was, en omdat ik de film verder niet zo heel bijzonder vond. Wel heel hard gelachen om de imitatiestukjes van 22

@ILoveCurls stuurde me dit filmpje en het wees me wel met de neus op de feiten, vind het erg treffend voor Disney. Also sad but not even surprised.

Ik kan het filmpje helaas niet zien, maar als het over PatF gaat, dan kan niemand ontkennen dat er tijdens het maken van de film veel fout is gegaan. Love het werk van Ron Clements en John Musker, maar je kan zien dat ze er later in 2016 veel van geleerd hebben.

https://www.tiktok.com/ @ohyikesmorgan/video/6912192562992319750

Kan je het zo wel zien als je de spatie weghaalt? Het gaat over zwarte mensen in dieren veranderen voor een groot deel vd film om ze more relatable te maken voor de witte kijker.
Ik weet niet of dat ook is waar jij op doelt.

2 likes

Aaah ja had ik het toch goed. Ik lees en luister er veel over, omdat ik PatF echt een hele leuke film vind en ik het een interessant onderwerp vind om te zien hoe je met de beste bedoelingen een film met veel flaws kan maken.

1 like

Ik vond Soul bijzonder, maar wel leuk! Heel aparte manier van animatie. Vriend vond het zelfs 1 van de beste Disneyfilms tot nu toe. Maar denk dat kinderen al helemaal geen hol snappen van deze film, vond hem best volwassen.

Hierbij nog een aanvulling op dit onderwerp!

(Mocht je de ondertiteling missen, die heb ik er zelf bij gezet voor op Instagram dus die kan ik je privé wel sturen)

O hier ook de link met spatie
https://vm.tiktok.com/ ZSv4qMmC/

1 like

Ik vond Soul erg mooi gemaakt. De film neigt sowieso meer naar Pixar dan naar typisch Disney, maar dat is ook wel logisch. Ze willen natuurlijk verschillende soorten films uitbrengen. Het is niet perse een film die ik zo nog een keer op zou zetten, helemaal niet met kinderen. Maar wel leuk gedaan.

Het is niks nieuws, maar wel interessant voor case studie en ook iets wat natuurlijk verbeterd moet worden. Zeker ook als je de, in dit geval de Disney Animation Studios, films van de post-renaissance (die ik persoonlijk qua kwaliteit donkerder dan de dark age vind) met de films van de latere revival vergelijkt. Moana en Frozen 2 zijn qua verhaal al een enorme verbetering vergeleken met PatF.
Zoals ik al eerder zei, er zullen nooit slechte bedoelingen achter de keuzes gezeten hebben (maar ja, is dat altijd een reden? Achter Song of the South zaten ook geen slechte bedoelingen, maar die film wilt Disney liever vernietingen), maar de diversiteit achter de schermen en research is tegenwoordig wel beter. Al heb je nog steeds dat er enorme grove fouten gemaakt worden. Tiana lichter maken voor Ralph Breaks the Internet was enorm fout en ik ben blij dat ze dat nog snel verbeterd hebben, want yikes.

Ik denk daarom ook dat Soul niet helemaal met PatF te vergelijken is. Als Joe in een kat verandert is zijn omgeving nog steeds zijn dagelijkse omgeving. Je ziet zijn huis, zijn passies, zijn familie, kennissen en leerling. Bij PatF zie je alleen maar Charlotte, die in een heel andere wereld van Tiana woont, zeker in de jaren 20. Waar is bijvoorbeeld haar moeder? Wat weten we over haar?
Het verschil zit hem ook voor een groot deel in de marketing. Bij Soul wist je van tevoren dat je een Inside Out en geen Up zou krijgen. Bij PatF wist je wel dat ze in een kikker zou veranderen, maar alle marketing was van Tiana in haar mensenvorm (in de blauwe jurk die ze van Charlotte gehad had). Dat was natuurlijk een lokkertje.
Je hebt ook een miniaflevering over Soul op D+ staan. Ik vond het heel verrassend om te zien en ook wel leerzaam.

Ik ben wel heel benieuwd naar Iwájú.

Nu weet ik dat mijn beeld op deze films als witte vrouw anders is dan dat van mensen van kleur en ik ben ook bereid om meer over deze onderwerpen te leren.

1 like

Ik kijk nu voor het eerst The Hunchback of Notre Dame. Wat een enge film??? Heel die scène tijdens dat feest en dan gooien ze tomaten op Quasimodo en binden ze hem vast?? Wat een nachtmerrie.

1 like

Ik vind die film ook helemaal niks, als kind niet en nu ook niet.

1 like

Is juist door het duistere en meer volwassen toontje een van mijn favo’s. Frollo’s muziekscene is zo creepy maar zo goed.

1 like

Nee als kind vond ik het doodeng. Ook nog eens de eerste film die ik in de bioscoop gezien heb toen ik als kleine Duchess een kleurwedstrijd gewonnen had. Heeft jaren geduurd voor ik weer naar de bioscoop durfde :joy::joy:

1 like

Ik ben die film pas veel later gaan waarderen. Vond het als kind echt vreselijk.
Volgens mij is het ook nooit echt een doorslaand succes geweest. In ieder geval niet zoals vele andere Disney films

1 like

Oh vond hem ook niet leuk. Begreep er ook weinig van als kind. Ik had wel allerlei merchandise zoals stickerboekjes en zo😂

Haha wat grappig dat sommige The Hunchback of Notre Dame eng vonden. Het is nog steeds een van m’n favoriete Disney films. Juist omdat het zo menselijk en donker is. Goed je moet de stenen beelden dan wel wegdenken. Die zijn alleen maar irritant.

2 likes

Wat is jullie favoriete klassieker en je favoriete ‘nieuwe’ Disney-film?