Ik vond het vroeger fantastisch dat als je kleurde, er lijntjes in je gekleurd vlak zaten, die van die donkere stukken waar je stift meermaals was geweest. Mij lukte dat niet altijd en bij klasgenoten wel. Vandaag de dag heb ik er een hekel aan als mijn kleurplaat niet egaal is
Ik moet er ineens aan denken: tankstationvoedsel ! Wij reden echt wel aantal keer per jaar langere stukken in de auto. (naar familie of vakantie oid) onderweg stopten we natuurlijk wel, om te plassen en of koffie te halen voor mijn ouders. Ik keek echt altijd mijn ogen uit naar die voorverpakte, mega handige broodjes en wrapjes etc. Ik vond dat zo handig en er zat veel meer beleg op dan thuis! Altijd zeuren of ik dat mocht natuurlijk maar mijn moeders standaard antwoord was: ’ nee we hebben zelf brood mee, dit is veel te duur ook.’ Nouuu dan moest her natuurlijk wel heel luxe zijn in mijn ogen!!
Haha ik vind dit nog altijd wel fancy. Ik vind 5 euro een hoop geld voor een broodje wat ik in mn mond prop tijdens het rijden (waarbij ik de helft van het beleg bij het uitstappen nog tussen mn benen vindt). Dus als ik het een keer doe omdat mn mag sterker is dan mn portemonnee loop ik ook altijd wel wat elitairder de deur uit dan dat ik binnenkwam…
Edit: het beleg wat ik bij het uitstappen nog vind eet ik uiteraard ook nog op. Zelfs dat voelt als een luxe om te eten
Hahaha ja qua kosten zeker wel. Alleen wat je krijgt voor de prijs is helemaal geen luxe meestal
Vakanties zijn natuurlijk sowieso al een luxe, maar wij gingen vroeger altijd kamperen en mijn vriendinnetjes gingen vaak naar van die all inclusive resorts. Ik dacht dat dat zooo luxe was en dat wij dat thuis niet konden betalen en daarom gingen kamperen. Nu kost mijn kampervakantie meer dan een all inclusive.
die mensen wonnen ook altijd met kleurwedstrijden -_-
Ja dat hadden wij!
Hahaha we hadden al een gat in de muur bij de radiatorbuis die al groter werd door de briefjes die we er doorheen schoven als we in bed lagen.
Dus toen kregen we die telefoon zodat we niets meer door dat gat hoefde te schuiven Hahah
Maar onze muren waren zo dun dat we gewoon konden zeggen,: hee zus pak je telefoon even op
Ja helaas kregen wij die walkie talkie dan weer niet.
Ja die van mijn vader met een touwtje ertussen
Wauw precies deze! Met doos, mijn pap was zuinig op zijn spullen
Ik doe dat nog steeds
Ik heb ooit een knuffelbeer gewonnen van 2x2 (ten minste in mijn herinneringen) en dat beest was echt een stofvanger op mijn kamer haha
Dat was het principe ook, twee blikken met een touwtje
Maar hee dit was zooooo hip in de 50’s!
♀ Heel veel prijzen mee gewonnen.
Zoals de Bassie & Adriaan videobox van de huilende professor.
Haha same! Ik was zelfs zo’n kind dat 3 kleurplaten ophaalde, en dan stukjes eruit knipte en met 3d-tape omhoog liet komen… Zelfs de plaatselijke krant mee gehaald
Uh dat is een fantastische prijs om te winnen.
Ik heb met een soortgelijke techniek eens een Jan Jans en de Kinderen opschrijfboekje gewonnen . Mijn vriend heeft ooit overigens een FIETS gewonnen met een kleurplaat techniek (eerst met wit potlood sneeuwvlokken tekenen en dan zachtjes eroverheen krassen met blauw = 3D sneeuwlucht) die zijn moeder hem had geleerd. Echt wat een fraude.
Ik haatte altijd dit soort kinderen haha. Ik ben namelijk niet gezegend met een natuurlijk kleurtalent. Ik heb 1 x gewonnen bij een kleurplatenwedstrijd, omdat ik 10 was en de rest 4. Toen won ik… een pakje ansichtkaarten, dat ik zelf moest inkleuren. Echt een kutprijs.
Ik heb één keer gewonnen met een kleurwedstrijd… uiteraard heeft mijn moeder de tekening ingekleurd en heb ik er precies niks aan gedaan
Ik heb vroeger ook welgeteld 1 keer een kleurwedstrijd gewonnen en toen kreeg ik zo’n koffer met stiften en verf als prijs
Vond ik echt mega fancy.
Ik ruik gewoon al bijna die zoetige geur van die stiften als ik dat plaatje zie!
omg ik was zo jaloers op iedereen die die koffer had. Achteraf bleek dat mijn eigen kleurpotloden vet duur en kwalitatief heel goed waren maar toen wilde ik gewoon die kleurkoffer :’)
Die stiften in die koffer kleurden super slecht en de verf had amper kleur haha, mega teleurstellend was dat toen ik hem eindelijk kreeg.
Suuuper frustrerend. Ik had een vriendinnetje (die met de panty en de oilily schoentjes) en zij won altijd omdat haar moeder haar kleurplaten inkleurde. Een keer won ze een megagrote pop maar daar was ik nier jaloers op want ze zat dan op de opblaasstoel in haar kamer (waar ik wel echt jaloers op was) en keek echt vrij psycho voor zich uit. Eng ding was dat.