Dingen die je als kind fancy vond maar het eigenlijk niet zijn

Zo te lezen heb ik een topjeugd gehad met alle fancy dingen:

• een trampoline (zo’n grote! Hij staat na 15 jaar nog steeds in de tuin voor als er kinderen van vrienden van mijn ouders mee komen, dat dat ding nog niet doorgeroest is…)
  • een skelter (en mijn broertje had er ook 1 dus konden tegen elkaar racen).
  • Hoogtepunt was de achtbaan van k-nex die we op een bepaald moment kregen. Maar die vind ik nog steeds fancy, heb hem een paar jaar geleden nog een keer opgebouwd met mijn vriend. Toen hij was opgebouwd na 2 uur waren we er na 2 minuten naar kijken wel klaar mee overigens.

En we hadden een boomhut, daar maakte ik vriendinnetjes altijd jaloers mee.

10 likes

mijn grootouders hadden zo een paar geweien in hun living hangen en wou dat ook, heb er ooit bijna eentje meegekregen voor boven mijn bed :’) ze hadden ook een bronzen vaas met pauwenveren in waar ik nooit aan mocht komen

6 likes

Oh zoooo mooi vond ik dat, ik noemde dat “klikklakschoenen” uiteindelijk kreeg ik mijn goedkope lelijke paar klikklakschoenen maar ik mocht er echt niet mee naar school. Ik mocht er zelfs buitenshuis niet mee lopen. Ik had ze in rood lak en ik was suuuupertrots. En zat zelfs een klein hakje aan en oh ik vond het zo mooi. Was dolblij toen ik ze kreeg.

8 likes

wij hadden vroeger zo’n telefoon en die vond ik heeel fancy want die van ons had zo’n echte draaischijf. We hebben die echt lang gehad en naarmate ik ouder werd, werd die draaischijf alleen maar irritanter

Oh en wat ik ook heel fancy vond waren auto’s met wimpers boven de koplampen… Echt waarom?!

26 likes

De echte zeebanket van Guylian vond ik echt zooooo lekker. Maar we hadden het bijna nooit, echt alleen met kerst ofzo, want het was heel duur volgens m’n ouders.

En omdat ik stiekem nog steeds in m’n hoofd heb dat dat heel duur en luxe is heb ik het serieus ook nog nooit gekocht. Terwijl het echt 5 euro ofzo is, wat voor chocola natuurlijk wel prijzig is maar het is niet alsof ik dit bedrag nooit uitgeef aan bijv. Ben en Jerry’s ofzo.

2 likes

Dit is voor heel veel mensen niet herkenbaar. Maar in het winkelcentrum bij mij in de buurt, de Oosterhof voor de Rotterdammers onder ons. Daar zat een lunchroom: Mr. Cocker. Zag er vanaf de buitenkant echt fancy uit. Toen m’n zus en ik jong waren wilde we daar altijd lunchen. Nou na lang zeuren was het dan zover, maar wat viel het tegen. Het was gewoon een lunchroom zoals alle anderen, en het was helemaal niet zo fancy.

18 likes

Ohh door jouw verhaal moet ik er ook aan denken dat ik vroeger zó graag lakschoentjes wilde. Na heel veel gezeur en gespaard en gehuil gingen we ze uiteindelijk uitzoeken voor mijn verjaardag, ik was helemaal in de zevende hemel - vooral omdat ze zelfs nog een klein hakje hadden! Lang verhaal kort, ik ging diezelfde middag nog op mijn nieuwe schoentjes keihard door mijn enkel en toen heeft mama ze teruggebracht :sob: Ik ben er volgens mij nog tijden verdrietig om geweest en ik heb nooit meer lakschoentjes gehad haha.

1 like

Jaaa Mr. Cocker in de Oosterhof, met het hondenlogo! Ik heb er heel vroeger alleen ijs gegeten, en dat was gewoon normaal (maar niet fancy). Ik heb gehoord dat ze op een gegeven moment van eigenaar gewisseld zijn en dat het eten toen zo bergafwaarts ging dat niemand er meer heen wilde… maar ik heb geen idee of dat klopt want ik at er dus nooit.

Dit is vast herkenbaar voor je

image

8 likes

Haha ja! Het is gewoon nostalgie, zo een zaak die nooit veranderd is, net als de Capri. De kracht is juist dat het interieur in de jaren 70/80 is blijven hangen. Maar goed het is nu een Starbucks, ook goed :joy:

5 likes

Die van de Lidl hebben heel veel funny’s er in zitten! Volgens mij was het record bij ons thuis op 1 boterham 31 funny’s (dan eindig je dus wel een beetje met een dikke laag…) Weet alleen niet of ze ze altijd verkopen. In ieder geval wel rond kerst en pasen.

3 likes

Soms als we terug reden met de auto van vakantie en geen camping meer konden vinden mochten we slapen in een formule 1 hotel. Hoopte de hele reis dat er geen camping was, en zeuren dat ik dan ook deed. Vond een formule 1 hotel zó luxe. Ik mocht dan in het bed erboven slapen en voelde zooo speciaal.

We hadden dan ook geen eigen badkamer maar waren douches op de gang o.i.d. en voelde mij zo stoer dat ik daar ging douchen en iedereen kon zien dat ik er ook sliep.

Foto van een kamer:

Samenvatting

41 likes

Dat vond ik het meest afschuwelijke stukje van de hele vakantie als we daar moesten overnachten. Die zelfreinigende douches en wc’s

6 likes

Ja, ik hou wel van plekken met een nostalgische feel! Als het eten/drinken goed is ga ik er dan ook graag nog eens heen :’) Starbucks is idd ook goed. Ik wist niet dat hij er zat, want ik ben er al een tijd niet geweest.

Hahah, snap nu ook niet dat ik dat ooit kon denken. Grappig om te lezen hoe iedereen dezelfde dingen anders beleeft!

Ik had me vroeger voorgenomen om al mijn kleding op te markt te kopen en alleen maar hakken te dragen als ik oud genoeg was daarvoor

14 likes

Een klamboe boven mijn bed! Dan voelde ik me echt een prinses in een hemelbed. De klamboe was zelfs zo exclusief dat ik er maar een paar keer per jaar onder sliep, helemaal blij!

30 likes

Haha, jaaa, ik ook! Wij gingen nooit op hotel! Altijd huisjes of campings, behalve die ene nacht in een Formule1 op door- of terugreis, dus dat vond ik ook heel speciaal.

2 likes

Dus je liet 'm niet hangen? Ik had ook een klamboe maar hij hing er gewoon altijd.

1 like

Bedenk me nu nav deze post dat ik er eigenlijk weer een moet hebben, word lek geprikt in de zomer

1 like

De beste vriend van mijn vader had een typmachine en ik wilde zo graag ook een typmachine om verhalen te kunnen typen. Ik was toen denk ik 4/5 dus kon amper schrijven

5 likes