Dingen die je als kind fancy vond maar het eigenlijk niet zijn

Hoe kon ik deze vergeten! Ik dacht altijd dat deze klassieker tot de categorie “luxeparfums” behoorde, en was dan ook apetrots toen ik bij de drogisterij in het dorp voor het eerst voor mijn moeder een flesje kon kopen, speciaal voor haar verjaardag, van mijn eigen geld :smile:

Hij is in 1982 trouwens uitgebracht, en blijkbaar nog steeds te koop voor minder dan €7.

35 likes

32 likes

Je bedoelt dat je dat van jezelf moest, of moest je dat doen van je ouders?

Chocolade verpakt in de vorm van een dier
07
Dat at ik niet op. Ik stalde het uit tussen mijn collectie dierenbeeldjes. Na veel jaren was de chocolade wit uitgeslagen. Rond m’n tiende vroeg ik maar eens of ik zo’n chocoladebeest “weer moest neerzetten” (?? “moest” ??) en toen zei m’n moeder maar eerlijk dat ze dat juist zo achterlijk vond.

Ik denk dat mijn ritueel er door familie is ingeslopen. Er werd heel vaak overdreven gezegd dat een cadeau “te mooi was om uit te pakken” etc.

13 likes

Even Betty Spaghetti verdedigen hoor, die van dat Happy Meal waren totaal anders dan de ‘echte’! Bij de echte kon alles los en bij die van de mac kon je alleen romp + benen scheiden. En het haar was van touw i.p.v. cool siliconenspul.

15 likes

Hahaha deed je dat ook met zo’n worst en kaasprikker?

Ik vond een skelter trouwens het allerallerallerluxete ding ooit, maar wij hadden geen achterom dus konden hem niet veilig stallen en dus mochten we er geen. Was altijd super jaloers op kinderen die dat hadden.

15 likes

Zo’n zilverkleurige step die je kon opvouwen.

De echte Dubbelfris(ss).

Toen ik die bij een vriendinnetje thuis kreeg, zei ik: ‘Ooh, die is zeker in de aanbieding, want mijn moeder heeft het deze week ook gekocht.’

17 likes

Haha ja dit! Ik vertelde helemaal vol trots dat ik roze drinken had gehad maar er zaten allemaal bellen in. Was dus gewoon een milkshake maar oké.

2 likes

Oh ja funnies, geweldig! ik mocht die nooit want het werd altijd graaien en zoeken naar die dingen natuurlijk :’)

1 like

Een gameboy of Nintendo. Vriendin van mij had die en ik ging er altijd op spelen als ik er was. Wij hadden thuis nooit iets van spelcomputers en ik was zo jaloers op mensen die wel zoiets hadden

9 likes

Oh deze zou ik zo weer dragen ik was die helemaal vergeten zo gaaaaaf :heart_eyes:

1 like

Ik had precies die plakoorbellen! Dus ja ik was een fancy prinses. Zo voelde het ook echt.

@Briseis wat dacht je van:

Image result for raffaello

Ze zaten dan wel niet in een gouden papiertje maar wel in zo’n papieren kuipje, en ze waren met kokos en kokos was toch onmiskenbaar fancy.

21 likes

Ik vind de Mac nog steeds best wel duur. Afgelopen zondag was ik 20 euro kwijt voor 2 personen, dat is binnen een kwartiertje op en ik heb nadat ik bij de Mac ben geweest altijd best snel weer honger. Voor die 20 euro kan je thuis echt een driegangen dinertje koken voor 2 personen met lekkere ingrediënten.

10 likes

Oja bodylotion vond ik ook echt heel erg speciaal. De keren dat ik bij mijn tante in bad ging kreeg ik daarna bodylotion op en ik dacht echt WAUW! :frowning: ik had volgens mij ook geen flauw idee wat het was maar ik vond het heel mooi.

6 likes

Deze had ik vroeger, een donkerblauwe. Moet er trouwens bijzeggen dat wij thuis altijd Apple computers hadden, en ik het juist helemaal niet leuk vond. Msn was altijd anders, ik kon niet computerspelletjes van vriendinnen lenen die wel een normale windowscomputer hadden.

3 likes

Ik vond slaapmaskers altijd iets voor chique mevrouwen! Ik wilde dat dan ook naar vervolgens kon ik niet slapen omdat ik het zo spannend en speciaal vond haha.

Ik wist trouwens niet dat een fluitketel gebruiken niet meer van nu is. Ik gebruik ook altijd een fluitketel haha.

23 likes

zo schattig dat je niet kon slapen van de spanning hahahahahaha

7 likes

Hahahah mijn ouders hebben ook zo’n kast en mijn vriendinnen vonden dat vreselijk irritant en iedereen gooide de jas dus eronder op de grond. Er lag altijd zo’n berg jassen en een biecht is dat ik ook nog 9/10 keer mijn jas op de grond flikker daar.

1 like

Een gameboy of de sims 3. Dan had ik met een vriendinnetje afgesproken en bleef ik een nachtje slapen, lag ik de halve nacht te simsen of te gamboyen terwijl die vriendin lag te slapen (best wel gek als ik er zo over nadenk)

2 likes