Dingen die je graag doet maar niet goed kan

Prutsen met draadjes, heb allemaal mooie touwsoorten en rollen katoen thuis om armbandjes van te maken. Doe dat ook super graag, met een podcast op de achtergrond, maar echt goed wordt het nooit. Net als naaien op de naaimachine! Heb laatst per ongeluk iets gemaakt dat echt leuk is geworden, maar verder ziet het er niet uit. Maar ik kan er echt uren mee prutsen :slight_smile:

Ik doe een Italiaanscursus maar ik ben dyslectisch. De kans dat ik er mega goed in word is daarom niet heel groot. Ik vind het echter al leuk om de basis te leren.

2 likes

Ik vind per definitie eigenlijk de dingen die ik niet goed kan, ook niet leuk om te doen.
Zoals sporten, poolen, tekenen, schaken, spelletjes die ik nog nooit eerder heb gedaan. Maar daar ben ik blijkbaar in de minderheid mee?

Oh ik lees nu hierboven dat @littlenumbers dit ook al heeft gezegd.

1 like

Koken en bakken. Zelfs mijn 8 jaar jongere broertje van 20 kan het beter.

Heel herkenbaar! Hoewel ik zeker niet in alles wat ik doe goed ben. Ik volg een taalcursus en blink daarin echt niet uit, maar ik kan het in ieder geval beter dan bowlen.

Nou ik vind ze serieus best mooi? Toch knap hoe je die deegslierten zo hebt opgerold gekregen hoor! :slight_smile:

1 like

Het was een kant en klare rol (Danerolles) die ik alleen maar heb gevuld met kaneelsuiker en kardemom en vervolgens heeft mijn vriend hem opgerold en in stukken gesneden. :joy:

3 likes

Hahaha oké dát verandert de zaak :joy: Zien er wel lekker uit though!

1 like

Ik weet niet of deze helemaal meetelt want ik kan het wel, maar ik denk ook aan bakken. Het ziet er altijd misvormd en lelijk en mislukt uit en toch smaakt het altijd goed. Ik wou dat ht er bij mij ook meer Heel Holland bakt-waardig uit zag, maar helaas.

Poolen! Ik kan er geen zak van maar ik voel me toch altijd heel stoer, totdat:

• ik een bal van de tafel af laat stuiteren
  • ik tijdens het wachten met mijn kin op de keu heb geleund waardoor er knalblauw krijt op m’n bakkes zit
  • ik voorover leun en me te laat realiseer dat het hele etablissement tot mijn navel kan kijken
  • ik mag afstoten (is dat een term? Ik bedoel beginnen), maar de witte bal zo flauwtjes stoot dat die hele driehoek gewoon intact blijft

Of een combinatie van het bovenstaande🙄
Toch reageer ik altijd enthousiast als iemand voorstelt om te poolen en denk ik: Oja, daar ben ik best goed in. Niet dus.

10 likes

Sparen
Schoonmaken
Dingen afmaken

Oh nee kut. Doe ik allemaal niet graag. Zou er wel goed in willen zijn tho

4 likes

Lasergamen. Ben ook niet de slechtste maar nog nooit gewonnen, terwijl ik het echt het einde vind om te doen.

Veel games trouwens ook. Ik ben gewoon een middelmatige gamer maar vind het wel erg leuk.

En dansen ook! Super leuk om te doen maar ik kan het niet goed.

4 likes

Zingen, ik zing altijd mee, het klinkt vals. Maar ik doe het lekker wel altijd en heb niet de intentie dat het ooit beter wordt. En in de auto in de zomer zet ik rustig mijn raam open en zing keihard mee, zonder schaamte.

Verder ben ik niet zo precies, dus bulletjournal/handwriting vind ik leuk, maar kan ik niet. En nagels lakken ook niet.

Ik heb overigens wel altijd de hoop dat ik het kan, dus blijf proberen, maar stel mezelf constant teleur :joy:

Ik heb een art journal waar ik graag dingen in maak. Ben niet creatief en kan niet goed schilderen of teken, word er ook niet beter in. Maar vind het zo leuk om te doen, echt ontspanning.

4 likes

Nee helemaal niet vreemd! Daar kwam ik ook recent achter; dat de dingen waar ik niet goed in was, niet eens overwoog om te doen. Terwijl ik voor sommige dingen (in mijn geval bv dans) wel altijd een fascinatie of interesse voor heb gehad, maar dit vermeed omdat ik hier slecht in was en niet teleurgesteld wilde worden in mezelf. Het kan natuurlijk zijn dat toevallig ieder ding wat je niet goed kan, je ook niet geïnteresseerd in bent, maar het is wel de moeite waard over na te denken!

2 likes

Tekenen, schilderen, bakken, naaien, tuinieren, dansen, make-uppen, schrijven en dichten

Oh en sociaal doen

Wel meer dingen maar met stip, zingen en dansen.

Website bouwen !! Gewoon het idee van een geniaal concept hebben en dat kunnen bouwen. In werkelijkheid is het veel te precies voor me en kap ik ermee als ik na 10 uur prutsen nog niet een equivalent van Facebook heb ontwikkeld.

2 likes

Ik ben heel goed in iets beginnen. Maar iets afmaken…
Uiteindelijk lukt het wel omdat ik het wil en mezelf dwing. En dan ben ik wel trots op mezelf. Maar ik ben er echt slecht in.

2 likes

Dansen. Ik heb de coordinatie van een stuk schuurspons, en zie er vast uit als een epileptische zeehond ofzo, maar ik vind het wel leuk om dansjes te bedenken en te doen.

4 likes