Dingen die je als kind fancy vond maar het eigenlijk niet zijn

Ik vond zo’n ketting aan je bril trouwens ook superfancy :no_mouth:

19 likes

Rijst in een vormpje op je bord :sunglasses: dat kregen we een keer in de zoveel tijd een keer thuis en dan had ik altijd het idee dat we enorm luxe aten.

18 likes

Oh mijn god, en zo’n klokje dan.

10 likes

Een klok wat zo op de schoorsteen staat.

8 likes

Jaaa dit! Zo lang gezeurd om zo’n touwtje en ik heb die (gelukkig) nooit gekregen. Ik vond touwtjes iets voor de ‘‘echte’’ brildragers. Zonder ketting voelde ik me een wannabe in het rijk der brildragers.

Een fietsstandaard :joy: Ik kom uit een groot gezin en moest het vaak doen met afdankertjes. Toen ik een jaar of vier/vijf was kreeg ik de fiets van m’n buurmeisje en die had geen standaard. Moest die fiets dus altijd ergens tegenaan zetten of gewoon op de grond leggen, vond het dus zo cool toen ik eindelijk een fiets met standaard had die ik overal weg kon zetten!! Wat een makkelijk kind was ik toch

51 likes

Dit doet me hieraan denken, ik dacht dat dit ook echt superfancy was. En zo een bril op een stokje.

16 likes

Uit eten gaan. Mijn ouders gingen NOOIT uit eten, tot op de dag van vandaag nog steeds niet. Alleen op mijn verjaardag gingen we naar de pizza hut, dat vond ik echt heel bijzonder

3 likes

Ok ik heb gisteren wel iets van 10 minuten gezocht op ‘jaren 90 diepvries ijstaart’ ‘tompouce mini vriesvak’ ‘franse naamdiepvries soesjes’ maar het was MAITRE PAUL!!!

8 likes

Mijn vriend doet dit altijd als hij curry maakt, de eerste keer als een grapje maar dat was 6 jaar geleden en toen ging ik zo uit mijn dak van het lachen dat hij helaas voor de rest van zijn leven een standaard heeft gezet.

7 likes

Hahahaha dat wordt zo smerig kotsen

3 likes

Een heel groot rond bed, volgens mij spam ik dit topic een beetje vol maar ik werd daar als kind een keer opgezet en ik vond dat helemaal raar maar ook mooi. Een rond bed. Echt fantastisch.

10 likes

Ik vond waterbedden altijd mega fancy, maar nu lijkt het me vooral onhandig.

32 likes

Kashmir truien, ik voelde daar altijd heel lang aan want ik heb echt iets met dingen wat HEEEL zacht voelen, maar die waren dus duur (een beetje fancy dus) maar ik durfde het daarom bijna niet aan te raken. Echt met zo’n pietlullerig vingertje. Mijn tante had een keer zo’n trui bij Mn ouders laten liggen en ik vond dat geweldig want omg wat wat dat toch een amazing geweldige mooie dure trui. Hij was lichtgeel. Ik kon er niet vanaf blijven en hoopte dat ze die nooit weer ophaalde. Ik ging er ook stiekem aan knuffelen.

3 likes

Een sneeuwster vond ik heel wat! Ik denk dat ik alleen droge plakjes cake gewend was op een verjaardag want ik weet nog dat ik het zo luxe vond dat er crème inzat. En poedersuiker erop.

Pas later kwam ik erachter dat het gewoon in het vriesvak lag bij de supermarkt en dat het gele spul advocaat is?!

4 likes

hee, een viennetta op kamertemperatuur met nootjes! fancyyyy

10 likes

Mijn overgrootoma (omi) had altijd van die kristallen potten gevuld met bonbons enzo. Dat was voor mij wel een gevalletje queen-vibes!

19 likes

Droeg elke moeder dit ofzo? Haha
Als ik dit luchtje zie moet ik ook altijd aan m’n moeder denken. Ook zo’n mega ouderwets flesje en hoesje, is ook niks veranderd als ik het Google :joy:

2 likes

Ik voelde me altijd heel volwassen als ik een horloge droeg, ook al keek ik er nooit op haha

3 likes

Omg

Zelfde jeugd.

Ik mocht geen Disney van Mn ouders kijken, alleen Aladin omdat ik die cadeau had gehad en dat vonden ze zielig om dat dan af te nemen. Dus ik heb Aladin 300x gezien, maar heb de rest vd Disney films nog nooit gezien behalve Mulan en Lion King ooit met Mn huisgenoten.

En ik heb ook nog nooit een happy meal gehad, mijn eerste keer mcdonalds was toen ik 12 was in Spanje, maar toen mocht ik alleen een hamburger. Niet dat ik geen fijne jeugd had verder trouwens, maar dingen als Disney en mcDonalds kwamen er niet in hier, Mn ouders waren nogal tegen de veramerikanisering van Nederland (nog steeds Haha) en die globale popcultuur. Dus voor mij was het Belgische tv, Zweedse films en Britse muziek, nogal anders dan veel van Mn leeftijdsgenoten.

5 likes