Eens met Barbarossa! De tonijntataki is heerlijk
Ik ben heel benieuwd naar andere reacties. Vind het altijd leuk om op avontuur te gaan!
Mijn favorieten zijn het westduinpark om te wandelen en ik ging voor Corona in het weekend regelmatig even kijken bij Wiezewasjes, een sieradenwinkeltje in het centrum.
Ik zag bij Annemerel dat zij naar een buitenzwembad was geweest om baantjes te trekken. Heeft iemand enig idee welk zwembad dat was? Of een tip voor een ander chill zwembad (binnen/buiten) in Den Haag (liefst noord van het centrum)?
Niet aan het strand, maar in de haven heb je De Dagvisser, erg lekker eten en minder zien en gezien worden dan bijvoorbeeld Catch (wat ook echt een aanrader is met goed eten).
Oooh dat zou ik ook wel willen weten! Ik ken alleen de Waterthor, maar of dat een fijn zwembad is durf ik je niet te zeggen (en omdat ik topografisch niet sterk ben, geen idee of dat Noord van centrum is, haha)
Haha nee, zuid. Ik denk dat annemerel naar Wateringen was (lijkt er wel op en kan geen andere zwembaden vinden) maar dat is wel echt ver boven Den Haag. Vroeg dit net btw aan een collega en die zei: hoezo, openluchtzwembad. Je kan toch naar de zee.
Dat van Wateringen denk ik ook, ik kom met google ook alleen daarop uit. Weet dat je in Rijswijk ook een plas hebt waar je kan zwemmen, De Put geloof ik
Dat van de zee is ook wel weer waar, maar zwemmen in de zee is niet mijn ding, haha
Oh ja, ik lees het nu, een klein buitenbad. Zuiderpark lijkt me dan logischer. Volgens mij woont AM bij mij in de buurt en dan is Zuiderpark wel logischer dan Wateringen
Oh gek, nooit gezien! Woonde ook eerst in die hoek van DH dus ging altijd naar Zpark. Ik vond t ook al gek dat ze naar Wateringen zou zijn gegaan maar misschien met de auto. Voor mij iig allebei even ver dus dan maar binnen.
Dan zal het wel niet zijn, op google maps lijkt het ook meer op een pierenbadje in het Zuiderpark. Als je nog iets vindt, hoor ik het graag! Is het binnenbad van Zuiderpark fijn?
Ik rij nu nog naar Zoetermeer omdat mijn sportschool een zwembad heeft, haha.
Ik vind het persoonlijk helemaal geen fijn zwembad. Vind de fietstocht erheen in het donker echt niet prettig (nu natuurlijk geen probleem) en op de tijden dat ik ging was het veel te druk om lekker door te zwemmen. De banen zijn ook niet echt afgezet, er zijn wel een paar snelle banen maar de eerste 4 oid zwemt iedereen door elkaar in, naast elkaar etc in een slakkentempo. Ben misschien een beetje verwend met het hele chille zwembad in een stad waar ik eerst woonde, maar ging er niet met mega veel plezier heen. Waterthor vond ik fijner!
Kom er nu steeds niet tussen met reserveringen maar hoop wel snel weer een keer te kunnen zwemmen, heb er nu vet veel zin in haha. Dan misschien morgen toch maar even de zee in.
Ik heb geen vlog gezien maar in monster zit er ook 1.
Madestein is echt best wel nice om in de zomer te zijn aan het water, kwam daar laatst pas achter. Pluk zit daar ook in de buurt, dat is een kinderboerderij die ook producten verkoopt. Ze hebben een grote bloemen en plantentuin naast de boerderij en verkopen honing van hun eigen bijen. Ik ben niet zoân honingfan maar deze honing is zo lekker, je proeft echt de bloemen erin waar de bijen hun nectar vandaan hebben.
Verder is het Oostduinpark heel mooi en je loopt of fietst ook zo door naar Meijendel.
Een tijdje geleden fietste ik door Wassenaar en daar kwam ik langs landgoeden die ik wel eens wil bezoeken maar ik weet echt niet meer waar het was. Maar het is alsnog leuk om in de delen van Wassenaar rond te lopen of fietsen waar echt mega vrijstaande huizen zijn. Daar in de buurt zit ook langoed Clingendael en Marlot enzo en daar zijn ook mooie stukken en je loopt zo door naar het Haagse bos waar óók weer hele mooie stukken zijn.
