De Mol België

Nou, ik zit definitief op Bart. Hij weet continu op onwijs goede plekken te komen en geld uit de pot te houden. Het begint al gelijk goed met 10,000 er uit. Bij het parachutespringen mee gaan in de deal voor pasvragen. Bij het eten opperen dat hoe meer zij eten, hoe meer er verdient wordt. Terwijl je als mol weet dat alles er weer afgesport moet worden.
Snap ook niet dat iedereen Alina zo verdacht vond bij het rennen, want het is Bart die op het laatste moment zichzelf weer in een sleutelpositie zet, vervolgens onderuit gaat en weer 1500 euro verliest.

3 likes

Ja dit idd! @anon18050057

Ik verdenk Alina, blijkbaar in de minderheid hier haha

Ik heb het teruggekeken en Gilles zegt inderdaad dat ze de resterende vijf vragen moesten maken, dus niet de hele test opnieuw.

Edit: anders had het ook niet zoveel meerwaarde dat de test ineens maar 15 vragen had ipv de 20 zoals normaal.

1 like

Ik verdenk ook alina!

Huh maar dat kan toch helemaal niet? Dat zou betekenen dat je als advocaat minder dan het minimumloon verdient?? Dat is toch niet logisch.

Die laatste 5 vragen zijn gemaakt nadat ze hun scherm hadden gezien, dus degene die eerst een rood scherm had, had nu meer informatie en wist op wie hij/zij juist níet moest inzetten en daardoor veel meer kans om goede vragen te hebben. En vaak hangt het slechts van 1 vraag af, en soms eindigt het zelfs gelijk en dan wordt er naar de tijd gekeken.

Er is geen minimumloon voor zelfstandigen he. Als je niet genoeg klanten hebt, verdien je niet genoeg. Het klopt inderdaad dat veel advocaten onder de armoedegrens leven (om over het systeem van advocaat-stagiairs nog te zwijgen). Het is echt maar in bepaalde takken (economisch, fiscaal, ondernemingsrecht) dat een groot deel goed tot schandalig veel verdient.

2 likes

@Shadina wat Gatta zegt idd. Het gezegde luidt zelfs dat je als advocaat-stagiair evenveel als de kuisvrouw verdient. Ik weet niet in welke rechtstak Bart actief is, maar wou dus nuanceren dat advocatuur niet altijd dé topfunctie is (@Mimosa). Ik wil zelf evt de advocatuur in dus ligt gevoelig haha, maar ik stop nu met spammen :wink:

Oh hélemaal mee eens hoor, ik heb ook een paar vrienden die rechten hebben gestudeerd en het is zeker niet zo rooskleurig als het vaak wordt voorgesteld.

(In mijn post bedoelde ik eerder dat omdat hij man is en (volgens de samenleving dan) topfunctie heeft, helemaal wordt opgehemeld. Ja hij speelt het tactisch, maar dat hebben genoeg kandidaten in het verleden ook gedaan. Algemene frustratie, niet op jou bedoeld hoor!)

1 like

Nee maar de uitslag werd wel samen geteld toch, die 5 nieuwe plus de 15 al gemaakte vragen. Dus de uitslag was op basis van 20, niet op 5 vragen.

Ja, dat wel!

Helemaal mee eens! Ik kan me nog heel goed herinneren dat Cathy door veel mensen werd afgebroken, vind het knap hoe ze daar mee is omgegaan! Die haat voor Jolien lijkt me ook deels ingegeven door onbewust seksisme en misogynie. Ik zie vooral een fanatieke jonge vrouw? En bij Alina gaat het ook steeds over haar uiterlijk :roll_eyes:

1 like

Ja, dat forum inderdaad! Ik blijf ook meelezen, want er worden wel vaak écht goede analyses over de opdrachten gemaakt, maar die vooroordelen…

1 like

Jolien op 2 en Alina of 3?! Hoe dan. Zo duidelijk dat Jolien een rood scherm had tijdens die vuurwerksituatie. En de boosheid op Bart kan echt niet gespeeld zijn. En Alina heb ik nog niks verdachts zien doen eigenlijk. Twee meiden die juist beiden heel fanatiek meespelen.
Ik denk Bart of Christian. Bart vooral toen hij de telefoon niet hoorde tijdens de eetproef met Dorien. En Christian zeker toen hij Alina de verkeerde kant op stuurde in de auto.

(Trouwens Christian schaamde zich omdat hij nu dan op tv moest toegeven dat hij op tinder zat. En Jolien en Alina deden ook beetje of het raar is om op een dating app te zitten. Ik heb het gevoel dat het in België minder normaal wordt gevonden als je op een dating app zit. Kregen jullie dat gevoel ook?)

Ooo ik vond juist dat Christiaan overduidelijk het rode scherm had. Verdenk Alina en Jolien beide niet.

2 likes

Ik denk net omdat ik Alina totaal niet verdenk dat zij de mol is. Sowieso komt de mol altijd voordelig in beeld dus daarmee.

Ik zit weer te kijken :smile:

Haha, die proef met dat stelen. Ik zou dat niet eens durven, niet in het buitenland en zeker niet driemaal na elkaar. :no_mouth:
Ik heb nog altijd geen idee wie de Mol is om eerlijk te zijn. Wel slim gespeeld van Jolien met die koffers!

Jammer dat Christian afgevallen is :pensive:

Typisch dat Jolien weer op de positie zat dat ze de andere kandidaten zo mocht ondervragen. Wel slim gespeeld met de vrijstelling. Maar hoe bitchy ze dan reageert op Christian dat hij niet eerlijk was over de inhoud van zijn koffer. Ik vind haar zo kattig.

12 likes