Disney films

Zit dit nummer er in? Of helemaal niks origineels.

Ja, ik vind die echt de slechtste. Belle was slecht gecast (als je geen verstand van mode hebt en geen korset wilt dragen, moet je de rol niet aannemen), de feminisme lag er te dik bovenop (Belle leert meisjes lezen én ze heeft een wasmachine gemaakt :clap:), de grappen waren zo flauw, dingen willen beantwoorden die niet beantwoord hadden hoeven worden en de sets vond ik zelf teveel CGI.
Klinkt heel hatelijk en negatief nu, maar dat komt vooral doordat ik er toen zo naar uitkeek. Ik moet wel toegeven dat ik uitkijk naar de Disney+ spinoff!

@blush Nee, alleen een trainingsmontage waar van mij de instrumental wel onder had gemogen

3 likes

Ik vond Emma Watson als Belle ook irritant en ze deed me een beetje aan de schreeuwerige Hemione denken.

2 likes

Huh, eindelijk medestanders? Niemand in mijn omgeving is het met me eens als ik zeg dat ik Emma Watson een slechte keuze vindt voor Belle.

Maar heel eerlijk, ik ben sowieso niet zo’n voorstander van al die remakes. Sure, het is slimme marketing, maar ik ben zo’n oma die het gewoon liever bij het origineel houdt. Ik heb ze ook nog niet allemaal gezien (kan me er geestelijk niet toe zetten om Dumbo te kijken). Al moet ik zeggen dat The Lion King en Aladdin me wel positief verrast hebben, alleen had ik liever Beyoncé niet als Nala gehad :joy:

6 likes

Ik vond de remake van Dumbo mooier dan de originele! Wel best grote verschillen.
Maar misschien ook omdat ik als kind Dumbo niet zo leuk vond.

2 likes

Ik ook! Dumbo heeft me dan juist weer positief verrast haha

1 like

Ik kan bij de remake heel erg iconische zinnetjes missen. Misschien is dat iets van mij en mijn broertje, we kunnen dan echt dingen aanhalen uit de films en zijn dan teleurgesteld als ze niet in de remake zitten.
(Bij Alladin: 'overal zijn uitgangen, daar, daar, daar, overal dus! En als de papagaai die koekjes aan de sultan voert.‘Nu douw ik die koekjes door zijn strot’)
Zo had ik er bij Belle en het Beest ook een paar die ik dan mis.

@Stateofmind Oh dat geloof ik hoor, de reden dat ik Dumbo (nog) niet gezien heb, is omdat ik issues heb met ‘echte’ films en dieren (lees: ik ben een ontzettende huilebalk met dat soort dingen). Zo’n animatie gaat nog net, maar daar houdt het ook wel mee op. Ook al is er een happy ending, ik kan er niet tegen :joy:. Bij Lion King valt het dan weer wel redelijk mee, op die ene scene na dan.

2 likes

Haha dumbo was echt ellende in de bioscoop, ik heb denk ik 70 % van de film in tranen gezeten. Maar ik vond het wel een mooie film ja.

1 like

Dumbo vond ik zelf wel goed (zeker voor een Tim Burton film), maar je moet het origineel wel loslaten. Deze film kan nogal preachy overkomen.
En janken, want Dumbo is zooooo cute!

1 like

tumblr_6b5633f1edbaef7e94eb36ab8e9a271f_d4d0605d_500
Gisteren voor de honderdste keer Big Hero 6 gezien en die film is echt te goed. Ja, beter de Lego Movie haterzzz.
Baymax is cute en Tadashi :heart::heart::heart:
5af

2 likes

Vanaf 16 oktober kan je Onward streamen!
Echt een van mijn favo Pixar films :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Leuk kerstcadeautje op Disney Plus.

2 likes

Gisteren gekeken. Vond hem echt heel leuk! Moest vooral hard lachen om die eenhoorns die weg worden gezet als een soort wilde vieze wasberen :joy:

1 like

Lekker jankend aan het Kerstdiner zitten.
Deze film ziet er zooo mooi uit. :smiling_face_with_three_hearts:

@KipTokTok aaah was jij dat op Insta! Ja echt zo leuk :smiling_face_with_three_hearts:

Ik denk het niet! Niks gedeeld hierover haha

Oeeh :thinking::face_with_monocle:

Jaaa ik heb hem gister gekeken, wat een superleuke film!!

1 like

Oh die film was gewoon NIET te doen. Vooral door de verschrikkelijke ge-autotunede stem van Emma Watson. Wat een miscast was dat zeg!

1 like

Dat was ik!

2 likes