Dingen die je graag doet maar niet goed kan

Geïnspireerd door een post van @mimosa in het beutyblogtopic enkele dagen geleden. Wat doe jij graag maar kan je niet goed? Omdat we allemaal wat meer zouden moeten aanmodderen en je niet pas een hobby mag starten als je aanleg voor iets hebt en het plan hebt de beste te worden.

Ik wil zelf een dartsbord kopen. Ik kan dit helemaal niet. Twee op de drie pijlen eindigen naast het bord. En ik heb nul hanidgheid dus oefening zal weinig beter maken. Maar ik vind het leuk :woman_shrugging: Idem met bowlen. Doe ik al mijn hele leven graag maar ik gooi vooral putten in de baan en raak af en toe eens per toeval een kegel.

Dus… wat vind jij leuk om te doen maar ben je eigenlijk heel slecht in? Dit is een oproep om meer te gaan sucken in bepaalde van je hobby’s en dat niet erg te vinden.

9 likes

Voetballen! Ik lach me altijd kapot als ik het doe en ik kan er echt helemaal niks van.

7 likes

Zingen, ik ben een valse kraai maar ik geniet er zó hard van. En dan vooral ook mijn eigen tekst gebruiken :joy:

13 likes

Bulletjournallen. Maar dat doe ik veel te weinig omdat mijn inner perfectionist er niet tegen kan als het niet helemaal perfect is.

3 likes

Bakken! Vind het leuk om te doen, maar er gaat altijd wel iets fout.

Edit: heb net weer iets ‘simpels’ gemaakt :joy:

14 likes

Zingen. Het is niet afgrijselijk, maar ook zeker niet goed. Maar ik vind het leuk dus ik doe het lekker toch.

1 like

Tekenen, opzich wel leuk om te doen maar ik bibber heel erg dus vloeiende lijnen maken lukt niet

1 like

Zingen inderdaad! Maar alleen als niemand luistert ook of als iedereen zit mee te blèren dan klinkt het niet zo afgrijselijk.

1 like

Twerken

19 likes

Heb je even…

1 like

Dansen. Ik heb geen ritmegevoel, ben nogal lomp in mijn bewegingen en heb eigenlijk niet veel controle over mijn lichaam. Ben ook niet in staat om danspasjes na te doen/te onthouden. Maar het lijkt me zoo vet om te doen!

6 likes

Same haha. Ben dan ook motorisch gestoord, werkt ook niet mee :joy:

1 like

Haha wat cool, darten en bowlen, dat hoor ik nou eigenlijk nooit iemand zeggen. Leuk!

2 likes

Ik vind make-up, nagellak en al dat soort beauty-dingen echt SUPER leuk om te doen (lekker rustgevend en geestdodend), maar ik kan er echt niks van. Ik werk slordig en assymetrisch, het eindresultaat ziet er op mezelf nooit zo top uit, ik weet niet wat het is. Ik doe dan wel echt mijn best maar ik kan het gewoon niet. Slechte fijne motoriek en beauty-inzicht ofzo. Mijn handschrift is ook zo onleesbaar en mannelijk, dus toch die motoriek denk ik. Of het staat mij gewoon niet. Zou ooit nog eens tips willen van iemand die hier super goed in is.

4 likes

ik denk dat ik eigenlijk niet graag dingen doe waar ik niet (enigszins) goed in ben, behalve zingen. Hoewel ik dat dus eigenlijk alleen ‘durf’ in een karaoke setting na een paar wijn. Anders schaam ik me omdat ik geen toon kan houden en zo vals zing als een kraai.

3 likes

Ja eens… bij mij hangt iets leuk vinden ook wel samen met of ik er goed in ben geloof ik, of iig met dat ik er gemiddeld/niet slecht in ben. Dingen waar ik slecht en ook niet leerbaar in ben vind ik verschrikkelijk, ik haat het gevoel van falen gewoon XD

Dansen! Ik heb vorige maand mijn moed bij elkaar geraapt en me eindelijk aangemeld voor dansles. Vind het heel leuk maar ik ben er echt niet goed in.

4 likes

Ja nee daar heb je dus ook helemaal gelijk in. Dus eigenlijk is het maar iets geks. Het is enerzijds wel menselijk, maar anderzijds ook wel iets maatschappelijks geloof ik.

Schrijven!
Ik kan gewoon niet een samenhangend verhaal schrijven. Alles gaat door elkaar heen en wordt gewoon een enorme woordenbrei. Vooral als ik wil discussiëren is het niet te doen en verlies ik toch meteen.

2 likes

Schilderen. Maar ik wil op schildercursus gaan als ik weer in Tilburg woon.

3 likes