Disney films

Oh nee wat jammer! Mulan is echt een van mijn lievelingsfilms maar deze review geeft nou niet echt goede moed :sweat_smile: ik dacht dat 'ie gewoon op Disney+ zou komen en dan had ik hem wel willen zien, maar ga hem niet huren. Wacht wel tot hij gratis wordt.

1 like

Ik vind het door alle slechte reviews ineens ook niet zo erg om tot december te wachten. Ik denk dat Disney echt de plank heeft misgeslagen door deze niet in de bios te brengen.

Mensen kopen dan toch wel een kaartje, omdat je dan ook voor de ervaring betaalt. Nu verliezen ze er denk ik echt een hoop geld op, omdat mensen voor een mwah mwah-film geen zin hebben om extra geld neer te leggen als ze al abonnementsgeld kwijt zijn.

2 likes

Ja ik snap het ook niet, juist in deze tijd zit ik als bioscoopliefhebber te wachten op nieuwe films om naartoe te gaan. Zelfs nieuwe films die ik normaal gesproken misschien links zou laten liggen, zou ik nu eerder naartoe gaan omdat het in ieder geval iets is. Lijkt mij dat meer mensen zo redeneren? En ze zullen er vast niet zoveel aan verdienen als normaal maar ik vraag me idd af of dit ze niet nog veel minder op gaat brengen

Is het niet zo dat in Amerika op veel plekken de bios dicht is? Het theater wel geloof ik, dus bioscoop zal ook wel gesloten zijn, en wie weet op meer plekken in de wereld. Kan me voorstellen dat je er dan voor kiest het niet op die manier uit te brengen. Maar vind het super dom dat ze nu om extra geld naast het abonnementsgeld vragen. Had dan max 5 euro gedaan ofzo.

2 likes

Oh wat jammer! Ik was echt benieuwd naar Mulan.
de reviews van Chris Stuckmann vind ik trouwens altijd erg goed, ik heb me laatst op zijn kanaal geabonneerd

1 like

Jaaaa ik vind zijn mening vaak wel met de mijne overeenkomen. Zijn hilariousity reviews zijn ook geweldig. Vooral die over Superman en Batman :rofl:

@Sedana & @Stateofmind in Amerika zijn veel films (zoals Trolls) nu op deze manier uitgebracht en daar is de prijs ook niet heel bijzonder. Alleen in Nederland gaat dit niet werken. Zeker niet als het duurder dan een bioskaartje is

1 like

Lees net dat Mulan op 4 december gewoon gratis op disney plus is.

Misschien een impopulaire mening/actie, maar mijn vriend en ik gaan vanavond gewoon het geld neertellen om Mulan te kijken :star_struck:

Recensies lees ik vrijwel nooit en eerlijk gezegd boeien dat soort dingen me ook niet zo. Als ik een film leuk/vermakelijk vind… wat kan mij het dan schelen wat een ‘kenner’ ervan vindt.

Anyway, we hebben snacks en drankjes ingeslagen en maken er vanavond gewoon een gezellige movienight van op de bank.

Ennn donderdag gaan we naar Black Panther in Pathé, ook megaveel zin in.

8 likes

Nee joh! Gewoon doen wat je zelf wilt doen! Wel laten weten wat je ervan vond

Ben benieuwd wat je van de film vindt! Mijn vriend en ik zijn nog in twijfel haha

@Vaiana @Foucher Yes, ik laat het weten!

3 likes

Update:

Oké, heel eerlijk gezegd vond ik hem erg tegenvallen. Snap de gedachte van een serieuzere versie dan de animatie, maar ik vond het niet geslaagd. Niet per se spijt van die 21.99, maar als je het geduld hebt, zou ik gewoon lekker tot december wachten.

4 likes

Het was echt behoorlijk bagger ja. ik vond het echt behoorlijk ruk dat alles opeens magisch was. Ik ben ook helenaal voor feminisme in films, maar dit was zo onrealistisch.

2 likes

Oke dan kan ik beter voor de tiende keer Cinderella of Christopher Robin kijken :sweat_smile:

Zo jammer, Mulan is mijn favo Renaissance film. Had gehoopt dat deze versie echt goed zou zijn

Ik heb gisteren Mulan gezien en ik vond hem eigenlijk best wel goed. Ja, het is geen disneyfilm voor kinderen en liedjes enzo, niet grappig, maar mooi vond ik hem zeker wel.

@fahrenheit451

Samenvatting

De heks was een beetje jammer, maar misstond niet in het verhaal. En verder vond ik eigenlijk dat magische heel subtiel verwerkt. Vond dat juist op een goede manier gedaan met die Chi. Heel passend!

Heb Mulan vandaag gekeken, maar wie is die ene vrouw opeens? :woman_shrugging:t3:
Die is in de tekenfilm helemaal niet, mja waren nog wat dingen anders.

m’n broertje had ‘m gedownload

Vond ‘m eerlijk gezegd beetje tegenvallen.

Mijn vader had kennelijk de nieuwe Mulan gedownload. Dus die ga ik vanavond lekker kijken
Ik denk dat ik er zo bij ga zitten:

Oke, impopulaire mening: Ik vond de film niet slecht. Was ie goed? Nee niet per se, maar hij was wel beter dan de gemiddelde Disney Remake. Ik zou hem zeker nog een keer kijken.
Ik vond het verhaal niet vernieuwend en soms ook langdradig. De originele film loopt snel en toch heb je niet het gevoel alsof je delen van het plot mist.
Maar alsjeblieft Disney, niet elk dingetje hoeft in de remakes uitgelegd te worden en maak niet alles zo overdreven feministisch en woke (dit geldt voor heel Hollywood). De mensen die naar deze films gaan zijn degene die de oude films ook gezien hebben. Als je met je kinderen eerst naar deze film gaat en dan pas de animatie gaat kijken, ben je een sukkel. We snappen wel dat Mulan het leger ingaat om haar vader te beschermen en ze was ook in de originele film een feminist icon.
Ik vond ook wel dat sommige scenes die in de animatie heel belangrijk waren (het haar korter maken, I’ll make a man out of you-montage, de scene op het einde met de keizer) hier echt heel afgezwakt waren. Ze hadden deze keer totaal geen impact.
Oh, en het was duidelijk te zien dat de regisseur geen ervaring met vechtscenes had. Ik denk toch dat je daar toch een Chinese regisseur voor nodig hebt.
Anyways 6,5/10. Nog steeds beter dan Beauty and the Beast, maar dat is niet zo moeilijk

Jaa beauty and the beast was zo’n deceptie, kan hem me nauwelijks nog herinneren eigenlijk. Dat zegt wel genoeg. En had zo’n potentie! M’n favoriete Disney prinsessenverhaal

2 likes

Huh hoe vonden jullie beauty and the best niet goed? Ik kan die gewoon achter elkaar on repeat kijken en die liedjes ook! :heart_eyes:

2 likes