Haha ja ik vroeg me zelf ook al af wanneer en waarom ik dit ooit gedaan zou hebben. Lang geleden in ieder geval.
Ik vind dit echt een heerlijk topic, maar ik herken het eigenlijk niet. Mijn grootste fantasie was heel geleerd en slim in mân grote boek met geheimen kijken en codes en geheimschriften bedenken. Ik was gefascineerd door dingen die er geleerd uitzagen en niet echt door dingen die fancy leken . Een boekstandaard was bijvoorbeeld âje van hetâ! Haha.
Treinkaartjes die nog blanco waren om je te verplaatsen voor het werk. Mijn vader had dat voor als hij naar Amsterdam moest naar het hoofdkantoor van zijn werk en ik vond dat enorm fancy. Dat je dan met de trein ging in plaats van de auto. In mijn studententeam wel ontdekt dat het OV zijn nadelen heeftâŚ
Jaaa ik vond als kind met de trein gaan echt heel fancy, juist omdat we bijna altijd de auto namen.
Dat had ik juist andersom. Wij hadden geen auto en deden alles met ov of de fiets. Als we een x ergens mee reden, wooow vond ik zo stoer (en dan uiteindelijk werd ik altijd misselijk haha)
Jaaaa mijn opa haalde echt super vaak zn chequeblokje tevoorschijn!
Moment, ze kennen daar geen internet bankieren!? Zoveel vragen nu, hoezo niet? Hoe doen ze dat dan, waarom lopen ze achter, hoe zit dit?
Ik heb, sinds ik in Frankrijk woon, ook een cheque-boek moeten bestellen! Ik vond het echt bizar en achterhaald (ze hebben hier wel gewoon internet-bankieren), maar blijkbaar kon ik er niet vanonder uit. Ik snap het betaalsysteem hier nog steeds niet volledig, haha.
Ik kreeg altijd koekjes mee naar school zoals suikerwafels en een vriendin kreeg altijd gesneden appels mee en dan aten we het samen op. Ik vond die appels zoveel beter. Dus dat vond ik fancy. Ik heb uiteindelijk ook een appel meegekregen naar school. Alleen niet gesneden.
Het allerirritantst zijn nog wel van die oude vrouwtjes die bij de supermarkt met een chèque betalenâŚ
Ik moest trouwens een aantal verzekeringen per chèque betalen, verder heb ik dat boekje volgens mij nooit gebruikt.
In Canada ook nog steeds cheques. Mijn eerste loon werd ook uitbetaald per cheque omdat HR mijn bankgegevens nog niet in het systeem had staan. Vond het echt heel leuk om mijn eerste cheque te verzilveren.
Wij lopen ook erg achter hier met internetbankieren. Soms vind ik het echt rete irritant dat ik niet even een tikkie kan versturen. Hier betaal je overigens ook per maand voor je debit rekening op basis van het aantal transacties. Het loont dus om je creditcard of cash te gebruiken want dit is kosteloos. Zoân gek systeem vind ik datâŚ
Oh, in de supermarkt heb ik ze nog niet gezien, maar inderdaad verzekeringen (ik heb 10 maanden gezeik gehad met mân huurverzekering, omdat ik met een Europese overschrijving vanaf een Belgische rekening had betaald, dat hebben ze me uiteindelijk via cheque terug gegeven, zodat ik opnieuw kon betalen ).
Ja, echt heel stom! Het eerste jaar had ik een speciale bankrekening voor buitenlanders, en was alles gratis. Daardoor gebruikte ik mijn debit card voor alles en had nooit cash op zak. Nu moet ik dus betalen voor alle transacties maar ik heb zoân hekel aan contant geld op zak hebben.
Krijg nog steeds best vaak cheques van mijn man zijn BV die ik kan dan mag verzilveren. De meeste banken hebben hier een drive-through en dan gaat er zoân luikje open waar je de cheque in moet leggen. Dat vond ik helemaal het einde in het begin. Soort McDrive voor je bankzaken. Vet handig ook want je hoeft nooit na te denken over openingstijden en je hoeft de auto niet uit in de winter met -40 You win some you lose some I guessâŚHebben jullie dat ook?
Zoân stoel vond ik ook altijd heel fancy. Mijn oom had er zo een thuis staan en vond hem echt zoân grote zakelijke meneer in die stoel. En als ik dan met mijn ouders in een woonwinkel was zocht ik ook echt zoân stoel op en leunde ik helemaal achterover en voeten omhoog. Nu echt lelijk
Door de reclame van Dell computers dacht ik dat je echt helemaal de shit was als je een Dell computer had!
HĂŠ, Een vriend van me heeft zoân stoel nu nog! Wat een rotding is het stiekem eigenlijk, als je niet oplet vlieg je even achterover en giet je je halve glas over je heen⌠En zo lekker zitten ze nu ook weer niet.
Mijn vriend wilde er ook een, echt afschuwelijk. Gelukkig heb ik het weten te voorkomen
Mijn fietslampen van mijn fiets deden het nooit dus moest altijd van die goedkope fietslampjes kopen. Vond het zo fancy toen ik een fiets kreeg waarvan de fietslampen het wel deden. Ik vind dit nog steeds luxe hahaha