Dingen die je als kind fancy vond maar het eigenlijk niet zijn

Haha de eigenaar daarvan woont in de buurt van mijn ouders. Zijn zoon heeft nog ergens een winkel in het centrum.

Ik kocht wel eens beddengoed bij die Lyon ofzo in het Konmar straatje.

• Smoeltjes, liga, oid mee als pauzehap. Wij kregen standaard een appel mee.
  • Centerparcs. Tijdens het kringgesprek na de vakantie vertelden andere kinderen wel eens daarover. Het klonk echt als een andere wereld, een paradijs… vooral het zwembad.
  • Auto. Grootste deel van mijn jeugd alles per fiets of met ov gedaan, dus ook nooit ver op vakantie geweest. Ik heb op een gegeven moment heel hard gezeurd, vond dat mijn ouders een auto moesten nemen zodat we naar het buitenland op vakantie konden :flushed:
8 likes

@Barbie Ja… er stonden ook matrassen en beddengoed weet ik nog idd. En planten best wel veel. En iets met snoep? Maar dat weet ik niet meer zeker. Ik heb 17 jaar geleden (minimaal) een kinderfeestje gehad van een klasgenootje in die Konmar… haha

3 likes

Daar deed ik jaaaaren mee, later begreep ik pas waar 12m voor stond…
Je had de blauwe met zilver en de roze met paars variant en je kon ze allemaal aan elkaar schroeven! Later was er ook lipgloss toch?

2 likes

Ja de had mijn moeder!
Smaakte heel vies.

1 like

Hahaha ja ik had ze ook jaren liggen

1 like

De 12m stond toch voor de 12 meter torentjes die je er mee kon maken :joy:

6 likes

Al die Oosterhof herinneringen, zo mooi! Op de basisschool was dat voor mij echt het summum van winkelen, vergeleken met het lokale winkelcentrumpje (mijn moeder haat winkelen, dus we gingen echt nooit naar het centrum). Alleen toen ging ik in de stad naar de middelbare school en was de Oosterhof ineens een stuk minder cool :smile:

4 likes

Kleding van de H&M. Mijn moeder kocht voor ons altijd kleding op de markt of bij Charles Vogele.

Oh en inderdaad vakantie. Wij gingen elk jaar naar de camping. Was heel blij toen ik voor het eerst op vakantie ging met mijn vriend.

1 like

Ik werd te jong ongesteld om ongesteldheid fancy te vinden, maar ik vond 13 jaar oud zijn wel echt heel fancy, volgens mij door Disneyseries die ik keek enzo! Lizzie McGuire: 13 jaar oud; bh’s kopen: 13 jaar oud; Bar mitzvahs (in series, want ik kende geen Joodse kinderen): 13 jaar oud; niet meer brugger zijn: 13 jaar oud, etc. etc.! Ik heb ook tot ik 20 was ofzo om kinderen aan te duiden gezegd: “die is 12 ofzo”.

(Ik vond Bar en Bat mitzvah’s ook echt HEEL fancy overkomen, trouwens, en echt magisch. Die kinderen die dan Hebreeuws voorlazen uit de Torah, echt volwassen werden en schijnbaar vet grote kado’s kregen… echt een gemis in mijn leven. Ik wilde als kind graag gelovig zijn en besloot Katholiek te worden omdat dat in mijn ogen het best bij mijn traditie en cultuur pastte, maar mijn eerste communie was best zielig zonder familie om het mee te delen en het lukte me echt niet om in God te geloven, dus ik haakte maar af. Ik vind het soms nog steeds best jammer dat ik totaal niet spiritueel ben, maar da’s een ander verhaal.)

:woman_shrugging::woman_shrugging:

18 likes

Ik ging een keer bij een meisje logeren en zij had in haar kamer een trap naar de vliering waar ze een soort slaapplek met glowinthedark sterren had. Voor mij was dat echt gelijk aan een Disney prinsessenkasteel.

Weet je… forget it, het is nog steeds freaking fancy en ik wil et in mijn toekomstige huis.

57 likes

Dit zal ik altijd fancy blijven vinden. Net zoals verborgen kamertjes ed. Of een brandweerpaal in huis.

9 likes

Toen ik voor het eerst ongesteld was mocht ik een dagje thuisblijven. Mijn moeder had het toen tegen de hulp verteld en zij had een drankje met wodka uit de magnetron(?) voor mij gemaakt. Mijn eerste ervaring met menstruatie en alcohol in één week. Wat een tijden.

74 likes

Dat lijkt me nog steeds zo leuk!

Oh ja ik vond communies ook zo’n geweldig fascinerend iets. Ik ben niet gedoopt dus ik kon/mocht hem niet doen en ik was zo verschrikkelijk jaloers op vriendinnetjes/vriendjes/neefjes/nichtjes die dat wel mochten.

Gelukkig was daar mijn allerbeste vriendinnetje met wie ik onafscheidelijk was en haar ouders hadden ervoor gezorgd dat ik bij haar communie overal bij mocht zijn. Dus behalve dat ik niks hoefde te doen in de kerk en geen cadeaus kreeg voelde dat toch een beetje als mijn communie haha.

Tegen de tijd dat het vormsel aan de beurt was, was mn fascinatie al wel weer voorbij trouwens haha. Toen was ik alleen maar blij dat ik niet hoefde.

4 likes

Kinderen die met de fiets naar school mochten. Je mocht bij ons niet naar school op de fiets als je binnen een bepaalde straal woonde (sowieso, wtf?) en ik woonde daar wel binnen :’(

9 likes

Waren wij vroeger vriendinnetjes?

@instantramen het is wel de dag van herkenning zo, wij hadden ook die regel haha.

2 likes

Je kreeg bij de Tina een glow in the dark kralengordijn. Dat moest en wilde ik hebben. Na weken zeuren mijn ouders overgehaald om een abbo op de Tina te nemen. Yes! Ik zag mezelf al in en uit mijn kamer gaan. Door een glow in the dark gordijn!!!

Toen kwam mijn welkomscadeau met de Tina. Bleken de kralengordijnen al op en had ik het volgende cadeau gekregen. Een make up setje :weary: Totaal niet mijn interesse. Ben ik nog weken verdrietig van geweest. Mijn vader heeft twee keer Tina gebeld uit wanhoop, of ze niet nog ergens een gordijn hadden. Helaas. Doet nog steeds een beetje pijn als ik er aan denk.

21 likes

Ik ook! Zulke dingen kon je ook kopen bij een k3-concert om mee te zwaaien, vond het zo jammer dat mijn moeder er geen wilde kopen voor mij :weary:

5 likes

ohhh wacht! hadden jullie ook zo’n zaklamp waar je dan een dopje op kon monteren en dat er dan dieren ofzo werden geprojecteerd op de muur / plafond? Kijk zo een, maar dan niet van Frozen natuurlijk. Sorry voor de achterlijke grootte…:sweat:

27 likes