De relatie met je ouders. Bij de één heel goed, maar bij de ander weer een pijnlijk punt. Hoe zit dat bij jullie? Welke issues heb je moeten overwinnen en zitten er nog steeds ergens pijnpunten? Vallen jullie snel terug in oude gewoontes of is er veel ruimte voor reflectie? Ben benieuwd naar de verhalen.
Bij mij thuis is de relatie met mijn ouders eigenlijk altijd prima geweest. Het wordt echter wel steeds pijnlijker om te zien hoe mijn moeder verschil maakt tussen mijn broer en mij gedurende onze route naar volwassenheid. Mijn broer heeft moeite met volwassen worden, maar zij redt hem
altijd overal uit. Nu zitten we zelfs op een punt dat hij een groter de vd erfenis (deel dat NU al vrijkomt) zal krijgen dan ik, want hij heeft het minder goed voor elkaar (financieel, woonruimte e.d). Soms voelt toch oneerlijk. Alsof ik gestraft wordt voor het goed op orde hebben van mijn leven. Ik heb nu de beslissing gemaakt het los te laten. Het is “maar” geld en uiteindelijk mag ik blij zijn met mijn zaakjes op orde. Toch steekt het en vind ik het soms lastig ouders te hebben die verschil maken (al is dit in hun eigen beleving dus niet zo, want het juist lastig maakt).