Dingen die je als kind fancy vond maar het eigenlijk niet zijn

Ik was al ruim 15 toen ik voor het eerst ongesteld werd, ik zat er echt op te wachten omdat ik zo ongeveer de enige was die nog niet ongesteld was. Was na de eerste menstruatie ook wel weer over haha

4 likes

Haha, ik was dus die ‘14? Zo oud!’ In dit verhaal. En ik heb toen maar niet gezegd dat ik eigenlijk al bijna 15 was. :joy::thinking:

@SuperCoolePinda Dat is wel herkenbaar en gezien je naam denk ik dat onze moeders een soortgelijke afkomst hebben. Mijn vader nam me mee uiteten omdat ik nu ‘een echte vrouw’ was en we dat moesten vieren, volgens mijn moeder. Diezelfde week nam zij mij ook mee om een tastbare herinnering te kopen. Dat werd een ketting en die heb ik nog steeds. Grappigerwijs zit die week dus wel in mijn hoofd gegrift en kijk ik er met een glimlach op terug.

4 likes

Ja inderdaad, ik kon niet wachten op huiswerk en toetsen en cijfers! Wat een klote-nerd.

5 likes

Haha mijn naam heeft niks te maken met mijn afkomst. Ik ben gewoon Spongebob fan. Mijn moeder is Nigeriaans. Heb inderdaad ook een sieraad gekregen, een ijsje toen ik borstontwikkeling kreeg en een designertas toen ik ongesteld werd. Die tas ligt nog steeds amper aangeraakt in de tas. Het is mijn smaak niet maar waardeer het gebaar wel nog steeds.

3 likes

Een beugel. Man wat wilde ik dat graag. Tot ik ‘m eenmaal had

8 likes

Same! En graag een ledemaat gebroken zodat ik gips kon krijgen waar iedereen op mocht schrijven

15 likes

Oh wauw dat was bij ons ook echt niet zo hoor. Ik was er ook helemaal niet echt mee bezig en schrok best wel toen ik dus ineens ongesteld was. Gebeurde ook echt toen we gingen uiteten en ik voordat we thuis vertrokken nog snel even naar de wc moest terwijl iedereen al in de auto zat. Dus mega gehaast en ik snel mijn moeder weer naar binnen roepen en weet nog dat ze me maanverband gaf en dat ik dat na 1 min weer uit mn onderbroek trok omdat ik het maar niks vond. Kleine teleurstelling toen ze zei dat je dit dus altijd moest dragen zolang je ongesteld was.

1 like

Ik had die ochtend nog even in het bed van m’n ouders geslapen toen ik wakker werd met een vieze broek en bed en dacht dat ik in hun bed gepoept had :frowning:

7 likes

Dat had ik ook! Hahahaha pas de dag erna snapte ik het

1 like

Ik was bang dat ik nu mijn hele leven zou bloeden

2 likes

Mijn moeder haalde taart om het te vieren thuis. En ze vertelde het ook tegen mijn oma en tantes enzo, ik ging echt door de grond.
Overigens zijn mijn ouders Nederlands, maar was het nogal een ding voor mijn moeder op Ă©Ă©n of andere manier :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Ahh wat naar voor je dat je moeder het tegen iedereen vertelde! :sob:

Het is mij door mijn moeder ingepeperd dat ik de privacy van anderen nooit mag schenden, en gelukkig hield ze zich er zelf ook aan, waardoor ze mijn privézaken ook nooit doorverteld heeft :ok_hand:

3 likes

Haha ik dacht juist dat je maar Ă©Ă©n keer ongesteld zou worden en dat je er dan voor altijd af was.

12 likes

Mijn moeder ging ook gebakjes halen, en ik kreeg zo’n veel te grote speklap van haar in mijn onderbroek. Was pure ellende want de dag erna zaten we de hele dag in de auto omdat we terugkwamen van vakantie en dat ding zat IRRITANT.

Ik wilde altijd taart, maar toen ik het voor het eerst werd had m’n moeder het ook aan de moeder van een vriendinnetje verteld :cry:
Dat vriendinnetje stond toen trouwens wel met een zak snoep voor de deur, heel lief.

4 likes

Ik was 11, bijna 12 toen ik het voor het eerst werd. Dacht 's ochtends vroeg dat ik onwijs moest poepen, maar het was bloed. :scream:

Mijn ouders lagen nog in bed dus toen ben ik hysterisch hun kamer ingerend om te vertellen wat er aan de hand was. Mijn moeder was gelukkig niet zo hysterisch en heeft me gewoon wat maandverband gegeven en uitgelegd wat ik moest doen verder.

Ik baalde wel onwijs, want precies de dag erna kwam een vriendinnetje een weekend logeren en gingen we naar een pretpark. Durfde het haar niet te vertellen haha.

2 likes

Bij mij ging het zo:

M’n moeder kwam thuis en zag dat ik natte haren had (ik douche normaal gesproken altijd 's avonds pas).
Moeder: waarom heb jij gedoucht?
Ik: ben ongesteld geworden
Moeder: okee, nou schiet op, we moeten gaan!!

En dat was dat :’).Gelukkig wist ik daarvoor al wel hoe en wat ongesteldheid inhield haha.

3 likes

Ik had voor ik ooit ongesteld was al heel vaak met inlegkruisjes rond gelopen omdat ik dat wel spannend en stoer vond, haha. Samen met een vriendinnetje deden we dat dan af en toe een middagje en dan liep ik meeeega zelfbewust buiten rond alsof iedereen aan me kon zien dat ik een echte vrouw was :sweat_smile:

28 likes

Ik vind het best gek dat moeders (vooral) zo blij zijn als hun dochter voor het eerst ongesteld wordt. Het wil echt niet zeggen dat je zo vruchtbaar bent en kinderen krijgen een makkie wordt. Snap het niet zo goed. Ik ben er ook niet mee gefeliciteerd ofzo, prima.

1 like

Haha ik ging kamperen de tweede keer dat ik (onverwachts) ongesteld was geworden. Ik dacht dat 2 onderbroeken over elkaar het werk wel zouden doen. Mijn slaapzak zat helemaal onder en die moest dus worden gewassen en uitgehangen worden. Schaamde me rot.
De eerste keer moest ik een dansoptreden doen IN EEN WITTE BROEK. En ik had mijn tampon niet goed ingebracht dus die hing er half uit ofzo, deed super zeer :’)

2 likes