In of bij de Vogelwijk is het Westduinpark ook een favoriet stuk duin! En door de wijk lopen is ook heerlijk, vooral nu in de zomer. En qua buurten met mooie huizen is Belgisch Park op Scheveningen ook een goede en kun je aansluitend door naar het Westbroekpark en wat drinken ofzo bij de bootjes of een bootje huren als je daar zin in hebt.
Over het Lange en korte voorhout wandelen vind ik ook altijd leuk, ik doe dan altijd alsof ik Remco Campert ben ofzo in posh Den Haag van de vorige eeuw De archipelbuurt is ook heel mooi om doorheen te wandelen. Sowieso overal waar je gaat wandelen of fietsen of als je gewoon door het centrum loopt; kijk eens omhoog! Er zitten zoveel mooie ornamenten en torentjes en dingen op een heleboel gebouwen en die mis je eigenlijk altijd.
Verder vind ik het foto en gemeentemuseum altijd heel fijn om heen te gaan, buiten de kunst zelf om is het zo fijn om in een koel en rustig museum te zijn. Dit is niet anders dan de meeste andere grote musea hoor, maar ik vergeet nog wel eens hoe fijn de sfeer is en hoe ontspannen en opgeladen ik me voel na een museumbezoek.
Ik ben een tijdje op zoek geweest naar een fijn café om te zitten lezen en wat ik tot nu toe heb gevonden is heel stom een café op Den Haag centraal, het is echt een domme locatie maar ze hebben lekkere stoelen en het is precies rumoerig genoeg dat je niet andere mensen hun gesprekken blijft horen. Als iemand hier nog een andere tip voor heeft hoor ik het graag!
Qua eten vind ik Den Haag altijd een beetje stom en veel wat bijzonder was gaat weg, maar een paar favoâs: Lolapallooza in de weimarstraat, zij bakt taarten als de beste. Haar worteltaart is amazing en ze heeft ook bijpassende theetjes. En haar broodje doperwtenmuntartisjokken spread is lievelings.
Op de Fred zit een extreem lekkere Libanese traiteur (Meza heet het), echt supergoed eten en in bijvoorbeeld hun variant van Taramo voel je de eitjes nog knappen, echt heel erg lekker.
Lekkerste Franse bistro eten bij le Café (de lekkerste steak tartare van Den Haag 100%), voor bijzondere Spaanse gerechten móét je naar ñ (tijdens de lockdown haalde ik daar een kaneelbroodje met pistachekruim en gedroogde langoustine erin en dat was echt niet normaal)
Bij de Haagse markt op de hoek zit een Chinees Antilliaans winkeltje met goeie Johnny Cake, een standje op de eerste rij van de markt vanaf de Hobbemastraat heeft superlekkere empanadaâs. Cuchina nos kultura verkoopt Antilliaanse gerechten met dagspecials met funchi en stoba enzo. Op de van Swindenstraat zit een Colombiaans winkeltje waar ze elke dag pan de queso (zoete en zoute, mijn favo is de zoete) hebben en op zaterdag een cassavebol met rijst en gehakt
Vegetarische Griekse pita van Irodion, de lekkerste falafel met de meeste en beste toppings bij Falafel King. De beste amandel chocolade croissant is van MichĂšl in de Reinkenstraat.
Pizzaâs en pasta bij Vincenzoâs. De ziekste Mexicaan is ruiseñor maar die is duur, maar zij hebben ook Queru in de prinsenstraat voor de streetfood variant.
Nog 2 libanezen: in de Weimarstraat heb je Aliâs incredible sandwiches, daar hebben ze echt dik belegde wraps enzo, en Baladi Manouche heeft manouches met bijvoorbeeld za"atar en kaas enzo, maar ook met groentes. Zijn allebei net anders en allebei heel lekker. Op de hoek van de elandstraat/zoutmanstraat zit een goede SyriĂ«r (heet Aleppo). Beste roti is vind ik van Abdoel op pkp en vind hun Telo stiekem ook lekkerder dan die van Warung Mini.
