Dingen die je als kind fancy vond maar het eigenlijk niet zijn

Wat ik altijd als de ultieme luxe zag was zo’n karretje dat achter de fiets van je vader of moeder hing. Ik vond dat echt een soort koetsje waar je in vervoerd werd als een soort prinses.

32 likes

En uit diezelfde computerlessen: hoe je Wordart moest gebruiken. Wordart was zo gaaf en leek zo professioneel als je dat in je werkstuk over de cavia kon gebruiken.

38 likes

Mijn moeder was het op een gegeven moment zat dat wij zo veel hagelslag op ons brood deden vanwege die flubbers dus toen heeft ze de hagelslag in zo’n bus gedaan en schepte voor ons er 1 flubber per dag uit.

28 likes

Een vleeswarendoos vond ik ook heel chique, wij hadden gewoon random Tupperware bakken die enorm slecht dicht gingen.

12 likes

Ik ging vaak met mijn ouders naar de La place daar en ik vond dat ook heel fancy. Ook vond ik de Oosterhof al ‘dé stad’

6 likes

Zo grappig ik snapte niks van dit topic toen het aangemaakt werd want ik heb volgens mij nooit zo’n gedachte gehad? Maar heel leuk om alles zo te lezen.

5 likes

image

Deze vond ik ook heel mooi en zoveel kinderen hadden die dus ik wilde dat ook wel maar ik weet vrijwel zeker dat ik die nooit heb gehad omdat mijn moeder het zo lelijk vond.

59 likes

!!! Het is 1992 en mijn beste vriendinnetje heeft deze en hoewel ik onze vriendschap waardeer overweeg ik toch om hem te stelen, zo wanhopig graag wil ik deze ring. (niet gedaan natuurlijk)

7 likes

IMG_8750

Ik was altijd zo jaloers op kinderen die dit hadden :frowning:
(Rob Geus Kind alert)

51 likes

ik wilde dat ook heel graag! Maar nooit gekregen. ik kreeg altijd een beker mee met limonade. Sommige die geen schoolmelk hadden die hadden pakjes taksi oid en die mocht ik heel soms als het in de bonus was of op schoolreis ging. Dat vond ik dan super cool en ik dacht altijd later als ik zelf kinderen heb, krijgen ze sowieso een pakje mee naar school.

image Ja ze zaten heel fancy in de serre met de groene grasmat :joy:

33 likes

Mijn ouders hadden een bed voor me gemaakt en dat was ongeveer 1 meter hoog, de achterste helft van het bed had lades en de andere helft had dus zo’n geheim hokje!! Waren 2 deurtjes en het was krap maar je kon er wel spelen met z’n 2en. Zo lief ik beschreef dan aan m’n ouders wat voor bed ik wou en dat heeft m’n vader toen ook voor me gemaakt. En ik mocht ook steeds themakamers en de hele inrichting werd omgegooid als ik dat wou (dit was niet heel vaak hoor, 4 x in totaal).
Eerst had ik een sterren en zonmuur met matchend kleed en later was 1 muur roze en 1 muur groen met matchende kleed, verwarming en accessoires! Mijn hart maakt nog steeds een sprongetje als ik dingen zie die bij m’n oude kamer matchen.

54 likes
  • Ik wilde altijd een gebroken arm, want dan mocht je zelf de kleur uitkiezen en daarna ging heel je klas zijn of haar naam erop schrijven.
  • Ook wilde ik graag een beugel, soms knipte ik rietjes weleens klein en die deed ik dan in m’n mond. Zo had ik ook een beugel.
  • Zo’n blauwe skelter met rode stoel.
15 likes

Is dit ook die lunchroom wat jij bedoelt of? Het lijkt enorm op zo’n lunchroom in Hoog Catharijne maar ik weet het niet zeker want ik kom daar gelukkig nooit meer.

Omg ik had dus niet iets zoals in dit topic maar nu je dit zegt over die gebroken arm moet ik ergens aan denken:

Er zat een jongen bij mij in de kleuterklas die heel vaak een bloedneus kreeg. Soms zat hij dan in de kring met een emmer onder zijn neus. Ik wilde dus ook heeeel graag een keer een bloedneus want ik had dat nog nooit gehad…

12 likes

Ik baalde daar vroeger ook wel van. Tot ik ineens op mn 16e er echt een moest. Dat was niet helemaal wat ik bedoelde hahahha

1 like

Wij hadden in mijn stad ook een mr. Cocker en je kon er poffertjes eten en het interieur was al 30 jaar hetzelfde altijd een feest als we daar gingen eten

1 like

Ja dit is in Rotterdam!

Oh misschien haal ik het in de war met Rotterdam Alexander? Ik herken het echt ergens van haha

Ja, dit is (was?) op de Oosterhof (nu Alexandrium I) bij Rotterdam Alexander

1 like