Dingen die je als kind fancy vond maar het eigenlijk niet zijn

Ja die! Ze had m in het paars. Zeker een must have maar m’n ouders dachten daar anders over helaas.

1 like

Hahaha ja klopt en die koffer ging ook Heel scheef dicht :’)
@anon76889665 niet zoveel gemist dus :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Dit vind ik nog steeds fancy :stuck_out_tongue:

Ik heb ooit op de basisschool aan een klasgenootje op haar feestje een doosje kleurpotloden cadeau gegeven. Dat waren inderdaad van die dure, goede potloden.

Maar, het was de gewoonte dat je op het eind van een feestje van de jarige ook iets kleins mee naar huis kreeg, een zakje snoep of een sleutelhanger ofzo. En precies op dat feestje kregen alle kinderen dus van dat meisje naast een zakje snoep ook een doosje kleurpotloden mee.

Dat was dan gewoon zo’n doosje van de Zeeman ofzo, met potloden die ook helemaal niet fijn kleurden, maar ik schaamde mij toen echt heel erg. Ik ging naar dat feestje toe met een doosje kleurpotloden en kwam daar ook weer mee terug, maar dan zelfs met nog wat snoep er bij, alsof dat mijn winst was ofzo. Toen heb ik een hele poos niet met dat meisje durven spelen omdat ik bang was dat ze daar boos over zou zijn (wat helemaal niet zo was) :frown:

17 likes

Ik heb een keer een kleurwedstrijd gewonnen waarbij je poppetjes moest aankleden. Toen had ik stofjes uitgeknipt en erop geplakt. De prijs was 150 gulden shop tegoed bij de Hans textiel!
Weet je hoeveel kleren je daar van kan kopen?!

25 likes

Zie hier de reden dat de Hans Textiel failliet is gegaan

26 likes

Haha nou die sukkels hadden zelf de wedstrijd gemaakt dus ja.

Hahahahahaha ahhhh dit vind ik zo lief en zielig!

3 likes

Ik vond onder school naar de ortho moeten ook super fancy want dan miste je echt zo 2 uren ofzo. Heerlijk! Nu denk ik wtf waarom liet mn moeder me om 11:00 gaan ipv om 08:15 ofzo

5 likes

Deze kan bij de ‘winkels die niet meer bestaan en die je mist’! Ik heb nog steeds kussenslopen van 20 jaar geleden die ik nog regelmatig gebruik. De kleur is niet meer wat hij was, maar de kwaliteit zelf is nog prima! Ik vind ook nooit meer dezelfde samenstelling van overtrekken als daar.
Ik heb grappige jeugdherinneringen aan Hans Textiel. Nouja grappig. Eén keer in mijn broek geplast daar, en een keer van de trap in die winkel gelazerd met een bloedende neus tot gevolg. Al de herinneringen!

6 likes

Ik was altijd jaloers op mensen die 's middags naar de tandarts gingen. Bij mijn oude tandarts kon je alleen van 0700 - 0830 op controle komen dus ik miste nooit een les. Bij de orthodontist had ik volgens mij geen keuze en werd het vaak midden op de dag gepland. Was ik medium blij mee, moest 10 km fietsen (enkele weg) dus liever was ik helemaal niet gegaan :stuck_out_tongue:

2 likes

Ja mijn ortho was dus naast school en tandarts in mn eigen dorp dus die deden we wel voor school (helaas) hahaha

Mijn ortho was in het ziekenhuis en dus speciaal en ging ik ook nog eens met de auto (onder schooltijd met de auto naar het ziekenhuis wat een baas!!!) dus ik voelde me echt helemaal de shit. Na een jaar ellende in m’n mond en nog 6 jaar te gaan was de pret en het speciale gevoel er wel af helaas.

6 likes

Ik vond vroeger heel veel fancy maar dat kwam omdat er nooit geld was. Dingen als een auto, computer met internet, reizen naar het buitenland, uiteten, naar de mac (HAHA oke deze is wel grappig), merkkleding etc.

Niet om zielig te doen hoor :sweat_smile: het is allemaal goed gekomen, waardeer het daarom wel extra nu.

4 likes

Ik was altijd heel jaloers op kinderen die met het busje werden opgehaald voor school, terwijl ik door de regen en kou moest fietsen. Mijn moeder zei dan dat ik blij moest zijn dat ik niet met het busje hoefde, omdat dat voor moeilijk lerende kinderen was. Was alsnog jaloers.

12 likes

Dit soort wc-brillen!

image image image

67 likes

Ja of met prikkeldraad! Ik durfde nooit bij vriendinnetje naar de wc daardoor.

9 likes

Het huis wat we kochten had zo’n wc-bril… inclusief wc-rol-houder… de hele badkamer (tot plafond toe) was dan ook blauw geschilderd, kwestie van het oceaan-thema compleet te maken. :roll_eyes::confounded:

1 like

Dit vond ik ook echt het toppunt van fancy!

1 like

Een kinderfeestje in Ballorig en dan echt in dat kasteel. Heb het nooit mogen beleven ): wij liepen daar altijd in het wild rond… en dan werd er zo omgeroepen dat de kinderen van het feestje van mien naar het kasteel mochten komen. Damn iedere keer teleurstelling als het feestje piet was ipv mien ):

1 like