Allerallerbeste Thai is Irawaddy op spui maar weet niet of die open is nu want die mevrouw gaat regelmatig terug naar haar familie in Thailand.
Een mega assortiment franse kaas (echt bijzondere dingen) kun je vinden bij de kaaswinkel op de elandstraat (naast de ah xl) en de beste slagerij vind ik 't oude Ambacht in de reinkenstraat, veel biolohisch en als je iets bijzonders nodig hebt kan de eigenaar je goed verder helpen. Oh en lekkere bijzondere thee haal je bij Betjeman! Ennn superzieke milkshakes met toppings en mix-ins bij Shakespeare.
Haha ok ik eet echt vooral Top.
Andere kleine musea die leuk zijn voor een keertje vind ik Escher museum en gevangenepoort (de kamer waar Johan de Witt in opgesloten zat had Ă©Ă©n raampje en het geweldig ironische lot dicteert dat de plaats waar hij op uit keek (het heet letterlijk de plaats ook) de plek was waar hij door een woedende menigte aan stukken gescheurd zou worden en nu een standbeeld staat ). Het Vredespaleis heb ik in gewerkt en dat is echt mooi om eens van binnen te zien
Waar ik graag nog heen wil is de Panorama Mesdag (echt een schande dat ik dat nog nooit heb gezien haha) en Beelden aan Zee schijnt ontzettend mooi te zijn.
Het omniversum klinkt heel kinderlijk maar het is oprecht heel leuk om een film over babypandaâs ofzo op zoân groot scherm te zien. Als ik in de buurt van de Vogelkelder ben ga ik daar ook altijd even heen om naar de dieren en de spinnen te kijken. De kinderboerderij in het Zuiderpark is heel leuk en kinderboerderij de Nijkamphoeve heeft 4 ezels! En de kinderboerderij bij de Haagse Markt heeft nu een kalfje
Verder heb ik nergens een soort van speciaal plekje ofzo zoals je in films ziet maar wil dat wel een keer zoeken. Beetje meer urban exploring in mân eigen stad want hoewel dit een superlange post is ben ik meestal thuis of eten halen of aan het werken. Lijkt me wel nice om ergens een specifiek plekje te hebben ofzo. Volgens mij zijn er ook best wat dingen als de Nutstuin en Jacobahof die allemaal verborgen zitten maar heel lieflijk zijn.
Oke nou dat was mân boek Hoop dat je er wat mee kan
Oh oke wacht ik moet deze cocktailbar nog toevoegen; bij Bricks op de prinsenstraat hebben ze geen menukaart maar moet je gewoon zeggen welke smaken/tonen/hinten/noten je lekker vind en dan verzinnen ze er Ă©Ă©n on the spot. Geen recept of naam dus en je krijgt waarschijnlijk nooit twee keer hetzelfde maar ik heb zooooooân lekker drankje gehad daar en wil er heel snel weer heen.
Volgens mij is dat de boetzelaer in monster of richting monster
Is die alweer open? Dat was mijn jeugdzwembad en ik vond het zo erg dat ie afgebrand was. Ik ga de vlog ff kijken!
Oh trouwens @Feather het chillste zwembad zit Noord DH, Overbosch! Echt 't fijnste zwembad vinnik.
Ja is helemaal opnieuw gebouwd en geopend! Maar zie nu op de website niks over een buiten bad
Ik heb die vlog aan staan en ze zegt letterlijk âik ga zwemmen bij de boetzelaerâ haha. Dus ja t is de boetzelaer!
Edit of bedoelen jullie een andere want ik zei eigenlijk nergens een foto van een buitenbad
Ik hou van wandelen in de Uithof, kom graag bij toko bali mandera, The indian curry house, la scala pizza, café vers, Thats amore broodjes, boosty broodjes, appeltje eitje, kua mexican kitchen, Havana cocktails. Coffeelicious
Pff ben echt alles vergeten afgelopen jaar alleen pizzaâs en Indonesisch gehaald haha
Omg jaaaaa helemaal vergeten maar zooo lekker. Ze hebben ook mega lekkere tapasdingetjes, gegrillde artisjok en superlekkere olijven