Van dat knoflook brood in aluminium folie uit de oven. Dat was voor mij echt ultieme luxe. Mijn moeder haalde dat soms, en dan kregen wij allemaal denk max 2 stukjes ofzo, en dat was zoooo lekker (nog steeds lekker trouwens hoor haha)
Ik vond dit altijd fancy, inclusief leren touwtje.
Even omgedraaid:
Vroeger dacht ik dat kaas gewoon iets was wat iedereen standaard in huis had. Toen ik op mezelf ging, besefte ik pas dat kaas echt teringduur is. Wat kregen mijn ouders betaald, goudstaven ofzo???
Ik vond lichtknoppen die je omhoog/omlaag moet flippen of zelfs draaien vroeger zooo fancy. Dan zag je dat in Amerikaanse films en dan dacht ik: meh en wij moeten gewoon drukken.
Bij een vriendinnetje van mij thuis hadden ze draaiknoppen waarmee je kon bepalen hoe fel het licht moest zijn. Ik was zeer onder de indruk, fancy schmancy.
Die heb ik ook, maar die dingen zijn vet irritant omdat het gedimde licht altijd flikkert :’( Dus ik heb er niks aan, behalve als ik half wakker ben en niet meteen fel licht wil zien (maar dat geflikker is eigenlijk net zo vervelend).
Ik was zo jaloers op een vriendin die een lavalamp had. Ik wilde altijd op haar kamer spelen zodat we ernaar konden kijken
Ik wil er eigenlijk nog steeds een
Ik heb vorige week mn fiets laten repareren en nu heb ik o.a. weer normale verlichting. Ik voel me net de koningin als ik er nu op fiets, terwijl het gewoon een normale fiets is waarvan alles werkt en niks rammelt haha.
Ik vond het altijd heel fancy als er aparte gerechten worden gekookt. Dus als er iemand er iets niet luste dat diegene dan iets anders mocht eten. Bij ons thuis was het gewoon eten wat de pot schaft en als je het niet lustte dan had je pech. Bord moet leeg. Dus als ik bij een vriendinnetje speelde waarbij haar moeder iets anders voor haar kookte omdat ze bijvoorbeeld geen aardappelen lustte vond ik dat zo bijzonder en luxe.
Ik heb er eentje in huis. Vorig jaar aangeschaft!
Als iemand van die cheesestrings of cheesedippers mee had op de basisschool! Terwijl het ook maar gewoon soepstengels met smeerkaas zijn
Ik ook hahaha, dan zet ik hem wel in Mn slaapkamer zodat nagenoeg niemand het verder ziet maar vind het echt leuk.
Ik vond een appelboor echt heeeel chique. Wij hadden dat niet thuis en dan had je altijd dat je de appel eerst in partjes sneed en dan het klokhuis per partje moest verwijderen. Toen zag ik een keer bij een vriendinnetje zo’n appelboor en dacht echt van ‘wauw dat moet wel echt een heel duur apparaat zijn want het scheelt je zo veel tijd en wij hebben dat niet’.
Zo’n ding ging altijd scheef (klokhuis zit ook niet perfect recht in een appel) en dan had je alsnog een deel klokhuis in je appel. Ik vond het juist niet heel handig haha.
Ik wilde vroeger altijd cheese strings en baby bel, ik zag die reclames als kind en vond dat er super fancy uit zien. Enige probleempje was dat ik als kind geen kaas lustte, dus mocht het nooit van mijn moeder haha.
Oohja de eerste keer dat ik kaas at was toen ik smeerkaas kreeg bij iemand. Ik dacht dat smeerkaas net zoiets was als pindakaas. Ging bijna over mijn nek, maar durfde niet toe te geven dat ik kaas niet lekker vond. Uiteindelijk heb ik het wel leren eten en nu kan ik niet meer zonder.
Mijn zus had die Zij is 12 jaar ouder dan ik, dus in de jaren 90 was ze een echte tiener/beginnend student aan de universiteit. En sowieso alles wad zij had, wou ik later ook hebben als ik een tiener was: tie dye t-shirts, plateauzolen, …
Uit eten gaan bij een pannenkoekenrestaurant. En dan in het bijzonder de pannenkoekenboot die je bij ons vroeger had. Vond dat zoooo bijzonder, een pannekoek eten op een boot. Voor mijn gevoel was dat echt ultieme luxe